Buđenje
Osveženi Clio, električna vozila iz doba Jure, Tata Motors vesnik promena
Pomalo neobično za ovo doba godine, umesto letnje apatije, automobilska događanja su prštala na sve strane.
Sedmica je započela zvaničnom promocijom restilizovanog Renault Clio. Na sceni je nastavak već viđene nove Renaultove koncepcije koja je rođena baš kod sada već odlazećeg modela. Šteta, potajno sam očekivao da se čuda dese i Clio iskoči iz sada već „potrošenog“ kalupa i donese opet neku novu revoluciju. Kako bilo, sumnje nema, iako je „dežavi“ još uvek ostaje jedan od nespornih lidera segmenta malih automobila. I da, đavola malih, pa on je sada na nivou komfora prvog Magana, što već dovoljno govori se trend povećanja gabarita a smanjivanja zapremine motora nastavlja do besmisla.
Stigao je novi Clio! Sve više centimetara a sve manje kubika
Bar kako je najavljeno ova degradacija kubika će se prema planovima nemačke vlade završiti za 15 godina kada bar prema njima emisija izduvnih gasova ima biti ravna nuli. Iako još ne vidim realne tehnološke uslove za tako što, sasvim je moguće da tajni planovi postoje. Jer do sada što se elektrike tiče nije se mnogo mrdnulo dalje od patenata Nikole Tesle iako se na putevima sveta kreće preko milion električnih automobila koji usput tegle bar 100.000 tona baterija. Suštinski, budimo svesni, nalazimo se u praistorijskom dobu elektro mobilnosti. Nešto se zaista veliko mora desiti da se ovi planovi ostvare.
Do tada još ima vremena za oktansko bahaćenje tipa Brabus 850 Biturbo Cabrio i njegovih teško shvatljivih 850 konja. Ništa bolji nije ni BMW koji je najavio posebne edicije M3 i M4 sa prosečnih 600 KS kojima baš postavljaju ozbiljan kontra teg ekološki orinentisanim globalnim nastojanjima.
A bilo je i nešto skromnijih najava. Peugeot priprema 3008 GT dok Range Rover kuva baby Evoque kojim će staviti tačku na klasu najmanjih gradskih krosovera.
Kada smo već kod ove grupacije Jaguar Land Rover koju u zagrljaju drži indijski Tata Motors, senzacija godine na našem tržištu dolazi baš iz njihovog tabora. Odabrali su novog zastupnika za svoji perspektivnu gamu modela. Očigledno Indijci vide dalje i bolje od mnogih, i pozvali su nas na buđenje. Ovim potezom su najavili i verovatno mnogo veće planove od proste prodaje i servisiranja automobila u Srbiji.
Novim zastupnikom za Jaguar Land Rover najavljuju se bolji dani za naše automobilsko tržište
Jer daleki istok vidi daleko mnogo dalje nego mi! Kina preuzima željezaru, a Kragujevac je na nišanu i to odavno ali sve svi prave „neobavešteni“!