Potpuno novi Peugeot 308 uživo iz Francuske!
Sa 7 milona primeraka od 2007. i titulom automobila godine 2014. u odlazećoj drugoj generciji , brend Peugeot sa ponosom predstavlja svoju perjanicu, potpuno novi Peugeot 308. Stiže nam iz fabriki u Mulhouseu i prati ga marketinški slogan “Intenzivno zavodljiv”. Stoga je i press vožnja zakazana na neodoljivoj relaciji Kan – Nica. Vrele Gume među prvima voze novi 308!
Zavodnik
Peugeot 308 menja oblik prepoznatljive karoserije. Dužina sada iznosi 4.36 metara iz povećanje od 11 cm. Povećan međuosovinski razmak od 55 mm proteže siluetu i nudi više prostora za putnike na zadnjoj klupi. Vetrobransko stklo je sada više nagnuto i pomereno prema nazad.
Smanjenje visine od 20 mm (1.44) izvšeno je u cilju privlačanja dela publike koja u automobilu traži spotski doživljaj.
Zapremina prtlajžnika iznosi 412 litara sa dodatnih 28 litara u pregradi ispod. Sa spuštenim zadnjim sedištima, zapremina se maksimalizuje do 1323 litara.
Prvi utisak iz vožnje hibridnog izdanja jeste da je u pitanju izuzetno startan i praktično bešuman model. Autonomija na struju je oko 60 km. Ipak, Peugeot inženjeri preporučuju nam da vozimo u hibridnom režimu da bismo ostvarili dobitnu kombinaciju performansi i potrošnje. Novi Peugeot 308, sa primernim držanjem puta odiše vrhunskim komforom vožnje, odličnim užitkom u vožnji i savršenom upravljivošću u gradu, sa radijusom okretanja između ivičnjaka od 10,5m.
Nova siluta donosi visok nivo aerodinamike, pa koeficijenta otpora vazduha iznosi svega 0,28. U tom cilju stilski su optimizovani svi vidljivi i manje vidljivi delovi karoserije, pa i dizajn alu felni.
Novi je i dizajn grba sa znakom lava iza koga je sakriven radar za pomoć u vožnji.
Prednja svetla koriste LED tehnologiju. Na nivoima GT / GT Pack, Full LED farovi su još tanjeg svetlosnog potpisa i imaju Peugeot Matrix LED tehnologiju. Na zadnjem delu, svetla su u full LED tehnologiji prikazivajući 3 linije modernog i specifičnog svetlosnog potpisa.
Na startu prodaje nastupa sedam novih boja karoserije: Olivine Zelena, Vertigo Plava, Elixir Crvena, Pearl Bela, Ice Bela, Artense Siva i standardna Perla.
I-Cockpit
Peugeot i-cockpit®, neizostvni deo DNK brenda, generacijski je napredovao uz potpuno novi informativno-zabavnim sistem Peugeot i-Connect®.
Smešten u nivou očiju, 10-inčni digitalni panel nastupa već od osnovnog nivoa opreme. U GT opremi, klaster instumenta je u 3 dimenzije.
Konstrukcija table novog Peugeota 308 zasnovana je na arhitekturi „visokog ventilacionog otvora“, koja postavlja ventilacione otvore direktno ispred glava putnika. Ovaj izgled osigurava da je standardni 10-inčni centralni ekran osetljiv na dodir, smešten nešto niže od digitalnog klastera, bliže vozačevoj ruci i prirodno se uklapa u ukupnu zapreminu kontrolne table.
Počevši od nivoa Allure, novi Peugeot 308 uključuje potpuno konfigurabilne virtuelne i-preklopnike koji zamenjuju fizički panel klima uređaja. Iz aplikacije za pametni telefon MyPeugeot®, ili sa centralnog ekrana, sada možete da pokrenete ili zakažete paljenje klime.
Funkcija deljenja ekrana je bežična i u nju je moguće povezati dva telefona istovremeno. Novi informativno-zabavni sistem omogućava da svaki vozač (do 8 profila) može da definiše i sačuva svoj prikaz, atmosferu i postavke.
Rukovanje centralnim ekranom kreirano je da bude potpuno intuitivno, sledeći principe iz sveta tableta i mobilnih telefona. Glasovne komande prozivaju automobile sa frazom “OK Peugeot”.
LED ambijentalno osvetljenje (8 boja na izboru) sakriveno iza centralnog ekrana osvetljava glavni deo na vratima koji, u zavisnosti od nivoa završne obrade, mogu biti penasti, tkanina, Alcantara® ili napravljeni od pravih aluminijumskih delova. Uživo to izgleda mnogo dobro, verujte nam!
Korak bliže autonomnoj vožnji
S paketom Drive Assist 2.0 (dostupan krajem godine), novi Peugeot 308 će imati 3 nove funkcije:
- Polu-automatska promena trake: sistem predlaže obilaženje vozila ispred i nakon preticanja predlaže vraćanje u početnu traku. Dostupno pri brzinama od 70 km/h do 180 km/h;
- Preporuka za brzinu, sistem predlaže vozaču da svoju brzinu prilagodi znakovima kraj puta.
- Tempomat koji prepozanje krivinu i optimizuje brzinu u skladu sa krivinom zavoja, čak do brzine od 180 km/h.
