Porsche bi mogao da razmotri ulazak u Formulu 1 kada budu uvedena nova pravila vezana za motore 2025. godine, ukoliko se usvoji korišćenje ekološki podobnih e-goriva.
Nemačka kompanija, koja je deo VW grupe, dugo je zainteresovana za ulazak u „najbrži cirkus na svetu“ kao snabdevač motorima.
Smatra se da je Porsche čak započeo razvoj na 1,6-litarskom hibridnom pogonu s F1 specifikacijama, koji bi trebalo da bude modifikovan za planirani hiperautomobil za 24 časa Le Mana.
Šefovi Formule 1 će na snagu staviti novu regulativu vezanu za pogonske jedinice za 2025. godinu. Tehnički detalji se još uvek utvrđuju od strane organizatora, timova i zainteresovanih proizvođača, među kojima je navodno i Porsche.
Formula 1 je posvećena tome da e-goriva učini centralnom osovinom novih pravila, čime bi se u isto vreme smanjio „karbonski otisak“ i bili bi zadržani motori s unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je naravno obnovilo zainteresovanost Porschea za „najbrži cirkus na svetu“, jer poznato je da nemačka marka ulaže velika sredstava u e-goriva za svoje buduće performantne serijske modele.
Potpredsednik Porsche Motorsporta, Fric Encinger je izjavio sledeće: „Bilo bi od velikog interesa za nas da aspekti održivosti kao što je na primer primena e-goriva, igraju ulogu u tome. Ukoliko se dotični aspekti potvrde, detaljno ćemo ih proceniti u okviru Volkswagen grupe i razgovarati o daljim koracima.“
Encinger je dodao da je Porsche prati razvoj novih pravila u F1, kao što je radio za sve relevantne trkačke serije širom sveta.
Kompanija iz Cufenhauzena trenutno vodi fabrički tim u Formula E šampionatu i u fazi je konstruisanja LMDh hibridnog hiperautomobila, koji bi trebalo da se nađe na trci 24 časa Le Mana 2023.
Porsche je tradicionalno fokusiran na trke izdržljivosti, ali se povremeno takmičio i u F1. Pobedio je na VN Francuske kao konstruktor, kada je za volanom 804 bio Den Gurni. Ipak, Nemci su se povuklli na kraju te sezone.
Ekspetiza firme u konstruisanju turbomotora je dovela do nezvaničnog povratka u Formulu 1 1983., kada je proizvođen V6 motor za McLaren, mada je bio brendiran kao „TAG“, jer je ta firma platila troškove razvoja. McLaren s Porscheovim motorom je osvojio tri vozačke i dve titule u konkurenciji konstruktora između 1984. i 1986.
Porsche se vratio kao snabdevač motorima u Footwork timu 1991., ali nakon niza katastrofalnih rezultata, tim se sredinom sezone prebacio na Cosworthove jedinice.
Vrele Gume