
Tehnička revolucija iz Štutgarta
U julu smo uživo prisustvovali pretpremijeri potpuno novog Mercedes GLC EV u Štutgartu, a danas njegovoj zvaničnoj promociji u Minhenu.
Dok nestrpljivo iščekujemo start Sajma automobila u Minhenu ( IAA2025) na kojem je Volkswagen grupacija najavila svoje „vaskrsnuće“ u novom dobu automobilizma, Mercedes nas je već obradovao promocijom novog GLC.
Novi GLC je za oko 13 cm duži od verzije sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem (dužina 4,85 m), pružajući veći prostor u kabini i prtljažnik od standardnih 570 litara.
Unutrašnjost je priča za sebe i jedno sasvim novo automobilsko iskustvo.
Dominira najveći automobilski Hypeesceeen displej od 39,1 inča koji obuhvata upravljačku ploču i infotainment, dok je u standardnoj ponudi i varijanta sa više manjih ekrana.
Tu su i inteligentna suspenzija Airmatic, zadnje upravljanje do 4,5° i vrhunske asistencije pogona i stabilnosti.
Mercedes je posebno vodio računa o svetlosnom „potpisu“ GLC
Mercedes GLC poseduje bateriju od preko 94 kWh na 800-voltnom sistemu koja dozvoljava maksimalnu snagu punjenja do 320 kW.
Ove brojke znače da je teoretski za domet od 650 km po WLTP standardu, ili oko 550 km realnim uslovima dovoljno oko 15 minuta na odgovarajućem 320 kW punjaču ili pola sata na 180 kW AC uređaju.
Blizu 1000 led dioda sugerišu nadmoć i invaziju na Kinu
Novi Mercedes GLC stiže u dve verzije:
– GLC 400 4Matic AWD sa 483 KS, i 808 Nm obrtnog momenta koji postiže ubrzanje 0-100 km/h za 4,4 sekunde.
– GLC 300+ RWD, 369 KS, ubrzanje do 100 km/h za oko 5,9 sekundi.
Na linku u nastavku pogledajte naš specijalni video sa premijere i otkrijte kako izgleda novi adut Mercedesa na putu ka električnoj budućnosti.