AktuelnoOnline plus

Šta nas sve i kada od novih modela automobila očekuje u 2021. godini? (I DEO)

6.22KPregleda

Nakon prošlogodišnjeg „korona debakla“, za očekivati je da automobilska industrija živne, jer sigurno je da će mnogi želeti da sebi priušte novi automobil

 

Motorima s unutrašnjim sagorevanjem polako ističe vreme, tako da je fokus na električnim i hibridnim vozilima, ali to ne znači da benzinci i dizelaši nisu interesantni, naprotiv.

 

Hajde da vidimo šta nas to čeka od novih modela u 2021.:

 

Januar

 

Cupra Formentor

 

Sportski SUV iz Španije dobija novu ulaznu opciju s 1,5-litarskim benzincem sa 150 ks. Cene startuju od oko 30.000 evra, „nadmašujući“ sličan BMW X2 sDrive18i s LED farovima, naplacima od 18 cola i trozonskim klima uređajem u standardu.

 

 

Ford Kuga hibrid

 

Elektrifikovana verzija Kuge pre svega cilja na vozače dizela koji poslovično prelaze velike distance, jer raspolaže nominalnom autonomijom od 965 kilometara, uz prosečnu potrošnju od 5,8 litara benzina na 100 kilometara. U srcu pogonskog sklopa je 2,5-litarski motor u Atkinsonovom ciklusu, a asistira mu mala baterija od 1,1 kWh, tako da domet čisto na električni pogon nije uporediv s onim kod PHEV modela (56 kilometara), ali će sigurno biti interesantan „ekološki osvešćenim“ kupcima koji u okolini nemaju razvijenu infrastrukturu stanica za punjenje.

 

Hyundai Tucson

 

Radikalan stajling spoljašnjosti i minimalistički enterijer nagoveštavaju više tržišno pozicioniranje četvrte generacije korejskog SUV-a, koji može da se pohvali tehnologijom prisutnom kod premijum rivala. Što se pogonskih sistema tiče, tu su „plug-in“, standardna i blaga hibridna opcija, dok N verzija ostaje mogućnost.

 

 

Jaguar F-Pace

 

Temeljna restilizacija odgovora britanske marke na BMW X5 konačno donosi prestižniji enterijer i suptilne izmene na spoljašnjosti. Ono što je još značajnije je nova opcija u vidu „plug-in“ hibrida s čisto električnom autonomijom od 53 kilometra. Reagujući na povratnu informaciju kupaca, Jaguarov dizajnerski tim je uklonio svu „škripavu“ plastiku iz kabinskog prostora, povećao korisnu zapreminu prtljažnog prostora i integrisao novi Pivi Pro info-zabavni sistem, koji je debitovao na Land Rover Defenderu.

 

Jaguar XF

 

Sa zadatkom da se izbori sa sve slabijom prodajom limuzina, osveženi XF prolazi kroz temeljno unapređenje eneterijera i dobija uprošćenu motornu gamu, koja uključuje i dizel s blagom hibridnom asistencijom po prvi put. Britanska marka takođe planira agresivno smanjenje cena, da bi se na taj način bolje nosila s rivalskim BMW-om serije 5.

 

Mazda6

 

Mazdina limuzina i karavan dobijaju blago osveženje, koje je više primetno po odsustvu dizela iz ponude. Na taj način CX-5 SUV ostaje jedini model s „naftašem“ ispod haube.

 

Škoda Octavia iV

 

Prva elektrifikovana verzija bestselera češke marke pruža impresivnu autonomiju čisto na električni pogon – 70 kilometara. Pored subvencija u kojima uživaju brojni kupci u evropskim zemljama, Škodinom pulenu je zagarantovana dobra prodaja, rekli bismo.

 

Škoda Octavia vRS

 

Spoj performansi i praktičnosti oduvek je bio nekako blizak evropskim kupcima. Upravo ova dva atributa krase Octaviju vRS. I „plug-in“ hibridna i turbobenzinska varijanta isporučuju 245 ks, što ovu Škodu čini najpotentnijim vRS modelom do sada.

 

 

Toyota Hilux

 

Značajna restilizacija sposobnog japanskog kamioneta uključuje i novi 2,8-litarski dizel s 204 ks i 500 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Pored revidiranog prednjeg dela, poradilo se na unapređenju električnog sistema i šasije.

 

Opel Insignia

 

Osvežena limuzina ostaje da uživa u ulozi Opelove perjanice. Performantno orijentisana GSi verzija, predstavljena prošle godine, isporučuje 230 ks i 350 Nm, uz posedovanje poznatog pogona na sve točkove s vektorisanjem obrtnog momenta.

 

Volkswagen Golf R

 

Reper u klasi, bar što se prodaje tiče, vraća se u najmoćnijem serijskom izdanju do sada. S 320 konja i sveobuhvatno unapređenim pogonskim sklopom, ovaj automobil je za poželeti, voleli VW ili ne.

 

Februar

 

Aston Martin V12 Speedster

 

Ultraekskluzivan dvosed, ograničene serije od 88 primeraka, inspirisan je lovačkim avionima, a raspolaže s gotovo 700 ks. Za njegovu konstrukciju su iskorišćeni elementi DBS Superleggere i Vantagea. Motor je 5,2-litarski twin-turbo V12, koji uz posebno kreiran izduvni sistem proizvodi pravu „simfoniju moći“.

 

 

Audi Q8 TFSIe

 

Sa 460 ks iz elektrifikovanog V6, ovaj automobilski behemot od 2,4 tone, do „stotke“ ubrzava za manje od šest sekundi, a uz to 45 kilometara može da pređe čisto na „struju“. Dostupne su dve verzije, 55 TFSIe i brži Competition TFSIe.

 

Bentley Bacalar

 

Svih 12 primeraka uvog superluksuznog roudstera je prodato, i to po ceni devet puta većoj u odnosu na standardni Continental GT. Ne zna se šta je uzbudljivije, W12 motor sa 659 ks, spoljašnjost inspirisana EXP 100 GT-om ili armaturna tabla napravljena od 5000 godina starog okamenjenog rečnog drveta, izvučenog iz tresetišta.

 

 

BMW M3 i M4

 

Bavarske ikone samo što nisu pristigle, naravno s kontroverznim „nosom“. Ipak, da ostavimo dizajn po strani i pozabavimo se suštinskim stvarima. Twin-turbo redni „šestak“ je i dalje u igri, s 510 „razigranih konja“, koji obezbeđuju sprint do 100 km/h za 3,9 sekundi. Zadnji pogon je standardan, dok je po prvi put opciono dostupan i onaj na sve točkove.

 

Citroen C4

 

Ova francuska marka ne želi da kopira „rođake“ iz PSA grupe, već po tradiciji, svoju osobenost kreira samostalno, a takav je slučaj i s novim C4. Vidan je iskorak s hečbeka ka krosover stilu, dok je platforma različita u odnosu na onu koju koriste Peugeot 308 i Opel Astra, da bi od samog početka bila omogućena električna verzija. Da li to primećujemo izvesnu sličnost s GS-om iz sedamdesetih godina prošlog veka?

 

Ford Puma ST

 

Bilo je neizbežno da će Ford, kada je „maznuo“ naziv od malog kupea i podario ga sportskom krosoveru, iznedriti i ST verziju. Kombinujući praktičnost koju donosi model povišenog klirensa s hardverom Fieste ST, „plavi oval“ nije mogao da pogreši. Ipak, ne treba očekivati da Puma ST u vožnji pruži sve ono što može i Fiesta s istom oznakom.

 

Kia Sorento PHEV

 

Prestižnija varijanta s pogonom na sve točkove, učiniće novu generaciju Sorenta jednim od nekoliko sedmoseda sposobnih za čisto električnu vožnju. Specifikacije, što se efikasnosti tiče, tek treba da budu obelodanjene, ali Kia tvrdi da je Sorento u tom segmentu najbolji PHEV do sada.

 

Kia Stinger

 

Blaga restilizacija je fokusirana u najvećoj meri na tehnologiju unutar kabine, a Stinger će biti prodavan isključivo s 3,3-litarskim twin-turbo V6 motorom, koji se pokazao najpopularnijim kod kupaca. Što se drugih unapređenja tiče, tu je novi varijabilni izduvni sistem, koji menja „notu“ motora u zavisnosti od režima vožnje.

 

Mazda CX-5

 

Popularni SUV japanske marke je prošao kroz neznatne izmene da bi držao korak s rivalima u ovom izuzetno konkurentnom segmentu. Što je za mnoge najvažnije, zadržao je u ponudi turbodizel motor.

 

Nissan Micra

 

Još jedan model koji je odbacio dizel opciju. Nissanov „mališan“ dobija bogatiju standardnu opremu i usvaja efikasniji 1,0-litarski benzinac, kao jedinu pogonsku varijantu, koja obezbeđuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi.

 

Volkswagen Arteon eHybrid

 

Dodatak „shooting brake“ varijante i „plug-in“ hibridnog pogona temeljno restilizovanoj drugoj generaciji atraktivnog „fastbeka“, trebalo bi pomogne u nadmetanju s rivalima iz Volvoa i BMW-a. PHEV je dostupan u obe karoserijske verzije, a čisto na „struju“ može da pređe 53 kilometra.

 

 

Volkswagen ID.4

 

Prvi globalni elektromobil nemačke marke dostupan će biti kako sa zadnjim tako i pogonom na sve točkove. Maksimalan domet ovog modela iznosi 520 kilometara s većom baterijom od 77 kWh, kompatibilnom sa sistemom brzog punjenja od 125 kW.

 

Volkswagen Tiguan R

 

Sposoban da do 100 km/h ubrza za samo 4,9 sekundi, opremljen DSG menjačem i funkcijom dinamičke kontrole šasije, ovo je savršen automobil da stignete na vreme na posao kada ste u „cajtnotu“. Odlikuje ga isti sistem vektorisanja obrtnog momenta i pogon na sve točkove kao i kod odgovarajućih Arteona i Golfa. Snaga – 320 ks.

 

Mart

 

Audi Q3 45 TFSIe

 

Audijeva ekspanzija „plug-in“ hibridnih pogonskih sklopova po prvi put ulazi u C segment s Q3 45 TFSIe i više sportski orijentisanim Q3 Sportbackom. Oba modela pogoni 1,5-litarski benzinac u saradnji s elektromotorom, maksimalne izlazne snage 245 konja i 400 Nm.

 

Audi Q5 Sportback

 

S novim Audijem Q5 Sportback, marka iz Ingolštata nastavlja da popunjava „fine“ praznine u svojoj SUV gami. U suštini se radi o Q5 koji je izmenjen od B stuba prema nazad, tako da se dobila „kupeovska“ forma. Biće lansiran u blago hibridnoj  verziji s turbodizel motorom, dok će ostale pogonske opcije uslediti naknadno.

 

BMW serije 4 kabriolet

 

Za razliku od dizajnera, BMW-ovi inženjeri koji stoje iza serije 4 kabriolet veruju „da je manje više“. Shodno tome, novajlija se prebacio na laki platneni krov, što u prevodu znači da je (krov) 40 odsto manje mase nego ranije. To će sigurno pozitivno uticati na kvalitet vožnje i upravljivost, posebno u slučaju M440i xDrive perjanice s 374 ks.

 

BMW M440d

 

BMW serije 4 dobija i novu blago hibridnu dizel varijantu. U igri je 3,0-litarski V6 uparen s električnim sistemom od 48 V. M440d raspolaže s 340 ks i 700 Nm. Što se ostatka hardvera tiče, u najvećoj meri je identičan s M440i.

 

Cupra Formentor PHEV

 

Kao prvi samostalan model marke koja se izdvojila iz Seata, Formentor je za zadatak imao da definiše Cuprin izraz. Dolazi u formi sportskog SUV kupea, a cilj mu je premijum tržište. „Plug-in“ hibridni sistem kojim raspolaže, zasnovan je na 1,4-litarskom benzincu, a isporučuje 204 ili 245 ks.

 

Cupra Leon

 

S obzirom da dolazi iz Volkswagenove ergele, znamo šta možemo da očekujemo od ovog modela – EA888 2,0-litarski TSI i do 310 ks.

 

 

Fiat 500e

 

Kao što je Coca-Cola to otkrila 1985., petljanje s klasičnom formulom vršite na sopstvenu odgovornost. Ipak, Fiat je svoj jedini uspešan model podvrgnuo elektrifikaciji. Nova verzija zadržava retro stajling, ali je čisto električna, s dometom od 320 kilometara i 118 ks.

 

Ford Mustang Mach-E

 

Električni Ford, koji je dobio naziv „Mustang“, a uz to je i SUV?! Ako niste zagriženi tradicionalista, ovo može da prođe, jer realno, radi se o jednom od verovatno najboljih električnih krosovera na tržištu.

 

Ford Mustang Mach 1

 

Mustang Mach-E je predviđen da u bliskoj budućnosti Fordu donese profit pre svega i pozicionira američku marku na tržištu električnih automobila. Mustang Mach 1 s druge strane, sasvim je drugačija „zverka“. Uz klasičan šarm, ova limitirana edicija će biti najsnažniji Mustang koji se našao na evropskom tlu, sjedinjavajući retro stajling s 460 ks iz 5,0-litarskog V8.

 

 

Hyundai i30 N

 

Rival Golfa GTI iz Južne Koreje dobija redovnu restilizaciju, zajedno sa standardnim i30, uz nekoliko mehaničkih unapređenja. Na snazi je šira upotreba lakih materijala, uz povećanje snage za pet konja u najsnažnijem izdanju. Automatski menjač je opcija po prvi put.