Na planu tehnolgija bezbednosti adaptivni tempomat sa mogučnošću potpunog zaustavljanja voziila već se podrazumeva. Unapređeni su sistemi detekcije pešaka biciklista kako danju tako i noću , kao i automatske aktivacije dugih svetala. Nadgledanje tzv. mrtvog ugla povećano je na 75 metara. Nova je irikverc kamera od 180° stepeni sa ugrađenom prskalicom.
Ako uz pomoć pri parkiranju sa 4 kamere koje nagledaju 360 stepeni prostora oko vozila ne izvedete to čuveno paralelno parkiranje, “Onda, mislim, stvarno…“. U slučaju nezgode tu je E-call+“ poziv sa podacima o vozaču i lokaciji,
Nagrađivani komfor
Onaj ko je u stanju da na zanimljiv način detaljno opiše kako su sada sedišta višestruko udobnija nego na prethodnoj generaciji, verovatno je po zanimanju ruski pisac iz 19 veka.
Recimo samo da su prednja sedišta dobila AGR (Aktion für Gesunder Rücken – kampanja za zdrava ledja) pečat odobrenja, nagrađujući i ergonomiju i opseg podešavanja.
Tišini kao elemetu kabinske udobnosti doprisnose akustička stakla na prednjim vratima.
Novi Peugeot 308 opremljen je AKS-om, sistemom kvaliteta vazduha, koji neprestano nadgleda kvalitet vazduha koji ulazi u vozilo. Super za gradove u Srbiji pred dolazeću grejnu sezonu.
Kada pesma promašuje srce ali bubna opna doživljava nirvanu
Jedinstveni Premium Hi-Fi sistem rezultat je više od 3 godine zajedničkog razvoja sa ekpertskom kućom Focal. Zvučnici su povezani su sa novim pojačalom snage 690 W sa 12 kanala (pojačana tehnologija klase D) i upotpunjeni ARKAMYS digitalnom obradom zvuka.
I konačno, MOTORI
Plug-in hibridizacija je je najveća novost na planu pogoskih grupa. Na delu su motori oznake Hybrid 225 e-EAT8 i Hybrid 180 e-EAT8. U zavisnosti od verzije, osnovu čini Pure-tech benzinac sa 180 ili 150 KS, kojima elektromotor od 81 kilowata dodaje onaj zbir snage u iznosu od 225 i 180 KS. Menjač je osmostepeni automatski.
Uz ove motore ponudjeni su jednofazni punjač od 3,7 kW i kao opcija jednofazni punjač od 7,4 kW. Zavisno od kombinacije punjača, utičnica i kvaliteta mreže u važoj kući ili garaži, vreme punjenja iznosi od nepuna 2 sata do 7 sati.
A dok nam esktremni pripadnici “Zelenih” raspoređeni po evro parlamentima ne pozatvaraju benzinske pumpe možete za “ispod haube” poručiti i nešto od sledećeg:
– Benzin: 3-cilindarski motori zapremine 1,2 L: PureTech 110 manuelni menjač, PureTech 130 – manuelni menjač , PureTech 130 automatski menjač.
– Dizel, 4-cilindarski motori zapremine 1.5L: BlueHdi 130 sa manuelnim ili automarskim menjačem.
Još jedan privatan utisak iz vožnje: Svaki 308, bez obzira na motor, je precizan i stabilan i u najbržim krivinama. Osećate njegove dimenzije i nepogrešivo se probijate u svaki slobodan prostor puta u inače ne maloj vansezonskoj gradskoj gužvi i Kanu!
Tata, kupi mi auto
U zavisnosti od zemlje, putem web stranice „prodaja putem interneta“, komitent može da kupi svoje novo vozilo, vrati staro vozilo i finansira svoje novo vozilo sa svog pametnog telefona, tableta ili računara. Svaki kupac imaće slobodu da odabere da im se vozilo besplatno dostavlja kući.
Zato pazite da se vaša dečica ne igraju previše tatinim ili maminim mobilnim telefonom, da vam ne bi novi 308 osvanuo pod prozorom. A možda to i nije tako loše.
Prodaja u Srbiji kreće u februaru, a cenu ćemo saznati do kraja godine. Do tada, sanjajmo, spavajmo, sanjajmo….
Direktno iz Francuske, za Vrele Gume, Miroslav Šosberger
Foto: Vrele Gume & Peugeot
2 Komentara
Comments are closed.
Vecina ce izgleda samo da sanja o ovome 🙂
Lepo izgleda ova 308, malo više agresivna ali privlači pažnju izgledom! Pežo radi dobar posao, modeli su im lepi a podigli su kvalitet izrade! Još uvek aktuelna 308mk2 je odličan auto, udobna vožnja i štedljivi motori! Kvalitet je na višem nivou od ranije a oprema solidna! Položaj volana i preglednost instrument table su odlični, tek kad sednete i isprobate mesto vozača, shvatite prednost ovakvog tipa! Nije 308 na nivou nemačkih brendova tipa VW, Audi ili BMW (nije ni daleko) ali za prosečnog vozača u Srbiji je realan izbor i mnogo jeftinija varijanta! Bravo za Peugeot!