Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša
Vlada Srbije usvojila je sredinom decembra Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a među merama i aktivnostima koje će se sprovoditi u narednom periodu u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha našli su se i finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu.
Za realizaciju planova iz ovog strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu.
Kako se navodi u Programu zaštite vazduha, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa.
Naglašeno je da finansijski podsticaji pokrivaju 35 odsto troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.
U programu je takođe objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica, uklanjanjem najstarijih vozila iz drumskog saobraćaja, koja su uglavnom u skladu sa znatno nižim standardima zaštite životne sredine.
Mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre. Cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.
Agencija za bezbednost saobraćaja daće predlog mehanizama podrške iz javnih sredstava za otpremanje starih dizel putničkih automobila, teretnih vozila i autobusa u reciklažne centre, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja http://www.biznis.rsi infrastrukture i Ministarstvo zaštite životne sredine.
Za sledeći korak, odnosno sprovođenje mehanizama podrške, nadležan je organ Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji aktivnosti Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja.
„Cilj u vezi sa EU je poboljšanje efikasnosti vozila, a dodatni efekti mere su smanjenje ukupnih emisija Srbije u cilju usaglašavanja sa Direktivom EU iz 2016. godine, kao i poboljšanje kvaliteta vazduha, kako bi se izbegla prekoračenja graničnih vrednosti za kvalitet vazduha“, navodi se u Programu zaštite vazduha.
Izvor: biznis.rs
4 Komentara
Comments are closed.
Odakle coveku koji radi za 300e i vozi auto od 20 godina dodatnih cirka 7000e na tih vasih 2100e da kupi euro 6 automobil. Prvi ja da imam tih 7000e kupio bih mladji auto stim da moras imati minimum 10 000e da bi sedam dao za auto. A u srbiji je nazalost ljudi sa tim parama sve manje. Dignite minimalac na nekih 800e pa ce to polako sve samo da se popravi.
Sve je to lepo ali to su auti 8+ hiljada eura , mislite da prosečan Srbim koji vozi čađa od 18-20 godina starog ima da da 6-7 hiljada eura za auto , pa nema a i da ima odakle mu.
Dajte narodu plate pa će sam kupiiti nova vozila! Osim toga zadnjih 20 godina prave se vozila kao veš mašine, moš ih baciti za pet godina,osim onih o kojima možemo samo sanjati! Nije problem u vozilima, već u sistemu!!! Osim toga prvi automoboli na struju nisu imali litijum, a na taj stari II sakriveni sistem možemo svi da se vozimo besplatno, ali kako u robovlasnički kapitalizmu! Zatrovali su vodu da je plaćamo, nije se sama zatrovala, sama bi se očistila da dozvole, znači ostaje još samo da naplate vazduh, a verovatno i za to imaju ideju!!! Tako da iza ove ponoći opet nažalost stoji neka prevara!
Код нас опет по систему, помоћи мање свеснима, а нема помоћи за оне који су се потрудили да не загађују околину тј. оне који имају бензинце старе.
Већ помоћ онима који нису бринули о томе шта ће својим одабиром , одабиром дизелаша, учинити лоше по своју животну средину.
Подстицаји не за свет који је напреднији у неком смуслу већ за оне друге…против чега наравно немам нита , већ подржавам.