 

Hyundai Santa Fe hibrid i „plug-in“ hibrid

 

Hyundaijeva SUV perjanica dobija dva nova elektrifikovana pogonska sklopa. Oba hibridna sistema su bazirana na 1,6-litarskom Smartstream turbobenzincu, s tim što je standardna varijanta uparena s elektromotorom sa 60 ks (230 ks u totalu), dok PHEV verzija koristi veći elektromotor od 90 konja, šaljući ukupno 265 ks na sva četiri točka.

 

Jaguar E-Pace

 

Najmanji SUV britanske marke je temeljno revidiran, prebacivši se na novu platformu, predviđenu da poboljša kvalitet vožnje, upravljivost i rafiniranost. Pored toga, moći će da ugosti i hibridne pogonske sisteme.

 

Land Rover Defender P400e

 

„Plug-in“ hibridna tehnologija daje značajan doprinos u ovom slučaju, jer Land Rover kaže da će ovo biti najsposobnija terenska verzija Defendera zbog bolje kontrole i obrtnog momenta koji nude elektromotori. P400e će biti u ponudi isključivo u 110 verziji i raspolagaće s 404 ks i 43 kilometra autonomije čisto na električni pogon.

 

Land Rover Discovery

 

Discoveryjev „kontroverzni“ zadni deo nije „popravljen“ s restilizacijom. Hrabar potez, neko bi rekao. Inače ovo je jedini Land Roverov model bez „plug-in“ hibridne opcije.

 

Range Rover Velar

 

Dizajn karoserije ovog modela nije diran, što je dobro. Unutar kabinskog prostora će od sada biti Pivi i Pivi Pro info-zabavni sistemi. Velike promene su implementirane ispod haube, jer je ponuda motora u potpunosti revidirana. Ono što treba istaći je novi P400e „plug-in“ hibrid.

 

Mazda MX-30

 

Mazdin prvi serijski EV dolazi u formi kompaktnog krosovera, koji izgleda dobro, dobro se vozi i lepo je opremljen za svoju cenu. Međutim, mana ovog modela je mala baterija, koja pruža autonomiju od samo 200 kilometara. Mazda s druge strane smatra da je njen pulen idealan za gradsku upotrebu. Ipak, kupci će ovde reći poslednju reč.

 

Mercedes-AMG One

 

Izgleda da nije lako adaptirati F1 hardver za regularnu upotrebu u jednom serijskom automobilu, pa makar on bio ekstreman kao što je to One. Ipak, Nemci kažu da ćemo ga konačno videti u serijskom izdanju kako od 0 do 200 km/h ubrzava za oko šest sekundi.

 

 

Mercedes-Benz C klasa

 

Potpuno nova „od glave do pete“, nova C klasa će takođe gledati da profitira na više hibridnih varijanti, kako onih blagih, tako i „plug-in“, zahvaljujući pre svega novoj arhitekturi od 48 V.

 

Toyota Highlander

 

Slogan besmrtnika iz istoimenog filma je bio „može biti samo jedan“, a to se definitivno ne odnosi na SUV modele koji niču kao pečurke posle kiše u okviru vaskolike automobilske industrije. Četvrta generacija Highlandera će biti prva koja će se naći na evropskom tlu, pridružujući se na taj način Yaris Crossu, C-HR-u, RAV4 i Land Cruiseru. Ovaj veliki sedmosed će biti isključivo u ponudi s „plug-in“ hibridnim pogonom.

Toyota RAV4 PHEV

 

„Plug-in“ hibridna snaga konačno pristiže i u RAV4 ponudu, s 306 ks koje se raspoređuju na sve točkove, uz mogućnost prelaska 74 kilometra čisto na električni pogon.

 

Opel Mokka-e

 

Dramatično restilizovana Mokka će biti dostupna u električnom izdanju, pogonjena istim motorom od 136 konja i baterijom od 50 kWh kao i Peugeot e-2008.

 

 

Volkswagen Arteon R

 

VW-ova performantna divizija je uspešnu „Golf R“ formulu primenila i na prestižnu limuzinu i njenu „Shooting Brake“ varijantu. Ovo rezultira s 320 ks iz 2,0-litarskog turbobenzinca, koji sarađuje s pogonom na sve točkove i sistemom vektorisanja obrtnog momenta. Za razliku od Golfa ovde je u igri čak 560 litara korisnog prtljažnog prostora.

 

Volkswagen Touareg R

Rapidna ekspanzija VW-ove performantne divizije nastavlja se uvođenjem prvog PHEV modela. Touareg R poseduje isti hibridizovani 2,9-litarski benzinac kao i Porsche Cayenne E-Hybrid, koji obezbeđuje 462 ks i 700 Nm.

 

Volvo XC40 Recharge Pure Electric P8

 

Volvoov prvi čisto električni model dolazi u vidu popularnog XC40, ali je SUS motor ustupio mestu tandemu elektromotora, koji zajedno isporučuju 408 ks. Baterija od 78 kWh pruža solidnu autonomiju od 418 kilometara.

 

April

 

Abarth 595/695

Dok je Fiat 500 radikalno transformisan u električni gradski automobil, to od Abarth varijanti nikako ne treba očekivati. Naravno oni nastavljaju sa svojim imidžom „džepnih raketa“ na – benzin.

 

Alpina B8

 

Poznati BMW-ov tjuner nastavlja da širi ponudu, a ovoga puta je magija primenjena na seriji 8. Ono što očekujemo je da će bavarska perjanica biti pretvorena u „autoban“ projektil  s preko 600 ks iz 4,4-litarskog twin-turbo V8.

 

 

BMW M CS

 

Kome mogućnosti M5 Competitiona nisu dovoljne, Clubsport će stvari postaviti na viši nivo, što znači da će biti primenjena stroga dijeta uz dodatna unapređenja što se performansi tiče.

 

Cupra Formentor

 

Pogonski portfolio marke koja se „otcepila“ od Seata, uz naglasak na sportski aspekt, dodatno se proširuje 2,0-litarskim TSI benzincem sa 190 ks. To je značajan prirast u snazi u odnosu na 150 konja ulaznog modela, ali bez dodatne težine koja je prisutna kod „plug-in“ hibridne verzije.

Dacia Sandero

 

U svetu gde jedan hečbek B segmenta probija barijeru od 20.000 evra, dok novi talas modela s električnim pogonom dodatno podiže cenu (nikad viđenu u ovoj kategoriji automobila), Dacia odbija da napusti svoje vrednosti. Sandero ostaje odan niskoj ceni (zapravo njegova startna cena je oko polovine odgovarajuće cene jedne Ford Fieste), ali budući da leži na istoj CMF platformi kao i Renault Clio, treba očekivati kvalitetniji komfor, bolju upravljivost i bezbednost.

 

 

Ford S-Max hibrid

 

Verovatno mnoge iznenađuje što se S-Max našao na listi novih modela za 2021., ali ovo je dokaz da monovolumeni ipak imaju još uvek šta da kažu na tržištu, posebno s novim hibridnim pogonskim sklopom. U ovom slučaju je reč o 2,5-litarskom benzincu u Atkinsonovom ciklusu, uparenim s elektromotorom, što rezultira poboljšanom ekonomičnošću i ekološkim atributima.

 

Lamborghini Huracan STO

 

Suštinski, ovo je GT3 trkač s registarskim tablicama. Huracan Super Trofeo Omologata je u ravni s 640 ks Performantea, ali raspolaže s 43 kilograma manjom masom, dok su mu pogonski točkovi samo oni pozadi. Ovo je automobil prikladniji za vožnju po trkačkoj stazi nego u svakodnevnom saobraćaju.

 

 

Mini hečbek

 

Hibridna „konjica“ je namenjena i ažuriranoj verziji Minija, da bi ovaj premijum „mališan“ ostao konkurentan s modelima kao što su Mercedes A250e i VW Golf GTE, mada je realno nešto manjih gabarita od njih i „gađa“ drugu ciljnu grupu kupaca.

 

Peugeot 508 PSE

 

Ovaj model je značajan, ne samo iz razloga što se radi o najmoćnijem serijskom Peugeotu do sada, već iz razloga što je prvi nosilac oznake novog (elektrifikovanog) performantnog brenda.  S 360 ks iz hibridnog sistema koji se sastoji od 1,6-litarskog turbobenzinca i dva elektromotora, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, dok uz pomoć električne energije, može da prevali 42 kilometra.

 

Porsche 911 GT3

 

„Emocije su razlog zbog kojeg ljudi kupuju GT3. To je uživanje u vožnji automobila. To je definitivno glavni pokretač: voziti čisto radi vožnje“. To su reči Andreasa Projningera, inženjerskog maga odgovornog za to da novi 911 GT3 bude najbolji do sada, što je više nego prikladan ispraćaj za atmosferski, šestocilindarski bokser motor.

 

Rane indikacije su obećavajuće. Ko je imao sreće da provoza prototip to vrlo dobro zna. Gabariti su neznatno povećani u odnosu na 991 generaciju, ali bez dodatne mase. Vertikalni aerodinamički pritisak je povećan za čak 50 odsto.

