Zna se ko je „gazda“ u ovoj kategoriji.
Mada nije najbrži kompakt na svetu, VW Golf R predstavlja značajnu silu u segmentu koji je začeo. Čak i s obzirom na činjenicu da su rivali u ovom slučaju na papiru veoma blizu što se tiče performansi, BMW M135i primera radi, nije mogao da prati tempo Golfa u ovom troboju.
BOTB i Archie Hamilton Racing, smatraju da je ovo prva trka ubrzanja na svetu u kojoj učestvuju dotični rivali. Ispostavilo se da su u pravu. Treba napomenuti da se Audi S3 trkao protiv BMW-a i Mercedesa (CarWow) prošlog novembra, a mogli smo da vidimo kako je Golf 7.5 R prošao s konkurencijom.
Šta Golf R za 2022. čini boljim ne samo u odnosu na direktne rivale već i prošlu generaciju? Na papiru, ne mnogo toga. Kao što znamo, ispod haube poseduje 2,0-litarski TSI s 320 ks. To je četrnaest-petnaest konja više u odnosu na BMW M135i i Mercedes-AMG A35, koji takođe koriste 2,0-litarske turbomotore. Svi poseduju pogon na sve točkove i slične menjačke kutije, mada „Bimmer“ koristi konvencionalni automatik i raspolaže s nešto više obrtnog momenta.
Međutim, nisu svi automobili podjednaki u očima bogova „drag“ trka, koji su očigledno „blagoslovili“ Golf R. Ovo možemo tumačiti i kao svojevrsno priznanje za marku koja je toliko truda i energije posvetila C segmentu. Kao što ćete videti u video klipu, Golf R je apsolutno „oduvao“ rivale, kako po vlažnom, tako i mokrom asfaltu.
Ovde može da se radi o kombinaciji faktora. Na prvom mestu, kombinacija AWD pogona i DSG menjača donosi brzinsku prednost, a znamo da novi Golf R ima opcioni sistem gde više od 50 odsto obrtnog momenta može biti poslato na zadnje točkove. Pored toga, vozač se osvrnuo na isporuku snage koju vrši menjačka kutija.
Međutim, ovde nije samo reč o 15 „konja“ razlike. U „letećem startu“ koji je usledio, VW je takođe izdominirao, i to do te mere kao da ima pedesetak ks više od rivala, mada to definitivno nije slučaj.
Vrele Gume