Četvorocilindraši ne samo što su među najpouzdanijim motorima na tržištu, već se nameću kao sve popularniji izbor među popularnim performantnim modelima.
U Evropi su standard, može se reći i u Japanu, s tim što i u Severnoj Americi postaju sve popularniji zbog strože ekološke regulative, tako da svoje mesto pronalaze čak i u kamionetima.
Šta čini automobilski motor pouzdanim zavisi od toga kako ga je proizvođač dizajnirao u smislu podnošenja opterećenja tokom eksploatacije. Pouzdana mašina će trajati stotitanama hiljada kilometara uz regularno održavanje, naravno. Ukoliko želite balans između snage i gorivne efikasnosti, izbor u vidu četvotocilindraša je optimalno rešenje. Pred nama je 10 najpouzdanijih četvorocilindarskih motora ikada napravljenih.
-
Toyota 4A-GE
Reč je o motoru radne zapremine 1,6 litara, koji se našao u prvoj generaciji Toyote MR2 osamdesetih godina. Verzija s kompresorom je isporučivala 145 ks i 190 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Najmoćnija varijanta 4A-GE je poznata kao „Blacktop“, i isporučivala do 160 konja.
-
Nissan SR20DET
U svetu u kojem je nametnuta maksima da je „više bolje“, Nissan SR20DET je dokazao da to nije tačno. Ovaj japanski četvorocilindraš može bez problema da isporuči 300 ks, a da bi dosegao 400 konja, neke unutrašnje komponente treba malo da se „nabilduju“.
Nissan je prvi put SR20DET instalirao u Bluebird 2000SSS, da bi kasnije ovaj motor našao mesto u popularnim modelima kao što su Nissan Silvia S14, Pulsar GTI-R i Nissan NX Coupe.
-
Subaru EJ20
Još jedan 2,0-litarski četvorocilindraš koji je uspešno prošao ispit vremena je Subaru EJ20, prvi put predstavljen 1989., kao zamena za EA82 1,8-litarsku jedinicu. Subaru je EJ20 implementirao u WRX STi da bi se takmičio s rivalima kao što je Mitsubishi, i to je uradio uspešno.
Atmosferski EJ20 ima poseban zvuk koji Subaruovi ljubitelji lako prepoznaju. Naravno, savršen motor ne postoji, ali EJ20 je blizu toga.
-
Kia 1.6
Kia Soul iz 2018. modelne godine ispod haube poseduje 1,6-liltarski četovorcilindarski motor koji isporučuje 201 ks pri 6.000 o/min. Vlasnici ovog automobila su prosto impresionirani onim što ovaj relativno mali motor može da postigne.
Mada nije u dovoljnoj meri prošao ispit vremena, J.D. Power smatra da je Soul iz 2018. veoma pouzdan automobil, sa skorom 84 od 100. Takođe, do sada nije bilo bilo kakvih opoziva ovog modela.
-
Saab B234R
Ovaj motor, pušten u opticaj 1993., bio je Saabova karta za ulazak u motornu kuću slavnih. B234R je funkcionisao s Trionic menadžment sistemom motora, koji je vršio odgovarajuća podešavanja mešavine vazduha i goriva. Uparen s manuelnom transmisijom, isporučivao je gotovo 225 ks, uz 405 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je bilo izvanredno u to vreme.
Saab je bio među malobrojnim markama koje su izvlačile toliko snage iz četvorocilindarskog motora. Jedini proizvođač koji je po tom pitanju nadmašio Šveđane bio je Porsche s 993, koji je raspolagao s 275 ks. Što se tiče pouzdanosti i trajnosti, 84,2 odsto Saabovih automobila je 100.000 kilometara prešlo bez mnogo zahteva za održavanjem.
-
Volvo Redblock B2320FT
Mnogi od kutijastih Volvoovih karavana proizvođenih osamdesetih, poseduju i dan danas originalni Redblock B230FT, 2,3-litarski četvorocilindarski motor.
B230FT pogoni Volvo 240, a vlasnici ovog automobila bespogovorno smatraju da se radi o izuzetno pouzdanom i trajnom motoru.
-
Ford Focus ST EcoBoost
Ford je smanjivanje radne zapremine motora podigao na viši nivo predstavljanjem 2.0L EcoBoost jedinice, predviđene za Focus ST. Radi se turbomotoru s 252 ks i 365 Nm.
Mada je ovaj automobil 10 puta bio vraćan na korektivne intervencije, nikada nije problem bio u EcoBoost motoru.
-
BMW S14
Bavarski proizvođač ima reputaciju proizvođača čuvenih rednih šestocilindarskih motora, ali je u E30 M3 ipak instalirao četvorocilindarsku jedinicu. BMW je želeo da ovaj model učini što lakšim, te se S14 nametnuo kao idealno rešenje. Suvišno je reći do koje mere je ova mašina izdržala ispit vremena i doprinela osvajanju brojnih titula u auto-moto sportu.
Mada po modernim standardima S14 nije baš najbolji motor za svakodnevnu upotrebu, njegovih 195 ks i 230 Nm su mogli bez problema da se eksploatišu 250.000 kilometara, uz regularno održavanje.
-
Volkswagen 1.9 TDI ARL
Ovaj motor je proizvođen ranih devedesetih, zaradivši legendarni status u Nemačkoj, ali i u SAD. Crvena oznaka na 1.9 TDI ARL agregatu ga razlikuje od BPX i BUK modela, koji su bili gotovo podjednako snažni.
Volkswagen Golf iz 2003. je sjajan primer automobila pogonjenog ovim motorom.
-
Honda K-serije
K20, K23 i K24 su motori koji čine Hondinu „K“ porodicu motora. Bilo kakva diskusija o pouzdanim visokoturažnim mašinama je manjkava bez ovih motra. K20 bez problema prelazi preko 350.000 kilometara uz odgovarajuće održavanje, što uključuje promene filtera, ulja i ostalih neophodnih stvari.
U principu, da na ovu listu nismo stavili 10 različitih proizvođača, Hondini četvorocilindraši bi bez problema zauzeli još koje mesto.
Vrele Gume
Priredio: Pavle Barta
4 Komentara
Comments are closed.
C20XE. OPEL 2.0 atmosferac
C20LET —II— turbo
Hahaha, Kia ovo ono, a gde je verovatno najbolji dizel motor 1,9 jtd made in Italy., Moj stric sa Stilom prešao 780 đ00km, kaže toliko piše na cajgeru, a kilometra a verovatno vraćena kad je uvezen.
OM646 od Mercedesa nije na listi a zaslužuje
Japanci uvek bili na nivou zadatka!