Šumaher, hidrogen, digitalizacija, Dakar, skuplje gorivo, …a znamo se!
Iako smo tek zagazili u novu godinu, pogled preko retrovizora u proteklu sedmicu nije na odmet. Šta više, bilo je zanimljivo!
Uprkos svim novitetima i promocijama automobila, jedan čovek i jedan događaj je obeležio kraj prošle i početak ove godine. Tragična nezgoda Michaela Scumachera još nema epilog. Čini se svakoga čuda za tri dana dosta. Dok polako popušta medijski pritisak na njega, na žalost dobre vesti iz bolnice ne stižu. Sedmostruki F1 šampion je u besvesnom stanju dočekao svoj 45. rođendan.
Jedna vest koja je prošla manje više nezapaženo u tabloidnom svetu, sasvim zaslužuje da se nađe u ovom pregledu. Toyota potpuno ozbiljno i samouvereno tvrdi, da za dve godine stiže prvi serijski automobil sa pogonom na vodu. Ako je to tako, onda je ovo senzacija veka! Naravno vodu kao pogonsko gorivo treba shvataiti samo uslovno jer se svakako radi o hidrogenu. Opasan, ekonomičan, ekološki savršen! Kako će japanski stručnjaci pomiriti bezbednosne standarde i naftaški lobi ostaje da vidimo. Ne bi začudilo ako neki novi zemljotres baš slučajno sravni sa zemljom laboratorije gde se ispituje ova tehnologija.
Audi baš grabi koracima od sedam milja u nameri da svoju direktnu konkurenciju ostavi iza sebe u narednih nekoliko godina. Zahvaljujući razvoju čip tehnologije, novi sportski Audi TT posedovaće potpuno digitalizovanu instrument tablu koja u sebi sadrži sve potrebno od brznomera do preglednog uređaja za navigaciju koji ne remeti vozačku koncetraciju.
Naravno, bez naših novogodišnjih radosti je gotovo nemoguće! Uvek gladna država u kojoj slobodno cveta siva i crna ekonomija u zdravstvu, školstvu i javnim službama mora da se negde nahrani. Naravno, najlakše se uhvatiti samo za jednu veliku sisu, pa do besvesti cediti one koji su joj upali u klopku. Uz privatne preduzetnike, poresko-akcizna zahvatanja iz džepa vozača su joj posebno slatka. Povećanje akciza na gorivo, poskupilo je litru istoga za 5 dinara! Naravno, to i ne bi bila vest da iza nje ne čuči neviđeni skadal. Ni jedan dinar od 1,2 milijarde evra koliko godišnje prikupe od prodaje goriva ne investira se u razvoj i održavanje puteva već sve izgori brže od benzina kroz penzije i plate državnih činovnika! E to nigde na svetu ne postoji!
A da je nova godina počela, znamo i po tome što je startovao čuveni Dakar Reli. Ovogodišnji Dakar, ispraćen od skoro milion posmatrača krenuo je iz argentinskog grada Rosario 4. janura sa ciljem koji je predviđen za 18. januar u čileanskom gradu Valparaiso. Startovalo je 174 motociklista, 147 automobila, 40 kvadova i 70 kamiona sa ukupno 431 takmičarem, među kojima je i naš motociklista Gabor Sagmeister. Vozi se u 13 etapa koje su ukupno dugačke oko 9.000 kilometara u zavisnosti od kategorije vozila. Neke se trase kreću na nivou mora, neko po pustinji i potocima a neke čak dosežu vrhove Ankokagve na visinama od preko 4.300 metara. Prema dosadašnjim iskustvima, tek polovina onih koji su startovali stignu i do cilja, tako da je o rezultatima rano govoriti, ali jedno je sigurno, na Dakaru nisu samo pobednici, pobednici. Pobednici Dakara su svi, tačnije svi oni junaci modernog doba koji prođu cilj poslednje etape! Neka im je sa srećom!!
I naravno, za sam kraj, ostavljamo prve, zvanične i javno objaveljene rezultate prodaje novih automobila u Srbiji tokom 2013. Godine. Sa nešto preko 22.000 prodatih vozila najgori smo u regionu, ako ne računamo Bosnu, Crnu Goru i Makedoniju. Mnogi tvrde da gore biti ne može i da će ova, 2014. godina biti bolja! Možda hoće, ali 100% neće! Jer uspeh ipak ne pada sa neba već zavisi najviše od nas! A znamo se…
Miodrag Piroški