AktuelnoPredstavljamo

Honda Civic Si stupila na scenu

7.2KPregleda

Honda Civic Si je simbol solidnih performansi za malu sumu novca, jer ovaj automobil isporučuje mnogo više nego što košta.

 

Uprkos tome što je zapravo za nijansu slabiji u odnosu na prethodnika, novajlija i dalje održava dotičnu filozofiju. Njegov 1,5-litarski turbomotor sada isporučuje 200 ks, pet konja manje u poređenju s modelom koji zamenjuje.

 

 

Međutim, u ovom slučaju nije sve u snazi, jer su inženjeri pronašli drugačije načine da unaprede performanse ovog sportskog sedana.

 

Primera radi, maksimalni obrtni moment od 260 Nm je dostupan 300 o/min ranije, pri 1.800 o/min, što u prevodu obezbeđuje dinamičnija ubrzanja. S druge strane skale, motor isporučuje više snage  između 6.000 i 6.500 o/min.

 

 

Kao što je prethodno najavljeno, Civic Si za 2022. dolazi isključivo s manuelnim menjačem, a reč je o unapređenoj verziji šestotepene transmisije s tehnologijom usaglašavanja s visinom obrtaja kolenastog vratila, pozajmljenom od Type R-a. Menjač je revidiran tako da obezbeđuje 10 odsto brže promene sepena prenosa i bolji osećaj, čemu doprinosi i aluminijumska ručica presvučena kožom, što je još jedan detalj inspirisan Type R „hot hečom“.

 

Za ovu najnoviju iteraciju, Honda je razvila novi dualni izduvni sistem s 27 odsto boljim protokom u odnosu na regularan Civic Touring. Pored toga, zamajac je 26 odsto lakši nego što je to ranije bio slučaj, dok motor isporučuje brži odziv na papučici gasa, zahvaljujući 30 odsto smanjenoj inerciji zamajca.

 

 

Diferencijal s ograničenim proklizavanjem je deo standardne opreme, baš kao i multilink zadnje ogibljenje. Kao što se i očekivalo, kočnice su moćnije nego one na regularnom Civicu, dok su naplaci prečnika 18 cola, s 10 paoka u mat crnom finišu, obuveni u gume dimenzija 235/40 R18.

 

„Vatreno“ narandžasta biserna boja, koju smo videli novembra 2020. na Civic Prototypeu, krasi i novajliju.

 

 

Stajling karoserije donosi agresivniju i u isto vreme suptilniju evoluciju redovnog modela, sa spojlerom na ivici poklopca prtljažnika, u sjajno crnom finišu, koji je komplementaran s onim kod spoljnih retrovizora i okvira prozora. Prednji donji spojler jasno daje do znanja da je reč o Si modelu, uz crveni bedž na prednjoj masci.

 

Enterijer je u velikoj meri prenesen iz regularnog Civic sedana za 2022., ali uz niz crvenih akcenata, aluminijumske papučice i par sportskih sedišta s integrisanim naslonima za glavu i poboljšanom lateralnom podrškom. Kao i kod konvencionalnog sedana, tu su sedmoinčni digitalni vozačev displej i devetoinčni ekran osetljiv na dodir s bežičnim Android Auto i Apple CarPlay funkcijama. Si takođe poseduje Bose audio sistem sa sabvuferom.

 

 

Budući da je Honda ukinula kupe karoserijsku varijantu u 11. generaciji Civica, neće biti verzije s dvoje vrata. Sedan kreće s prodajom pre početka ove godine, a nakon njega će uslediti Type R hečbek u 2022. Takođe sledeće godine, biće lansirana željno iščekivana Integra, kao „liftbek“ s petoro vrata, rođački blisko povezana s nekim od „naoštrenih“ Civica.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery