Japanski automobilski gigant, Toyota, radi na modernom vozilu na vodonični pogon.
Kada spojimo Toyotu i „vodonik“ u nekoj rečenici, prvo što nam pada na pamet je Mirai. Međutim, Mirai je FCEV model, što znači da ga pogoni električna energija dobijena iz vodoničnih gorivnih ćeija. U ovom članku se ipak radi o nečemu potpuno drugačijem.
„Na kraju prošle godine smo napravili prototip koji je pružio ’osećaj’ koji ljubitelji automobila vole, poput zvuka i vibracija, mada je u isto vreme ekološki podoban“, kaže Kođi Sato, predsednik Gazoo Racing Company. „Tek nedavno sam uvideo da jedna stvar vodi ka drugoj, da možemo iskoristiti tehnologije kojima raspolažemo.“
„Junak“ ove priče je Corolla hečbek, opremljen motorom s unutrašnjim sagorevanjem, koji kao gorivo koristi vodonik. Na osnovu zvuka koji agregat proizvodi, niko ne bi pretpostavio o kojem gorivu je reč. Ne samo što zvuči fenomenalno, već se taj zvuk praktično ne razlikuje od kvalitetno modifikovanog benzinca.
Toyota kaže da se radi o 100 odsto čistom vodoniku, bez bilo kakve primese fosilnih goriva. Budući da tako stvari stoje, inovativni motor japanske kompanije gotovo da ne emituje CO2, ali doduše ispušta izvesnu količinu štetnih gasova, jer motor uz vodonik sagoreva kiseonik iz vazduha. Dakle, ne radi se o vozilu s nultom emisijom poput EV-a ili FCEV-a, ali emituje štetne supstance u znatno manjoj meri u poređenju s konvencionalnim benzincem.
„Toyota ima vodoničnu tehnologiju kultivisanu kroz Mirai. Takođe ima razvijenu bezbednosnu tehnologiju kroz Yaris WRC“, rekao je Akio Tojoda, generalni direktor i predsednik Toyota Motor Corp. „Razmišljajući, kao član automobilske industrije, mislim da je važno za auto-moto sport da kreiramo prostor u kojem svako može da uživa u karbon-neutralnoj eri. Samim tim, odlučio sam da idemo napred s vodoničnim motorom.“
Dakle, jasne su namere Toyote. Corolla hečbek će učestvovati u trci 24 časa Super Taikyua od 21. do 23. maja 2021. Budući da Toyotin trkač jedini kao gorivo koristi vodonik, timu pod dirigentskom palicom Hiroakija Išiure je dato dodatno vreme na stazi da bi bio ostvaren neophodan tempo.
Da li će Toyota uspeti ili ne u svom trkačkom projektu nije toliko bitno koliko da svi navijamo za nju. Vreme je da čisti SUS motori stupe na scenu, i iz tog razloga pozdravljamo napore japanske marke.
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center
2 Komentara
Comments are closed.
Ma diesel je zakon…
Pozdrav.
Pošto tehnelogiju gorivnim čelija ima najbolju BMW. Ovo je uzela Toyota
A kao što je poznato Toyota i BMW saradjuje več duže vreme.
Toyota pozajmljuje mnoge agregate od BMW. Kao što je radila sa Yamahom.
Nije ona toliko zlatna. Več je ekonomski jaka.