AktuelnoVesti

Kina spašava WRC!?

469Pregleda

Spala reli knjiga na tri slova, Acropolis Rally održava večnu WRC vatru

 

 

WRC šampionat se već godinama suočava sa padom popularnosti. Uvedeni su novi sistemi bodovanja, smanjene kubikaža motora na 1600 ccm i još mnogo toga. Publika više ne uživa u osećaju snage i strahopoštovanja prema njegovom veličanstvu WRC reli automobilu pa samim tim i prema vozačima koji danas ne „sedlaju“ rasne pastuve već uškopljene metroseksualce.

 

 

Sve potvrđuje, učešće samo 3 fabrike automobila Toyote i Hyundai (kao fabričkih timova) i uskoro pokojnog Forda u Evropi kao privatnih timova (uz podrsku fabrike) je stvarno velika sramota pred Bogom oktana ali i publikom.

 

 

 

 

Kriza u auto industriji uveliko traje,mnoge fabrike su u problemima, što je i suština sporog i bolnog gašenja WRC. Očigledno neki novi ljudi, neke nove ideje i neke nove pare bi mogle u ovoj situaciji spasiti istoriju, tradiciju i udahnuti budućnost.

 

Jedini spas za WRC je da se u njega uključe kineski brendovi, sa svojim budžetima, tehnologijom, idejama i planovima koji gledaju 50 godina unapred. 

 

 

Dok u ovoj teškoj WRC priči koja boluje od virusa nedostatka para i ideja, postoji neka nada, naš srpski 56. reli je pretprošle godine i zvanično umro od tuberkolkoze i to pred sam svoj start.  Dugo je situacija trulila i na kraju istrulila, reli se više ne vozi u Srbiji.

 

Krivca ne treba tržiti samo u trouglu Sportski auto karting savez Srbija, Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo građevine,saobraćaja i infrastrukture jer je priča mnogo šira od toga.

Treba se ugledati na organizatore realija Central Europe koji će se u oktobru voziti kao dvanaesta runda šampionata a organizatori su Nemačka, Česka i Austrija, što bi moglo biti i rešenje za region Centralnog Balkana zajedničkim nečijem (Srbija, Hrvatska, Bugarska, Crna Gora).

 

 

 

Što se WRC tiče, zahvaljujući entuzijazmu organizatora u Grčkoj pa i sponzorima (Eko Hellenic) ovogodišnji Acroplois Rally je pokazao da reeli još može, ume i zna.

 

Bitna razlika u odnosu na tajming je što se Akropolis reli prošle godine vozio u septembru a ove godine u junu, pa je toplotni talas zaista pravio ogromne problemesvima:takmičarima,mehaničarima, organizatorima i gledaocima,stvarno je bilo na nekim delovima neizdrživo.

 

Reli je bio uobičajenog itinerera kao i svake godine ukupne dužine 1.422,30 kilometara uz 17 specijalnih brzinskih ispita ukupne dužine 345,76 kilometara a startovalo je 69 posada iz čak 31 zemlje što je za svaku pohvalu, pre svega organizatoru.

 

 

 

Reli je startovao u centru Atine pred ogromnim brojem gledalaca u parku kod Atinske uprave za sport i kulturu na kružnom improvizovanom brzincu od samo 1,5 kilometar ali je upriličen spektakl.

 

Gradski brzinac je bio u četvrtak a već u petak su sledili okršaji na makadamskoj podlozi jer je ceo reli takav pa su sva vozila bila podešena za makadam a to znači maksimalno podignuta, vešanje podešeno na najmekše pa su „bolidi“ u malim krivinama izgledali smehotresno kao npr.kada Spacek udje brzo u krivinu pa se sav rastegne kao da nema uopste amortizere.Smesno je izgledalo ali je bilo atraktivno.

 

 

Od prvih pet brzinaca Ožije pobeđuje na četiri, a zvanični šampion Nojvil pobeđuje na trecem,Rovanpera od početka je nešto indisponiran i ima problema i sa autom i sa ekipom,i onda od šestog brzinca pa do kraja bivši šampion,Estonac Ot Tanak izbija na prvo mesto i zadržava ga do kraja relija.

 

Tijeri Nojvil je najveći tragičar ovog relija. Čak četri probušene ili bolje reći raspadnute gume na sred brzinaca kada je bio na prvom ili drugom mestu je rezultiralo da je bio jako nervozan i besan ali uporan da završi reli.

 

Čak se oglasio i tehnicki direktor firme Hankook da će videti o čemu se radi uz čuveno korporacijsko da će „probati da popravi situaciju“.

 

 

 

Ovde dolazimo do još jednog velikog problema u reliju.

 

Nekada su sve najveće fabrike guma bile prisutne na većini šampionata u auto i moto sportu i pravile su ugovore sa timovima. Poslednjih par godina usled nedostatka para mnogi šampionati potpisuju tzv.ekskluzivne ugovore sa nekim od proizvođaca guma koje im debelo plaćaju za to i svi timovi su u obavezi da korite te gume.

 

To se i ovde desilo, firma Hankook, trećeligaska guma za ove terene je ekskluzivini snabdevač guma WRC šampionata, totalno nedorasla zadatku i zahtevima .

 

 

Razgovor između Nojvila i tehničkog direktora firme Hankook nije objavljen, ali znam šta bi mu ja rekao, i gde bi mu stavio (zabio) ostatke od te gume sto se raspala, ne jedne, več sve četiri.

 

 

Poredak u šampionatu se malo promenuo, i dalje vodi Elfrin Evans sa 150 bodova, drugi je Sebastijan Ožije sa 131 bodova, sada je treći Ot Tanak sa 128 bodova posle ove pobede,Kale Rovanpera je pao na četvrtu poziciju sa 117 bodova dok je šampion Tijeri Nojvil je tek na petom mestu sa 96 bodova.

 

 

 

Sledi je reli u Estoniji od 17.- 20. jula na kojem će Ot Tanak pokušati da pobedi na domaćem terenu koji poznaje najbolje, a Ožije će da vija svoju devetu titulu dok ostali vrebaju priliku.

 

 

Ekskluzivno sa Acropolis Rally : Zoran Pavlović Zuka, bivši reli šampion SFRJ

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery