Sve se poklopilo kako ne treba
Aktuelna generacija Honde Civic Type R i regularnog hečbeka, prolazi kroz finalno sklapanje u Velikoj Britaniji. Fabrika japanske marke u Svindonu se sledeće godine zatvara, jer će se naredna generacija bestselera proizvoditi u Ohaju u SAD. U međuvremenu, predviđeno je da pogon u Svindonu, 100 kilometara zapadno od Londona, nastavi da isporučuje Civic do smene generacija, ali je to privremeno zaustavljeno.
Razlog leži u kombinaciji faktora koji su zadesili Hondu u isto vreme, uključujući rastući broj zaraženih koronavirusom pred božićnu groznicu i pripreme vezane za „Bregzit“. Takođe, vlada nestašica delova koji dolaze iz Azije.
Luka u Felikstouu u koju pristižu kontejneri sa dalekog istoka, zagušena je, tako da dolazi do opšteg kašnjenja isporuka. Honda nije jedini proizvođač u Ujedinjenom Kraljevstvu koji gomila zalihu komponenti u jeku „Bregzit“ tranzicije, koja se završava 1. januara 2021. S još samo par preostalih sedmica i odsustva dogovora između Velike Britanije i EU, proizvođačima automobila čini se da jedino preostaje da se pripreme za najgore.
Neki su iznašli kreativne solucije. Bentley, primera radi, unajmio je flotu teretnih aviona koji su pripravni u slučaju teškoća.
Međutim u Svindonu, Honda ima proizvodni sistem koji se oslanja na delove koji pristižu tačno u vreme kada su potrebni, što znači da iz luke direktno idu na proizvodne linije, nekoliko sati nakon „iskrcavanja“. Ukoliko samo jedna komponenta nedostaje, proizvodnja ne može da se nastavi.
„Ovo je na prvom mestu vezano za globalne faktore“, kaže Majkl Gouv, birtanski ministar zadužen za pregovore vezane za „Bregzit“. „Neizbežno u ovo doba godine, imamo veliki broj onih koji žele da naprave zalihe u svojim skladištima. Mislim da će sada postojati različiti razlozi zašto ljudi to rade.“
Honda nije pružila nove informacije oko toga kada će Svindon ponovo biti u pogonu, ali svakim dan kašnjenja znači i gubitak novca za Hondu.
Vrele Gume