Ne ponovilo se!
Dok su se kod nas bujice zahuktavale, svetsko automobilsko tržište na trenutak gotovo presušilo, pa se pred vikend probudilo
Proteklih desetak dana, spadaju u kategoriji onih, bilo – ne ponovilo se! Tu ne mislimo samo na katastrofu koja nas je zadesila već i na zbivanja u svetskoj auto industriji. Mrtvo more, što bi rekli u žargonu.
Vredno pomena onog što je stiglo sa svetske scene jesu nove skice koje su isplivale za novu osmu po redu generaciju VW Passata. Model globalno poznat po konzervativnim stilu, od naredne godine postaje bliži CC verziji samog sebe. Inspiracija kupeom znači da će biti tanji, spuštene siluete, aerodinamičnog klinastog tela, plitkih prozora, i velikih vetrobrana koji sužavaju vidokrug vozača.
U ovosedmične dogodovštine spada i najava novog Nissana Pulsar, koji već na jesen treba da se pojavi na tržištu. Pulsar među konkurentima dominira raspoloživim prostorom. Početak prodaje podržaće tri turbo agregata, dva benzinska i jedan dizelski.
Osim pomenutih modela, Citroen je predstavio osveženu ili potpuno novu verziju prestižnog DS3, a Škoda je zagolicala strasti sa Yeti Xtreme robusnim terencem kojim možda čak namerava i na Dakar.
Za razliku od svetskih mirnih tokova, ovi naši su bili mnogo mutniji! Vodena stihija nas je pošteno zapljusnula i podsetila na to koliko u nevolji možemo biti jedinstveni, humanitarni i požrtvovani. Poplavni talas je ogolio do kraja i onu drugu stranu medalje, i kao na tanjiru nam servirao potpuno jasnu sliku improvizovanog sistema i države u kojoj živimo i koja je na kraju locirala Boga za krivca. Čak i ona Srbija oslabljena sankcijama je imala snage da strateški parira NATO agresiji, pre svega zahvaljujući disciplini i organizaciji svih državnih sistema, a od ove je jedna velika kiša napravila utopljenika.
Današnja, napredna Srbija, više se bavila formom nego suštinom, rukovođena bez plana i pravog stručnog autoriteta. Za uspeh akcija, spašavanje golih života treba da budemo zahvali “malim” i “velikim” herojima na terenu. Naravno i milionima onih koji su imali potrebu da pomognu samoinicijativno, upravo onoliko koliko mogu i za koliko su spremni. Politički populizam koji se kačio na nevolju unesrećenih neka ostane na časti i savesti onih koji su ga putem medijske bujice (zlo)upotrebili.
U sklopu sa time, ovih dana dešavale se se mnoge čudne stvari kod nas. Naftne kompanije i Jeep Club Srbija su automobilistima osvetlale obraz. Kod ostalih, otkazivanja promocija, marketinških kampanja i odlaganja svega za kasnije “zbog situacije” bilo je najčešće saopštenje koje smo dobijali . Uz sve poštovanje žrtvama, nikako ne uspevam da shvatim povezanost “situacije” sa domaćom automobilskom industrijom, koja se umesto organizovane pomoći opredelila da zabije glavu u pesak i otkazivanjem svega bude “na liniji” nekakve politike! Kakve to znaju samo oni!
Miodrag Piroški