Ili jesi ili nisi
Ženeva kao preki sud, Opel i PSA u neprincipijelnoj koaliciji
Ostalo je još dva dana do otvaranja sajma automobila u Ženevi. U hale prvi stupaju po običaju specijalizovani novinari. Jedan od najvažnijih faktora ne samo pukog informisanja, već i određivanja sudbine novih modela sa kojima se prvi put srećemo. Konstruktori se povlače u senku oslušujući mišljenja i kritike. Baš ta dva uvodna sajamska dana, uprkos internet globalizaciji predstavljaju „preki sud“ uspešnosti njihovog posla. Ili jesi ili nisi…
Nije se još dogodilo da loše ocenjen model od strane (uticajnih) specijalizovanih novinara u Ženevi postigne uspeh na tržištu. Ženeva je ta neodoljiva zona u kojoj je gotovo opipljiva neverovatna energija oslobađena sudarom sedme sile i moćne auto industrije.
Zato nije lako ni onima na pozornici ni onima ispred nje.
Najavljeno je nekoliko desetina noviteta, a najveća pažnja publike će svakako biti oko modela Opel Crossland, Mercedesa E kabriolet, Range Rovera Velar a jedva čekamo uživo videti DS7, Renault Alpinu ili Alfa Romeo Stelvio.
Po svemu sudeći, Ženevi će ovog proleća pripasti i gotovo istorijska prilika da bude pozornica još jednog događaja. Fuzije dva velika giganta, Opela i PSA. Dok mnogi aplaudiraju stvaranju druge po veličini automobilske kompanije, moram priznati prilično sam zabrinut ovim razvojem događaja. Rekao bih da je to ipak korak u nazad za sve one koji imaju automobilsku radost u sebi. Dolaze nam godine još veće uniformnosti u kojoj i veliki rivali zahvaljujući neprincipijelnoj koaliciji postaju automobilski klonovi.
Brak Opela i PSA najavljuje invaziju automobilskih klonova
Sve mi se čini da ćemo automobile iz osamdesetih i devededetih godina uskoro „praviti od blata“.
Kako bilo, Ženeva je pred nama, budite na ovom mestu u utorak, izveštavaćemo „live“.