Aston Martin je prilično kasno pristigao na „SUV žurku“, ali kao što čuvena poslovica kaže – „bolje ikad nego nikad“.
U novu fabriku u Velsu su uložena ogromna sredstva, ali se ona već isplaćuju, jer je prvi SUV marke iz Gejdona već sada ubedljivo prvi na njenoj listi najprodavanijih modela. I ne samo to, potražnja za Aston Martinom s povišenim klirensom, čija su isporuke započele krajem trećeg kvartala 2020., nadmašuje potražnju svih ostalih modela zajedno.
Rezultati iz trećeg tromesečja su sada dostupni, tako da znamo da je između januara i septembra 2021. isporučeno 2.186 DBX-a. U ovom periodu, svi ostali modeli britanskog proizvođača, prodati su u 2.064 jedinice. Ono što je interesantno je da je kompanija podelila svoj portfolio u Sport, GT, SUV, „Ostali“ i „Specijalni“ kategorije. Sport uključuje Vantage, GT, DB11 i DBS. „Ostali“ modele prethodne generacije, dok se „Specijalni“ odnose na automobile iz limitiranih serija.
S 4.350 prodatih automobila tokom 2021. do sada, obim i prihodi su porasli za vrtoglavih 173 odsto u poređenju s istim periodom prošle godine. Da bi održao ovaj zamah, Aston Martin već sada testira prototipove budućih derivata DBX-a. Očekuje se i visokoperformantna verzija, ali postoje i planovi u vezi s blagim hibridom i moćnijim „plug-in“ hibridom. Ostaje da se vidi da li će glasine o V12 varijanti biti tačne.
Ne iznenađuje toliko što je DBX tako silovito startovao, budući da SUV segment i dalje cveta, bez obzira da li se radi o „mejnstrim“ ili luksuznim proizvodima. Podsetimo da se ista stvar desila Lamborghiniju s Urusom, a takođe ne bi bilo iznenađujuće da Ferrarijev Purosangue, koji pristiže 2022., zaseni sve ostale „propete konjiće“.
Bentley Bentayga i Rolls-Royce Cullinan se takođe sjajno prodaju, što je razlog zbog kojeg se lista marki koje u svojoj gami nemaju SUV sve više skraćuje. McLaren nema SUV, ali šef ove kompanije, Majk Fluit, izjavio je da ko zna šta donosi budućnost. Čak i Mate Rimac, direktor novoformiranog Bugatti Rimca, nije otpisao ideju o SUV-u iz Molshajma.
Vrele Gume