Stručnjaci preporučuju da sačekaš do proleća
Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže
Kompanija za automobilske podatke, carVertical, deli savete o izboru
najboljeg vremena za prodaju vozila i postizanje bolje cene.
Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta. Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom hladne sezone.
Izgleda da je bolje sačekati i prodati automobil u martu (kada ljudi kupuju 8,2% godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%),što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.
„Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili
snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem
okruženju, što utiče na potražnju„, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical.
Kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo. Prema podacima kompanije, najviše izveštaja o istoriji automobila kupci carVerticala dobijaju u avgustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe
automobil pre nego što nastupe zimske sezone.
Vreme je ključno
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu. Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična – ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto.
SUV modeli i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
„To može biti pravi trenutak za kupovinu vozila, ali ne i savršen trenutak za prodaju. Sezonska potražnja često može naginjati pregovaračkim vagama u korist kupca, budući da neka vozila čak mogu zahtevati dodatne troškove za održavanje i skladištenje tokom zimskih meseci„, objašnjava Buzelis.
Tokom praznične sezone, ljudi odlažu veće kupovine
Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar
Pošto mnogi ljudi štede novac za
predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većina ljudi treba vreme da se oporavi i ponovo počne štedeti, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.
Ekonomska situacija takođe ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.
Prema carVerticalu, decembar je odgovoran samo za 7,6% godišnjih provera automobila.
Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada.
Pružanje potencijalnim kupcima izveštaja o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.