Električni transporter će u serijskoj formi debitovati sledeće godine.
Januara 8. 2017. je Volkswagen skinuo veo s ID.Buzz koncepta na Salonu automobila u Detroitu, jasno stavivši do znanja publici da će lansirati električnog naslednika kultnog Microbusa.
Premotajmo dešavanja do 6. septembra 2021., i uvidećemo da do serijske verzije još uvek nije došlo, ali da bi nam olakšao čekanje, Volkswagen nam je pružio najbolji mogući uvid u električni kombi, bar za sada.
ID.Buzz je naime napredovao do prototip faze, što znači da sada verovatno poseduje panele karoserije koje će krasiti i serijski model, uz svetla i neke druge detalje. Mada je i dalje prilično „zakamufliran“, neke stvari se mogu jasno uočiti.
Ono što nam je svima jasno je da će se (nažalost) značajno razlikovati od koncepta. Budući da se pre svega radi o komercijalnom vozilu, kutijasta forma se prosto nameće, da bi se maksimizovao prostor unutar vozila. Ipak, deo magije ID.Buzza je u međuvremenu definitivno izgubljen, ali ćemo ipak sačekati finalnu verziju da bismo konačno sudili o dizajnu.
Imajmo na umu da se ovde radi o „AD“ verziji, što znači da je razvijena u saradnji s Argo AI, u cilju usvajanja visokonaprednog sistema autonomne vožnje, čiju „skalameriju“ možemo videti na krovu vozila. Naime, ovaj prototip može da detektuje objekte koji su ispred njega udaljeni više od 400 metara.
Veliki LIDAR skener na krovu obezbeđuje pregled od 360 stepeni i funkcioniše u saradnji sa šest manjih LIDAR jedinica, 11 radar panela, uz kamere, pa čak i mikrofone. Ugrađeni softver je dovoljno inteligentan da može da predvidi namere biciklista, pešaka, pa čak i prisutnih vozila, omogućavajući ID.Buzzu da uskladi svoje ponašanje s datom situacijom i deluje kao da je čovek za volanom.
ID.Buzz se testira u urbanim zonama, a u službu će ući 2025. za komercijalnu upotrebu. MOIA, kompanija koja se bavi mobilnošću, pokrenuta krajem 2016., i koja je u vlasništvu Volkswagena, biće prvi korisnik, a Hamburg će biti prvi grad u kojem će biti u ponudi autonoman uslužni prevoz.
U međuvremenu, ovaj električni kombi, bez sofisticirane tehnologije samostalne vožnje, naći će se u prodaji krajem sledeće godine na Starom kontinentu, gde će biti dostupan u putničkoj verziji sa šest sedišta, dok će kargo varijante biti u ponudi s kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem.
Proizvodiće se u Hanoveru i počivaće naravno na modularnoj MEB platformi, koja čini osnovu za sve ID modele. Što se pogona tiče, on će biti na zadnje i sve točkove, s postavkama u vidu jednog ili dva elektromotora. Moćnije verzije bi trebalo da raspolažu s približno 300 ks, dok će ulazni model isporučivati oko 200 konja.
Vrele Gume