Nadrealna pljačka vozača
Povećanje akciza, Borković luta, Porsche „razbija“, srpsko tržište +40%
Šta reći? Dragi Mi vozači od nove godine, litra goriva će nas skuplje stajati 3-5 dinara. Ne, nije u pitanju naftna kriza! U trenutku kada je cena sirove nafte najniža u skorijoj istoriji, gorivo u Srbiji postaje najskuplje u regionu. Naftni faulovi od strane države učinjenih po novčaniku vozača dobijaju nadrealne razmere. Sve je počelo pre skoro deceniju olakim poklonom trgovinskog monopola prodajom NIS-a. Nastavilo se dabome mizernim rudnim rentama i previsoko nazidanim cenama goriva na koje su se akcize i porezi nakačili po procentnoj računici od koje se vrti u glavi. Rezultat ove formule je najskuplje gorivo u regionu (računajući i EU članice) uz mizeran standard i vozni park takođe. „Uzmi od sirotinje pa pokloni bogatom“ više nije samo citat iz Alana Forda već i naša stvarnost.
Dok cena sirove nafte pada gorivo u Srbiji postaje najskuplje u regionu
Naplaćujemo najnižu rudnu rentu na svetu ali nam je gorivo skuplje nego u Sloveniji! Prosečna plata učitelja u „Deželi“ vredi 2.000 a u Srbiji jedva 300 litara benzina.
Najbolji srpski vozač Dušan Borković opet menja šampionat! Treći u tri sezone! Shvativši da se od obećanja ne može pobeđivati, pokušava da ostane u igri i dočeka bolje dane! Krajnje je vreme da se ovom momku posveti malo više pažnje, jer se tolike državne pare bacaju na gluposti. Da podsetim Ministra sporta, on je trenutno jedan od Top 10 svetskih vozača u svojoj klasi. Možda i najbolji čak.
A sada na malo veselije teme! Prilično iznenađujući statistički skok prodaje novih vozila u Srbijizbunjuje one slabije informisane! Niska prodajna baza je uvećana za plus 40%, ali to ne znači ništa više od psihološkog podstreka. Ipak, malo je vedrije, nemojmo biti nezadovojni.
Zastrašujuća inovativnost je najkraći opis ponude novog Mercedesa E klase
Na međunarodonoj automobilskoj sceni, Mercedes je odigrao partiju za pamćenje. Protekle sedmice zvanično je predstavio enterijer i tehnologiju nove E klase. Moram priznati, sve skupa uzevši u obzir, ostadoh zapanjen. Zastrašujuća inovativnost je najkraći opis ponude novog Mercedesa koji nam stiže uskoro.
Citroen se takođe potrudio. Obelodanio je modernu verziju legendarnog modela Mehari. Upoznaćemo ga ubrzo, već u Ženevi.
Ford je pre nekoliko dana i zvanično obećao da će izdominirati 4×4 segmentom u narednim godinama, što im se može i uslovno poverovati analizom SUV i krosover game koju trenutno nude.
Međutim, uprkos savršenosti Mercedesa i dopadljivosti Meharija, utisak sedmice je ostavio brend Porsche. Osim što osvaja novim modelima, kvalitetom, stilom i performansama, ove godine je „razbio“ magičnu granicu od 200.000 proizvedenih vozila. Po broju jedinica gotovo duplo više od Fiata, najboljeg srpskog izvoznika. I ne lezi vraže, matematika nas opet ubija u pojam. Kada sve ove Porsche mašine pretvorimo u evre, blizu smo brojke da su dve hiljade radnika i inženjera u Cufenhauzenu napravili para više od kompletne naše industrije zajedno.
Tek toliko da znamo gde nam je mesto.
p.s. Eventualno možemo da se utešimo, bar vazduha za razliku od Kineza imamo!