Kupci uvezenih automobila u Srbiji suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom
Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što znači da vrede manje od tražene cene. Međutim, šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva
Trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni
Nedavno istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u 14 evropskih zemalja otkrilo je da automobili uvezeni u Srbiju imaju veću verovatnoću da im je vraćena kilometraža u poređenju s vozilima kupljenim u zemlji.
Preterano poverenje može dovesti do prevare vezane za vraćenu kilometražu
10,1% svih automobila koji se voze na srpskim putevima, a koji su provereni na carVertical platformi, ima vraćenu kilometražu. Iako situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20%, rizik od prevare je i dalje visok.
Od svih uvezenih automobila u Srbiji, 10,3% ima vraćenu kilometražu, što je veće od procenata automobila s vraćenom kilometražom koji se prodaju lokalno (8,5%).
Uvezeni automobili, posebno oni koji dolaze iz zemalja poput Nemačke, široko se smatraju pouzdanijim, stoga kupci mogu previše da veruju prodavcima polovnih vozila.
„Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu“, objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak u carVertical kompaniji.
Srpski kupci traže automobile u inostranstvu
Prema istraživanju, udeo automobila kupljenih lokalno i uvezenih iz inostranstva značajno se razlikuje. Samo 8,8% svih vozila u Srbiji proverenih na carVertical platformi provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2% uvezeno iz inostranstva.
Udeo uvezenih automobila u Srbiji je najveći među svim zemljama koje su obuhvaćene istraživanjem, premašujući druge istočnoevropske zemlje poput Hrvatske, Litvanije ili Poljske.
Vozilo sa vraćenom kilometražom dovodi do finansijske katastrofe
Dobijanje automobila s lažnom kilometražom može izazvati mnogo problema novom vlasniku, jer može biti teško planirati njegovo održavanje. Na primer, zupčasti kaiš treba zameniti svakih 100.000-150.000 km. Međutim, kada je kilometraža vozila promenjena, verovatno nećete uspeti da obavite ovaj zadatak na vreme i kaiš će se pokidati, što može rezultirati oštećenjem klipova prilikom kontakta s ventilima.
Automobili sa velikom kilometražom mogu biti istrošeni, što dovodi do neočekivanih kvarova na sred puta. Da ne pominjemo rizike po bezbednost vozača.
Prema Buzelisu, vozila s promenjenom kilometražom su znatno skuplja od automobila s originalnom kilometražom, što znači da kupci previše plaćaju automobil. Automobilski stručnjak ističe da je carVertical sproveo istraživanje gde su otkrili da vozila s „vraćenom kilometražom” mogu biti i do 25% skuplja od automobila s originalnom kilometražom. Vozilo s velikom kilometražom će takođe mnogo brže izgubiti vrednost i može biti komplikovano naći kupca za njega.
2 Komentara
Comments are closed.
Nije tacan podatak da su vozila iz Nemacke pouzdanija. Naj pouzdanija su vozila iz Svajcarske, ali ne zaboravite da vozila kupujete od nasih preprodavaca, koji su skloni da automobile nabavljaju kao ostecena ili sa vracenim kilometrazama. Ista malo srede. Zamene unutrasnjist, jer su nasi kupci naivni pa nasedaju na ocuvan enterijer. Licno znam za nekoliko placeva u Nemackoj gde vracaju kilometrazu za 50 do 100 eura. Sto se tice iNemacke, pouzdani su oficijelni dileri kod kojih mozete dobiti i povracaj poreza. Kod njih mozete dobiti garanciju za auto i napismeno sta treba ili ne da se servisira na kolima. Svaki polovni auzo mozete proveriti po istoriji servisa. Preporuka je da se kupuju do 6 godina starosti i nekih max 130000 ( pravih ) Svaki novi auto mora da ima prvih 100000 km u computeru ovlascrnog servisa. Ostalo sami izracunajte. Ima vozila koja su po 3 god stara i presla nekih 60000 km a nisu u garanciji. To je zato sto im je sigurno vracena kilometraza. U vecini slucajeva. Dakle ne nasedajte. Svaki auto mora prvih 5 godna ili 100000 da ima servisnu istoriju u computeru ovlascenog servisa. Ja sam zvao za Renault Talismana kod nas. Auto je 3 god star i presao je 80000 km ( garancija je 150000 km ili 5 godina ( sta pre izadje ) Prodavac mi kaze da u Francuskoj nema te garancije. Pazi molim te, za Srbiju Renault daje a za Francusku ne ?!? Tako da se prvo dobro raspitate o Marki i modelu kako bi imali pred znanje, da vas neki od namazanih preprodavaca slucajno ne prevari. I ako se odlucite, u ovlasceni servis na kompletnu proveru istorije, dijagnostike i mehanike. Takodje, obavezno patite CarVertical za proveru nezgoda i drugo. Srecna kupovina.
Vala bas ste se smučili svima sa tom kilometrazom…da li je moguće da se o tome samo piše..kolko vas placaju ovi sto prodaju nova vozila da pišete o ovome…vracena kilometraza..nije nego..sve vi znate najbolje ,pa posaljite ih u zatvor zbog toga..za svakog ko pipne kilomtrazu zatvor!