
Mercedes-Benz ulazi u novu fazu dizajnerske politike
Nakon gotovo tri decenije u kompaniji, dugogodišnji šef dizajna Gorden Wagener povući će se sa funkcije krajem januara 2026. godine. Na njegovo mesto dolazi Bastian Baudy, dosadašnji direktor dizajna Mercedes-AMG odeljenja.
Kompanija je saopštila da Wagener odlazi „na sopstveni zahtev i uz obostrani dogovor“.

Wagener (56) se Mercedesu pridružio još 1997. godine, a od 2008. bio je globalno odgovoran za dizajn marke, čime je postao jedan od najmlađih šefova dizajna u auto-industriji.
Njegovo ime najviše se vezuje za dizajnersku filozofiju „Sensual Purity“, koja je snažno promenila vizuelni identitet Mercedesa tokom poslednjih 15 godina.
Između hrabre vizije i kritika
Iako se Wagener smatra jednim od najuticajnijih automobilskih dizajnera savremenog doba, njegov mandat poslednjih godina bio je pod sve jačim kritikama.

Posebno se izdvajaju reakcije na dizajn električne EQ porodice, kao i na pomeranje brenda ka izraženije „modnom“, visokosjajnom luksuzu, što je deo javnosti i tržišta doživeo kao udaljavanje od tradicionalne Mercedesove elegancije i inženjerske ozbiljnosti.

Najčešće hvaljeno delo iz njegovog opusa ostaje Mercedes-AMG GT, dok su koncepti poput Vision Iconic nagoveštavali dizajnerski pravac za modele koji stižu tokom 2026. i 2027. godine.
Paralelno s automobilima, Wagener je snažno širio uticaj brenda kroz „Mercedes-Benz Style“ projekte – od jahti i helikoptera do luksuznih nekretnina – što je dodatno otvorilo pitanje fokusa i prioriteta.
AMG čovek na čelu dizajna
Naslednik Bastian Baudy dolazi iz AMG, odeljenja koje je poslednjih godina zadržalo snažan identitet i jasnu vezu sa tradicionalnim vrednostima marke.

Njegovo imenovanje mnogi tumače kao signal mogućeg povratka čvršćem, samouverenijem dizajnerskom izrazu, ali i kao pokušaj balansiranja između luksuza, sporta i elektrifikacije.
Promena na vrhu dizajna deo je šireg talasa kadrovskih promena u Mercedes-Benzu, ali i šireg trenda u auto-industriji, gde veliki proizvođači preispituju koliko daleko smeju da idu u dizajnerskim eksperimentima bez gubitka identiteta.
Za Mercedes, ovo nije samo promena imena na vratima dizajnerskog studija, već potencijalna prekretnica u tome kako će izgledati automobili sa trokrakom zvezdom u narednoj deceniji.
BONUS VIDEO: C klasa još uvek „održava vatru“ Mercedes klasike




