
Kineski automobilski brendovi u maju ostvarili rekordni tržišni udeo na Starom kontinentu
Uprkos smanjenju prodaje EV, kineski brendov u Evropi je u maju podigli prodaju za 85 posto u odnosu na isti mesec 2024. godine uz ukupno prodatih 60.215 komada.
Ovaj rast je doveo do toga da kineski automobilski brendovi zabeleže tržišni udeo od 5,4 posto u Evropi, dok je evropsko tržište poraslo za 1,3 posto na 1.116.095 jedinica.
Poređenja radi, u maju 2024. godine, kineski automobilski brendovi su imali tržišni udeo od tri posto na Starom kontinentu i 4,6 posto u aprilu 2025. godine, piše Automotive News
BYD je zabeležio najveći rast u pogledu obima prodaje. U maju je prodato 13.580 jedinica, 10.000 više nego u maju 2024. godine. Model Seal U je posebno doprineo ovom rastu s preko 7.000 prodatih jedinica.
I MG Motor, u vlasništvu SAIC-a, zabeležio je rast prodaje od 27 posto na 26.855 jedinica u petom mesecu 2025. godine. Najpopularniji model je nesumnjivo bio MG 3.
MG je kineski automobilski brend s najvećom prodajom u Evropi nakon prvih pet meseci ove godine
Između januara i maja, MG je prodao 126.493 jedinice. Sa 54.986 jedinica, BYD je na drugom mestu, a Chery kompletira podijum sa 29.539 prodatih jedinica.
Zbog tarifa koje je Evropska unija nametnula električnim automobilima iz Kine, oni su se distancirali od ove vrste pogona. Zato je prodaja plug-in hibridnih automobila porasla za 874 posto, odnosno potpuno hibridnih automobila za 991 posto. Na kraju, ali ne i najmanje važno, prodaja automobila opremljenih benzinskim motorima je porasla za 20 posto.
Izvor: autoblog.rs./Klix.ba / Automotive News