Sada imamo i nove detalje vezane za elektrifikaciju V8 modela.
Sećamo se vremena kada su oznake imale jasno značenje. SL 73 AMG, koji je bio kratkog veka, lansiran 1999., ispod haube je posedovao motor radne zapremine 7,3 litra. Ovaj V12 roudster R129 serije, bio je najsnažniji proizvod iz Afalterbaha u vreme kada se pojavio – 525 ks i 750 Nm.
Ukoliko premotamo dešavanja do 2021., videćemo da Mercedes „čisti prašinu“ s oznake „73“. Trokraka zvezda je osigurala prava na korišćenje dotičnog bedža u februaru 2018., a najmanje jedan serijski model će uslediti u mesecima koji dolaze, inicirajući novu eru za „73“ modele.
Dobijajući sufiks „e“, 73e modeli će uživati u kombinaciji 4,0-litarskog twin-turbo V8 i elektromotora, koji će u velikoj meri biti pozajmljen od EQC krosovera i EQV monovolumena. Električna jedinica će isporučivati 150 kW (204 ks) i istovremeni obrtni moment od 363 Nm.
U kombinaciji s konvencionalnim osmocilindrašem, Mercedes-AMG 73e modeli će isporučiti „prethodno nedosegnute nivoe na planu snage i obrtnog momenta“. Zapravo, „šuška“ se o tome da će „u najmanju ruku biti u paraleli“ s 816 ks AMG GT Concepta, predstavljenog 2017. u Ženevi. Ukupni maksimalni obrtni moment će bez dileme biti takav da će „čupati asfalt“, a očekuje se bar 1000 Nm.
GT73e bi trebalo da vreme sprinta do „stotke“ spusti na ispod tri sekunde, sve do maksimalne brzine od 322 km/h. Nakon rivala Porsche Panamere Turbo S E-Hybrid, uslediće AMG S73e, baziran na aktuelnoj S klasi, kao i AMG SL73e, kao istinski naslednik roudstera od pre dve decenije.
Nova AMG linija će posedovati električni režim, u kojem će pogon biti isključivo na zadnje točkove, a veruje se da će slična „plug-in“ hibridna postavka biti instalirana u novi C63e, ali uz manji 2,0-litarski četvorocilindraš, s izlaznom snagom preko 500 konja.
Na kraju, vredno je spomena da je Mercedes zaštitio i „G73“ i „GLS 73“ oznake pre tri godine, ali još uvek nema potvrde da li će SUV modeli dobiti dotični tretman. Za sada, on je rezervisan za GT73e, S73e i SL73e. Ovaj trio će predstavljati najsnažnije AMG modele ikada konstruisane, ne računajući naravno hiperautomobil One.
Vrele Gume