IONIQ 5 N pokazuje svoja tri stuba N performansi
Osim što Hyundai Ionic 5 može i gibanicu da ispeče, sportski gen usađen u Hyundai N EV, podiže uživanje u vožnji na nove visine, držeći se tri stuba N performansi :
-samopouzdanje u krivinama
– sposobnost za trkačku stazu i sportsko vozilo za svaki dano korišćenjem tehnologija razvijenih u auto-sportu i godina elektrifikovanog razvoja u „laboratorijama na točkovima“ („Rolling Labs”).
Hyundai Ionic 5N najavljuje novu eru vožnje visokih performansi, redefinišući uzbuđenje koje donosi električna vožnje na putu i stazi (bez ugrožavanja ekoloških vrednosti). Ovo putovanje je počelo jasnim konceptom i vizijom.
U 2015. godini, N brend je uspostavio viziju održive budućnosti za sledeću generaciju entuzijasta vožnje pokazujući N 2025 Vision Gran Turismo.
N strategija elektrifikacije počela je prototipom RM20e i trkačkim automobilom Veloster N ETCR. Godine 2022, N brend je predstavio RN22e, laboratoriju na točkovima dizajniranu da prenese N iskustvo elektrifikacije na prvo EV brenda koje je u serijskoj proizvodnji, IONIQ 5 N.
Optimizovana EV platforma: Postavljanje novih standarda u svetu performansi vožnje
Samo je Hyundaijeva Električno-globalna modularna platforma (E-GMP) mogla da omogući performanse IONIQ 5 N koje su bez presedana. Prateći nagrađivane IONIQ 5 i IONIQ 6, IONIQ 5 N dovodi E-GMP na još viši nivo, sa dva električna motora optimizovana za više snage, više obrtnog momenta i odziva, stvarajući osnovu za elektrifikovani automobil visokih performansi koji je zaista uživanje voziti.
IONIQ 5 N verzija E-GMP je prva koja je opremljena četvrtom generacijom Hyundai baterije od 84 kWh, koja obezbeđuje jaču izlaznu snagu zahvaljujući dvostepenom inverteru sa povećanom energetskom efikasnošću, pokrećući električne motore do 21.000 obrtaja u minuti i isporučujući 478 kW / 650 KS sa uključenom N Grin Boost funkcijom. E-GMP takođe daje nizak centar gravitacije i ravnomernu raspodelu težine radi optimizacije voznih sposobnosti, dok opsežna ojačanja pružaju izuzetnu dinamiku šasije.
Samopouzdnje u krivinama: Dual-motor AWD pruža savladavanje krivina inspirisano relijem
Da bi se osiguralo da je IONIQ 5 N zaista drčan u krivinama, ojačanja karoserije i šasije omogućena od strane E GMP pružaju veću torzionu krutost i direktan osećaj upravljanja, omogućavajući skretanje u krivinama inspirisano relijem, sa dva motora i AWD (pogonom na svim točkovima). Integrisane pogonske osovine (IDA) primenjene su i napred i pozadi te ojačane kako bi izdržale veći obrtni moment elektromotora uz istovremeno smanjenje neamortizovane mase zajedno sa točkovima od kovanog aluminijuma od 21 inča. Pored toga, vozilo ima servo upravljač sa upravljačkim blokom na elektromotorni pogon (R-MDPS – Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) koji je posebno podešen za IONIQ 5 N i poseduje veći odnos upravljanja i poboljšanu povratnu spregu obrtnog momenta. Ova poboljšanja rezultiraju direktnijim iskustvom upravljanja dajući trenutnu povratnu informaciju vozaču.
N pedala je razvijena kao način za rešavanje problema težine i veličine koji su inherentni EV. Ova inteligentna softverska funkcija, koja se nalazi u IONIQ 5 N, dizajnirana je da za pojačano iskustvo vožnje obezbedi trenutno reagovanje i poboljšanu osetljivost komande gasa. Oslanjajući se na sličnu tehnologiju koja se koristi u i-Pedala sistemu regenerativnog kočenja, N Pedala daje prednost brzom i uzbudljivom skretanju u krivinama u odnosu na energetsku efikasnost. Korišćenjem sile usporavanja stvara se agresivan prenos težine, što rezultira oštrijim ulaskom u zavoje.
N Drift Optimizer pomaže u održavanju ugla zanošenja balansirajući više kontrola vozila sa reakcijom na podatke u realnom vremenu. Integrisana funkcija Torque Kick Drift omogućava vozaču da u EV visokih performansi simulira udarac kvačila kao kod vozila sa klasičnim motorom i pogonom na zadnje točkove, što omogućava scenarije vožnje koji zahtevaju promptno zanošenje u krivinama.
N Torque Distribution obezbeđuje potpuno varijabilnu raspodelu obrtnog momenta na prednjoj i zadnjoj strani koja se može podesiti na 11 nivoa. e-LSD (elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem) na zadnjoj osovini optimizuje performanse i kontrolu u krivinama. Dodatni senzori točkova i širi kapacitet prigušenja sa povećanom veličinom amortizera proširuju opseg performansi elektronski kontrolisanog vešanja.
BONUS VIDEO: