Tu je naravno i elektromotor s 272 ks
Pre otprilike tri meseca je Peugeot Sport formalno najavio Le Mans Hypercar (LMH), koji će učestvovati u FIA WEC šampionatu 2022. Sada znamo i neke tehničke specifikacije, a one su sočne. U „srcu“ ovog trkača je Peugeot HYBRID4 500KW pogonski sklop, koji se sastoji od SUS i elektromotora.
Što se jedinice s unutrašnjim sagorevanjem tiče, radi se o središnje pozicioniranom, novorazvijenom twin-turbo 2,6-litarskom V6. Inicijalno je u igri bila postavka s jednim turbopunjačem, ali Peugeot Sport je to „udvostručio“ da bi ostvario željenu tačku težišta. Samostalno, SUS agregat isporučuje 680 ks (500 kW), koje šalje na zadnje točkove. Kao što smo spomenuli, radi se o V6 motoru s cilindarskim redovima pod 90 stepeni, mase samo 165 kilograma.
Što se elektromotora tiče, on dolazi u motor-generator postavci i pozicioniran je napred, isporučujući 272 ks (200 kW). Naravno, snagu šalje na prednje točkove, što znači da Peugeotov trkač poseduje integralni pogon. Deo paketa čini sedmostepeni sekvencijalni menjač s polugicama na volanu.
Da bi bio u skladu s novim LMH pravilima, Peugeot Sport hiperautomobil se do 120 km/h kreće isključivo uz pomoć V6 jedinice. To takođe znači da startuje koristeći benzin kao jedini izvor pogonske energije, jer električna asistencija ulazi u igru tek nakon dostizanja naznačene brzine. Kada ona pređe 120 km/h, twin-turbo agregat se elektronski ograničava na 408 ks (300 kW) i prilagođava se isporuci snage elektromotora, koja varira na osnovu napunjenosti baterije. Uglavnom, suština je u tome što kombinovana izlazna snaga ne sme da pređe 680 ks (500 kW).
Kada automobil ostane bez „struje“ u baterijama, prebacuje se na zadnji pogon i SUS motor, koji se vraća na potencijal od 680 konja. Pre starta trke, paket baterija je u potpunosti napunjena. Tokom trke, jedini način da se ona ponovo napuni je korišćenje sistema rekuperacije energije.
U okviru LMH regulative će biti i nekih izuzetaka, jer maksimalna snaga motora s unutrašnjim sagorevanjem može biti povećana za tri odsto, na 700 ks (515 kW), i to na kraju pravca pod uslovom da je baterija ispražnjena. Pored toga, trkački automobil može da funkcioniše u hibridnom režimu pri brzinama ispod 120 km/h, ali isključivo u „pit lejnu“ ili kada je na snazi ograničenje od 60 km/h.
Peugeot Sportov LMH pulen je trenutno u razvojnoj fazi, a njegov pogonski sklop će proći laboratorijsko testiranja u prvoj polovini sledeće godine, kada će ga inženjeri takođe ispitati na simulatoru. Ukoliko sve bude išlo po planu, testiranja na stazi će započeti pre isteka 2021., pred oficijelni debi na trci u 2022.
Peugeot nije jedino veliko ime koje se posvećuje LMH trkaču, jer Toyota priprema svoj model u okviru GR Super Sport ogranka. Regulativa predviđa da kompanije moraju da proizvedu najmanje 25 serijskih vozila s hibridnim pogonom u periodu od dve godine nakon debitovanja na sportskoj sceni. Ipak, dotični serijski modeli ne moraju posedovati identične specifikacije kao njihovi trkački pandani, jer samo hibridna pogonska postavka mora imati serijski ekvivalent.
Vrele Gume