Britanski proizvođač automobila konačno svoj portfolio širi van segmenta sportskih automobila, i to primenjujući Porscheov recept.
Lotus će lansirati čisto električni SUV sledeće godine, nastojeći da poput svojevremeno Porschea, pojača profit mimo prodaje klasičnih sportskih modela.
Lotus SUV, uzimajući u obzir gabarite, biće rival Teslinog Modela X, i biće prvi od četiri nova čisto električna automobila britanske marke u narednih pet godina.
Nakon novajlije kodnog naziva 132, uslediće veliki električni sedan 2023., odnosno električni SUV srednje veličine 2025. Prethodno najavljeni sportski automobil, razvijen u saradnji s Alpineom, pristići će 2026.
Novi modeli, osim spomenutog sportiste, proizvodiće se u novoj fabrici u Vuhanu (Kina), uz kapacitet od 150.000 vozila godišnje.
Što se sportskih modela tiče, oni će i dalje silaziti s proizvodne linije u fabrici Hetel u Nofolku (Engleska).
Dakle, Lotus širi svoju gamu van tradicionalne niše. Da podsetimo, kompanija je u vlasništvu Geely Holding grupe, koja je 2017. otkupila većinski udeo firme koja je grcala u gubicima.
Lotus je saopštio da je kao primer uzeo Porscheov miks SUV i sportskih modela, u cilju kreiranja održivog poslovnog modela.
SUV i limuzina će počivati na Lotusovoj Premium EV arhitekturi, interno poznatoj po nazivu „Evolution“. Ova platforma omogućava korišćenje većih baterija od 92 do 120 kWh, kao i inkorporiranje sistema punjenja od 800 V.
Lotus je obećao da će najperformantnije verzije od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od tri sekunde!
U kompaniji se nadaju da će Porscheov uspešan potez s Cayenneom i Macanom uveriti ljubitelje britanske marke da se i ona može proširiti i na „teže“ kategorije.
Šef Lotusa, Met Vindl, u aprilu je izjavio da će modeli na Premium platformi biti među najboljim po pitanju kvaliteta vožnje, kao i najmanje mase u svojim segmentima.
Kompanija je takođe formirala ogranak u Kini, pod imenom „Lotus Technology“, koji je zadužen za modele van sportskog segmenta, da bi ubrzao inovacije u oblastima kao što su baterije, energetski menadžment i elektromotori.
Pored toga, ova filijala će dobiti sredstva od osnivača kompanije Nio, Lija Bina (poznatog i kao Vilijam Li). Dve kompanije su nagovestile moguće spajanje u budućnosti na planu tehnologije.
„Obe strane mogu istraživati mogućnosti u okviru obostrano korisne industrijske saradnje“, saopštio je Lotus. Novi modeli će se naći u portfoliju britanske marke rame uz rame s električnim hiperautomobilom Evija i poslednjim sportskim automobilom Lotusa na benzinski pogon, Emirom. Isporuke oba modela počinju sledeće godine.
Vrele Gume