Prvi serijski BMW i4 je formalno sišao s proizvodne linije fabrike u Minhenu. U matičnom proizvodnom pogonu kompanije, starom gotovo 100 godina, sada se sklapaju sve varijante pogonskih sklopova, što je značajna prekretnica na putu ka elektrifikaciji.
„Za fabriku i tim, lansiranje BMW-a i4 je prekretnica na putu ka električnoj mobilnosti“, kaže Milan Nedeljković, član odbora BMW-a AG zadužen za proizvodnju. „Do 2023., više od polovine svih vozila iz našeg objekta u Minhenu, imaće elektrifikovani pogon. Većina će biti čisto električna, tako da u Minhenu idemo s potpunom elektrifikacijom.“
Pored BMW-a i4, fabrika u bavarskoj prestonici takođe proizvodi konvencionalne i hibridne varijante BMW-a serije 3 u limuzinskom i Touring izdanju, M3 i seriju 4 Gran Coupe.
Mada 90 odsto postojećih sistema u minhenskom karoserističkom odeljenju može da se iskoristi za novi model, dodatne mašine i tehnike su upotrebljene za integraciju montaže visokonaponske baterije, što je iziskivalo investiciju od 200 miliona evra.
Fabrika je takođe i digitalizovana, uključujući 3D skeniranje, kako bi se dobio kompletan skup osnovnih digitalnih podataka zgrade. Do kraja 2022., strukture svih glavnih automobilskih fabrika unutar proizvodne mreže BMW grupe, biće skenirane, a digitalni podaci će biti dostupni svima.
Pored digitalizacije, BMW je „zakucao“ svoje planove kada je reč o održivosti. Kompanija je najavila korišćenje sistema reverzne osmoze, da bi smanjila potrošnju vode za šest miliona litara. Bavarski proizvođač takođe ima novi cilj, a on podrazumeva da se emisija iz lokalne transportne logistike u fabrici u Minhenu postepeno svede na nultu u okviru narednih par godina.
BMW je takođe najavio da će proizvodnja četvorocilindarskih motora biti premeštena u Hems Hol u Velikoj Britaniji i Štejr u Austriji do kraja godine. Kompletno izmeštanje proizvodnje motora iz fabrike u Minhenu će biti završeno najkasnije do 2024.
Vrele Gume