Šef Stellantisa polaže velike nade u italijanske marke.
Otkada je novoformirani konglomerat oficijelno stupio na scenu, objavljen je veći broj izveštaja vezanih za planove 14 marki pod njegovim krovom. Jedna od poslednjih vesti se tiče Peugeota, koji se ipak neće vratiti na američko tlo, što znači da su napori koji datiraju od 2017. bili praktično uzaludni.
Leri Dominik, čovek koji je bio predsednik i CEO PSA North America, poznat po tome što je vodio projekat povratka Peugeota u SAD, imenovan je za glavnokomandujućeg u Alfi Romeo preko „velike bare“.
Ovaj potez se na prvu loptu može protumačiti kao Stellantisovo favorizovanje Alfe Romeo, ali je zapravo u skladu s odlukom novoformiranog entiteta da pojača postojeću ponudu na glavnim tržištima. S tim u vezi, predsednik Stellantisa, Džon Elkan, izjavio je u nedavnom intervjuu da će Alfa Romeo i Lancia uživati u većim investicijama.
Elkan je imao ključnu ulogu u uspešnom spajaju FCA i PSA, formirajući na taj način četvrtu po veličini automobilsku kompaniju na svetu u smislu obima proizvodnje i treću po pitanju prihoda. Pod Stellantisom će i kompanijama iz Torina biti pružena bolja šansa.
Elkan je izjavio da Alfa Romeo i Lancija poslednjih godina nisu dobijale investicije i resurse u onoj meri u kojoj su to želele. Lancia je ostala na jednom modelu (Ypsilon), koji je restilizovan, uprkos tome što je reč o generacijski prilično vremešnom automobilu.
„U ovoj novoj grupi, mnogo veće mogućnosti će biti pružene torinskim markama nego što je to bio slučaj u prošlosti“, rekao je Elkan.
Nije tajna da će pod Stellantisom akcenat biti na razvoju pogonskih jedinica za DS, Lanciju i Alfu Romeo, ekskluzivnih za ova tri brenda. Novi modeli koji će koristiti zajednički razvijenu tehnologiju, na scenu će stupiti 2024., tako da ćemo pomo pratiti dešavanja u godinama koje dolaze.
Vrele Gume