 

Izmene na pogonskom sisemu su „nežnije“, tako da je izlazna snaga tek 10 odsto veća u odnosu na 991.2, ali s obzirom na ekološku regulativu, kao i zakone koji teže da nas zaštite od prekomerne buke, dobro je što je ovaj agregat, koji je trkački derivat, uopšte homologovan za svakodnevni saobraćaj. Sasvim je moguće da Mercedes-AMG GT Black Series ne bude još dugo zvanični rekorder Nirburgringa.

 

 

Škoda Octavia 4×4

 

Porodica Octavia nastavlja s prinovama,  a u ovom slučaju je reč o modelu s pogonom na sve točkove.

 

Suzuki Jimny

 

Suzuki Jimny je mrtav, živeo Suzuki Jimny! Simpatični malli terenac je povučen iz prodaje u Evropi da bi japanska marka smanjila prosečnu flotnu emisiju u putničkoj ponudi. Međutim, sada se vraća kao dvosed u komercijalnom izdanju. Primenjene su minimalne izmene na mehanici, tako da je 4×4 pogon i dalje u igri, baš kao i 1,5-litarski motor. Međutim, prtljažni prostor je „porastao“ na 863 litra.

 

Toyota Land Cruiser

 

Terenska ikona je dobila čitav niz unapređenja, a najznačajnija dolazi u vidu 2,8-litarskog turbodizela. Ova jedinica, koja je takođe ušla i u Hiluxovu ponudu, podiže snagu sa 176 na 204 ks.

 

Opel Mokka

 

Opelov kompaktni krosover je radikalno restilizovan, tako da je uklanjanje onog „X“ u nazivu „sitan doživljaj“. Dizajn je u potpunosti promenjen, što pozdravljamo. Nova Mokka se prebacuje na CMP platformu PSA Grupe, a biće dostupna uz dva benzinca i jedan dizel motor. Naravno, u igri je i električna Mokka-e.

 

Maj

 

Audi E-Tron GT

 

Prvobitno će pristići u elitnom RS izdanju, namenjen svima onima za koje je Porsche Taycan prevelik zalogaj. Ova dva sportska elektrosedana dele platformu, a po inicijalnim informacijama nude sličan doživljaj u vožnji. Raspolagaće sa 655 ks, uz autonomiju od oko 400 kilometara. Nije loše za automobil težak 2,3 tone.

 

 

Bentley Bentayga Hybrid

 

Bentley će svom najpopularnijem modelu podariti hibridni pogonski sklop, što naravno nimalo ne čudi. Pored toga, britanski SUV će pristići s osveženim, svrsishodnijim stajlingom, koji će biti više u skladu s Continentalom GT i Flying Spurom.

 

Bentley Flying Spur PHEV

 

Hibridni pogonski sistem pozajmljuje od Porsche Panamere, koji će se pridružiti postojećim V8 i W12 opcijama.

 

Ferrari SF90 Spider

 

Ovo će biti najsnažniji serijski kabriolet na tržištu, tako da će ovu titulu preuzeti od jednog drugog Ferrarija – 812 GTS. Pogon je naravno „plug-in“ hibridni, prenesen iz SF90 kupea, što znači da imamo posla s twin-turbo 4,0-litarskim V8, uparenim s tandemom elektromotora koji počivaju na prednjoj osovini i jednim pozadi. Ukupna izlazna snaga iznosi 1000 konja i 900 Nm, što omogućava sprint do „stotke“ u ravni Stradalea – 2,5 sekundi. Maksimalna brzina  iznosi 340 km/h.

 

Fiat 500X

 

Kompaktni italijanski krosover je proslavio peti rođendan, a čini se da će dobiti još jedno ažuriranje, koje će mu produžiti vek pred lansiranje novajlije, koji će biti spoj njega i 500L, i koji će posedovati isključivo električni pogon.

 

Hyundai i20 N

 

Pronalazeći inspiraciju u uspešnom i20 WRC trkaču, korejski rival Ford Fieste ST će stići s 1,6-litarskim turbomotorom ispod haube, koji isporučuje 204 ks i 275 Nm. Ovaj mali „hot heč“ obećava jedan od najboljih odnosa snage i mase u klasi. Do „stotke“ ubrzava za 6,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h. Počiva na rekalibrisanoj i poboljšanoj šasiji u poređenju sa standardnim i20.

Kia Ceed

 

Kijin porodični hečbek dobija blago hibridni pogonski sklop i inteligentni manuelni menjač ove godine, kao deo redovne restilizacije.

 

Mercedes-AMG GT73

 

S kombinovanom snagom od preko 800 konja iz elektrifikovanog twin-turbo 4.0 V8, GT73 će biti najmoćniji GT s četvoro vrata ikada proizveden. Spoljni i dizajn unutrašnjosti se neće mnogo razlikovati od aktuelnog GT63.

 

 

Mercedes-Benz EQA

 

Čisto električni EQA će po gabaritima i klirensu biti bliži GLA krosoveru nego A klasi. Što se dizajna tiče, inspiraciju pronalazi u EQC-u, sa sličnom prednjom maskom i karakterističnim farovima, što u smislu stajlinga čini distinkciju u odnosu na konvencionalno pogonjene Mercedese. Što se autonomije tiče, ona bi trebalo da iznosi oko 400 kilometara.

 

Nissan Qashqai

 

Bez sumnje, ovo je najvažniji model za japansku marku iz poslovne perspektive. Druga generacija Qashqaija će doprineti ukupnoj prodajnoj brojci ovog modela od čak pet miliona primeraka. Mada će novajlija biti evolucija aktuelnog modela, sve na njemu će biti potpuno novo, počev od lakše i kruće platforme pa do pogonske ponude. Qashqai je još jedan od modela koji izbacuju dizel iz ponude.

 

Porsche Taycan RWD

 

Sa zadnjim pogonom, „osnovni“ Taycan je u prodaji na kineskom tržištu već izvesno vreme, ali će se konačno naći i u Evropi ove godine. Kineski model koristi jedan elektromotor koji pogoni zadnje točkove i raspolaže s 408 ks, napajan iz standardne baterije od 79,2 kWh. U slučaju Performance Battery Plus modela, „konjica“ se podiže na 476 „grla“, uz bateriju od 93,4 kWh.

 

Škoda Enyaq iV

 

Prvi čisto električni model češke marke MEB platformu deli s Volkswagenom ID.3, a biće prodavan u više konfiguracija. Ulazna verzija dobija motor od 180 ks i bateriju od 62 kWh, za autonomiju od 390 kilometara. Do 100 km/h ubrzava za 8,7 sekundi. Snažniji modeli s pogonom na dva ili četiri točka premošćuju prostor do vRS perjanice, koja raspolaže s 306 ks iz dva elektromotora, koji energiju crpe iz baterije od 82 kWh. Ovaj model je sposoban da prevali 460 kilometara jednim punjenjem i ubrza do „stotke“ za 6,2 sekunde.

 

Toyota Yaris Cross

 

Povišeni Yaris je kreiran u svrhu suprotstavljanja modelima kao što su Ford Puma i Nissan Juke. Biće u ponudi s istim 1,5-litarskim benzincem sa 115 ks u Atkinsonovom ciklusu u okviru hibridnog sistema koji se nalazi i u standardnom Yarisu. Za razliku od konkurencije, biće dostupan i s pogonom na sva četiri točka.

 

 

Volvo EV

 

Mada već ima električnu verziju XC40, Volvo će proširiti svoju EV ponudu s većim modelom. On će najverovatnije iskoristiti već postojeću tehnologiju, prisutnu u Polestaru 2, što bi trebalo da mu pomogne da se uspešno nadmeće s BMW-om iX.

 

Jun

 

Audi Q4 E-Tron

 

Ovo je prvi Audi koji će počivati na MEB platformi VW grupe. Naravno, biće dostupan u konvencionalnoj SUV varijanti i Sportback verziji. Sa zadnjim pogonom, nudiće autonomiju do 500 kilometara. Sportback s iskošenom linijom krova će pristići nešto kasnije u julu.

 

DS4

 

Premijum brend PSA grupe se nada da će poremetiti prodajne planove Mercedesa vezane za A klasu, i to uz pomoć potpuno novog DS4. S izraženijim naglaskom na luksuzu, ovaj model će biti prvi nosilac nekih od novih visokotehnoloških stavki francuskog konglomerata. Što se karoserijske konfiguracije tiče, smestiće se negde između hečbek i krosover forme. Naravno, dolazi s „plug-in“ hibridnim pogonom.

 

DS 9

 

Atraktivna, aerodinamična limuzina, nova je perjanica francuske marke. „Na nišanu“ ima Audi A4 i Mercedes C klase.

 

 

Ferrari Portofino M

 

„Ulazni“ Ferrari dobija „Modificata“ tretman koji podrazumeva sportski izražajniji stajling i prirast u snazi 3,9-litarskog V8, koja sa 600 „skače“ na 620 konja. Unapređeni model dobija i novi osmostepeni automatski menjač, koji će mu pomoći da sprint do „stotke“ skrati s 3,5 na 3,45 sekundi i popravi ubrzanje do 200 km/h za čitavu sekudu.

 

Hyundai Bayon

 

Novi SUV će se pozicionirati ispod Kone, što znači da će se staviti naspram modela kao što su Ford Puma i Toyota Yaris Cross.

 

Hyundai Ioniq 5

 

Baziran na „45“ konceptu inspirisanim Đuđarovim dizajnom, „5“ će biti prvi pripadnik novoformirane Ioniq električne porodice. Takođe, biće prvi koji će počivati na nvoj E-GMP arhitekturi. Opremljen je sistemom punjenja kapaciteta 800 V, što znači da 80 odsto baterije može da napuni za samo 18 minuta.

 

Hyundai Kona N

 

Kona N je najnoviji član rastuće performantne porodice. Mada još uvek nije predstavljen, očekujemo da ovaj model deli dosta toga s budućim i20 N „hot hečom“, što u prevodu znači eksploataciju motora s 204 ks i opcioni diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

 

Lotus Esprit

 

Evija superautomobil je tek početak. Koliko god spektakularan električni hiperautomobil bio, ovaj drugi će biti mnogo važniji za podmlađeni Lotus, odnosno njegovu budućnost. Ono što treba očekivati je rival Ferrarija s V6 motorom, konstruisan na potpuno novoj platformi, stajlinga koji jasno podseća na Eviju.

 

 

Maserati MC20

 

Novi MC20 nije samo superautomobil, on je nosilac poruke: „potrebno vam je nešto što će ubrzati tempo“, kaže šef kompanije Davide Graso. „Potreban vam je krunski dragulj, predmet koji blista.“ Bez sumnje, MC20 zaista blista, čak, brojni „Instagrameri“ čekaju u redu da ga „slikaju“. Međutim, Graso obećava nešto više od toga, nešto što je vezano za same korene Maseratija kao marke.

 

Zapravo, MC20 ima zadatak da oživi Maserati, da ga vrati u superpremijum segment, gde i pripada. Predugo su modeli sa znakom trozupca patili od nedostatka karaktera i kvaliteta, dok su drugi ubirali plodove. Nakon MC20, uslediće novi SUV, Grecale, osveženi GranTurismo i GranCabrio, uz niz elektrifikovanih pogona, da bi 2022. usledio električni MC20.  Ovaj koji će debitovati ove godine, poseduje središnje postavljeni V6 sa 630 ks i 730 Nm, koji mu obezbeđuje maksimalnu brzinu preko 325 km/h.

 

Mercedes-Maybach GLS

 

Ultrapremijum brend Mercedesa svoju pažnju preusmerava na najveći SUV u ponudi. Rezultat je pravi „tenk“ težak 2.710 kilograma. Što se pogonskog sistema tiče, reč je o blago hibridnoj jedinici koja kombinuje 4,0-litarski twin-turbo V8 i integrisani starter motor od 48 V. Ukupna snaga iznosi 558 konja. Do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.

 

Mercedes-Maybach S klasa

 

Mercedesova perjanica dobija izbor pogonskih sklopova u vidu V8 s 503 ks i V12 sa 612 konja. Stajling možda neće biti po svačijem ukusu, ali oni koji se budu vozili na zadnjim sedištima baš i nešto neće hajati zbog toga.

 

Polestar 2

 

Nova švedska marka specijalizovana za proizvodnju električnih automobila bi trebalo ove godine kupcima da pruži nešto priuštiviju varijantu, koja bi se bolje nosila s Teslinim Modelom 3 u tržišnom smislu.

 

Porsche 911 GTS

 

GTS se vraća ove godine da popuni prazninu između standardnog 911 i budućeg GT3. Odlazeći model raspolaže s 450 ks, a njegova zamena bi trebalo da bude neznatno snažnija, uz prisustvo novog osmostepenog menjača s dvostrukom spojnicom. Kupci će moći da biraju između kupe, kabriolet i Targa karoserijskih stilova.

 

Porsche Taycan Cross Turismo

 

Najbolji svetski električni sportski automobil će dobiti nešto praktičniju varijantu, koja je odložena za 2021. zbog velike potražnje za limuzinskom verzijom. Što se pogonskih jedinica tiče, one će biti zadržane, tako da ćemo u ponudi imati sve od ulaznog 4S s dva elektromotora do moćnog Turba S.

 

 

Volkswagen ID 4 GTX

 

Da li je ovo električni GTI? Upravo ovo VW-ov novajlija i teži da bude. GTX oznaka će podrazumevati postavku s dva elektromotora, pogon na sve točkove, 306 ks i 460 Nm. Do „stotke“ ubrzava za 6,2 sekunde, uz autonomiju od 460 kilometara. Ukoliko mu se tržišno posreći, u VW-u sigurno neće razmišljati kome da daju prednost, GTI-u ili GTX-u.

 

Pavle Barta

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery