AktuelnoOnline plusVesti

Opel Grandland- Stigla je druga generacija

3.22KPregleda

Novi član hibridno-električnog „kluba“

 

Konkurencija u SUV segmentu se svakim danom sve više zaoštrava. Prvo je u protekle 2 godine Renault lansirao triling Austral, Rafale, Symboz, a Vokswagen je pre nepunih mesec dana reagovao modelom Tayron. To je bio signal za Opel da Grandland pod hitno pošalje u drugu generaciju, (a i vreme mu je bilo).

 

 

 

Mada, mnogo bitnije je naglasiti da je Grandland postao punopravni član kluba automobila koji se isključivo nude  kao hibridi, plag in hibridi ili u potpuno električnoj verziji.

 

Da li je Experimet uspeo ?

 

Kao inspiracija za dizajn Grandlanda često se spominje koncept model Opel Experimental. Sa ovog koncepta preuzeti su osvetljeni Opelov „Kompas “ napred i osvetljno Opelovo ime nazad. Reč je o jednom novom standardu na automobilima kojim nas Opel uvodi u sledećih 125 godina postojanja.

 

 

Tu je i intelli-Lux HD svetlosna grupa sa ukupno 51.200 pixel elemeta, 25.600 u svakom faru. Ovi farovi upadljivo bolje pokrivaju prostor ispred automobila. Pri brzini od 80 na sat objetki ispred vozila detektuju se i do 40 metara ranije nego što je to moguće sa halogenskim farovima. To vam daje izmedju jedne i dve sekunde više vremena da reagujete i izbegnete sudar.

 

Kad smo već kod piksela, osvetljno je i staklo iza koga se nalazi prostor za indukciono punjenje telefona. Rešenje zvano „Pixel Box“ omogućuje da telefon je sve vreme bude vidljiv , umesto da je ćuštut u neku mračnu pregradu. To je zato da ga ne zaboravite u kolima.

 

 

Što se tiče, samozatamnjujućih vrata (po želji putnika) sa Opela Experimental, na to možete da zaboravite.

 

20 milimetara luksuza

 

Kao što se primetili u novom dizanerskom jeziku Opela više ne postoji izraz hromirani delovi karoserije. Novi Grandlad je dugačak 4.65m, širok 1.93m i visok 1.66 metara.

 

 

 

Drugim rečima, u odnosu na prvu generaciju duži je za 173 mm, 36 mm viši i 49 mm širi. Medjusovisnki razmak od 2795 mm omogućuje putnicima na zadnjim sedištrima 20 mm više u prostoru nogu.

 

 

Zapremna prtljažnika je solidnih 550 litara, 36 više nego ranije, a obaranjem sedišta povećava se do brojke od 1645 litara.

 

Hibridizacija

 

STLA Medium platforma uslovljava pogonske grupe. Ponudu otvara hibridni model. Osnovu pogona čini 1.2 litarski turbo benzinac i elektromotor od 21 ks koji daju hibridni zbir od 136 ks u 48 voltnom sistemu. Pri malim brzinam u gradu ova štedljiva konfiguracija omogućuje da se na čisto električni pogon pređe i do 1 km.

 

 

U kombinovanom režimu električna vožnja u gradu odvija se skoro 50 % vremena. Ubrzanje do 100 na sat iznosi 10.2 sekunde. Potrošnja se kreće oko 5.5 litara na 100 km.

 

 

 

Plug in hibdrid sa 195 ks, 350 Nm obrtnog momenta i sedmostepenim automatskim menjačem, ubrzava do 100-tke za 7.8 sekundi. maksimalna brzina je 220 km/h. U gradu domet na električnu energiju iznosi 87 km. U kombinovanom režimu vožnje potrošnja iznosi 0.8 do 9.9 l/100 km. Kada se baterija isprazni potrošnja se kreće izmedju 6.7 i 7.0 l/100 km.

 

Novi Opel Grandland karakteriše bešumnost i savršena izolacija kabine.

 

Elektrifikacija koja obećava

 

STLA Medium platforma udomljava u podnici bateriju čija visina na prelazi 245 mm. Elektromotor razvija 213 ks i 345 Nm direktnog obrnog momenta.

Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9 sekundi a maksimalana brzina 170 km/h. Sasvim dovoljno da na mene ostavi izuzetan utisak u prvoj vožnji. Odmereno, tiho, odlično izolovano i udobno pre svega.

 

Baterija od 72 kWh obezbedjuje autonomiju vožnje od 523 km i na njoj ponosno piše Made in EU umesto dosadašnjeg Made in PRC

 

 

U ponudi je i baterija kapaciteta 82 kWh koja domet povećava na 582 km. U pripremi je model sa baterijom od 97 kWh koji će obezbediti autonomiju vožnje od 700 km.

 

Grandland omogućuje opciju DC punjenja snage 160 kw. Na brzim punjačima potrebno je manje od 30 minuta za 80% kapaciteta baterije.

 

 

 

Čista vožnja

 

 

10 inčni ili 16 inčni centralni dispelej može da bude selektivno informativan. U tzv „Pure“ modu na svim ekranima uključujući i Head Up display, količina informacija svodi se na one najosnovnije. Manje odvraćanja pažnje – više uživanja u vožnji.

 

„Greenoavation“ ili Zelena Inovacija, je fensi naziv za ekološkli pristup pri čemu su svi elementi enterijera uključujući i obloge od Alcantare uradjeni od materija sa odredjenim procentom recikliranih sirovina.

 

Cena

 

Grandland se proizvodi u pogonima u Eisenach-u u nekadašnjoj Istočnoj Nemačkoj. Za pokretanje proizvodnje druge generacije Grandlanda, Opel je investirao 130 miliona Evra, uposlio 422 robota, nešto malo Ai i neimenovan broj ljudi.

 

 

Početna cena za hibridni model u Nemačkoj iznosi 36.400 Evra. Za Plug in hibrid treba izdvojiti 40.150 Evra, a cena za električne modele formiraju se od 46.750 evra.

 

 

Iz Russelsheima za Vrele Gume- Miroslav Schossberger
Fotografije : Opel/Vrele Gume 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery