AktuelnoOnline plusVesti

Waymo i Zeekr RT menjaju pravila igre: Robotaksi stiže u najveće gradove

172Pregleda

Waymo ubrzava širenje – robotaksi stiže u još tri velika grada

 

 

Autonomna vožnja u SAD dobija novi zamah. Waymo, kompanija u vlasništvu Alphabet-a, pokreće robotaksi uslugu u Detroitu, Las Vegasu i San Dijegu. Ovaj korak dodatno potvrđuje prelaz Waymo-a iz faze razvoja tehnologije u punu komercijalizaciju autonomnog prevoza.

 

 

 

Waymo uvodi robotaksi uslugu u Detroitu, Las Vegasu i San Dijegu. Autonomna vožnja ubrzava, a nestanak radnih mesta postaje nova realnost mobilnosti.

 

 

 

Waymo već sada obavlja više od 250.000 vožnji nedeljno, a cilj je da do kraja 2026. godine dostignu milion vožnji nedeljno. Kompanija je počela u Feniksu, a potom proširila uslugu na San Francisko i Los Anđeles. U proteklih godinu dana dodati su i Atlanta i Ostin, u saradnji sa Uber-om.

 

 

 

 

U najnovijoj fazi širenja biće korišćena flota autonomnih Jaguar I-Pace i Zeekr RT vozila. Prvo sledi faza mapiranja sa profesionalnim vozačima, zatim period bez vozača u vozilu, a tek nakon toga Waymo širi pristup na korisnike i turiste.

 

 

 

Gradonačelnica Las Vegasa Šeli Berkli pozdravila je dolazak Waymo-a, ističući da je reč o dokazanoj i bezbednoj alternativi za kretanje gradom, ne samo po Stripu već i u širem gradskom području. Waymo je već ranije sprovodio testiranja u Detroitu, Las Vegasu i San Dijegu, sa posebnim fokusom na vožnju u zimskim uslovima u Mičigenu.

 

 

 

Waymo danas prednjači na tržištu robotaksija zahvaljujući generalizovanom pristupu razvoju autonomne vožnje i brzom ulasku u nove gradove.

 

Ipak, konkurencija postoji: Zoox nudi besplatne autonomne vožnje u Las Vegasu, dok Tesla ima ograničenu autonomnu uslugu u pojedinim delovima Ostina gde se i dalje oslanja na prisustvo čoveka u vozilu.

 

Autonomni transport više nije vizija, već realnost. A cena tog napretka možda će biti mnogo veća od one na ekranu aplikacije.

 

Jer Waymo potvrđuje ono o čemu smo već pisali u tekstu „Poželećemo analogni automobil”. Automobil se ubrzano pretvara iz proizvoda u digitalno kontrolisanu uslugu.

 

 

Kada softver preuzme volan, onda nestaje i sloboda koju smo decenijama vezivali za vožnju i automobil 

 

 

Druga posledica je udar na tržište rada. Autonomni taksiji neminovno ukidaju pozicije profesionalnih vozača, taksista, dostavljača, pa i kamiondžija i instruktora vožnje. To je početak jedne od najvećih transformacija u modernom saobraćaju, a društvo još nema spreman odgovor na pitanje kakou nadoknaditi izgubljene poslove i ko će kontrolisatiu pravila nove mobilnosti. Autonomni transport više nije vizija već realnost. A cena tog napretka možda će biti mnogo veća od one na ekranu aplikacije.

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery