Jadnici
Obradovali su nas novi BMW X3, promocija E klase cabrio, Audi RS. FCA štrajk nas vraća u bednjak
Zanimljiva je to bila sedmica koju je na međunarodnom planu upečatljivo obeležio BMW promocijom nove generacije modela X3. Naravno, kao i svaki novi BMW, tako je i X3 izazavao mnogo reakcija. Od onih strogo tehničkih, preko mrziteljskih (hejterskih) pa do sasvim emotivnih. Ako je suditi po ovom poslednjem onda su u potpunosti i uspeli. Malo je danas u moru konfekcije modela koji izazivaju emociju, pa se i ova teška rasprava BMW X3 vs. Audi Q5 može smatrati velikim aplauzom novom modelu na širokoj sceni.
Na ovaj BMW SHOW, odmah je odgovorio i Audi najavom da će ipak i oni popustiti emocijama. Najavljuje se moćni RS „quattro“ samo sa pogonom na zadnje točkove, tek da se udovolji automobilskim hedonistima.
U pričama gde snaga izbija na sve strane, Jaguar Land Rover ima takođe šta da kaže. Najpre su organizovali regionalnu promociju svoje zaista uspešne game, da bi istovremeno predstavili i novi dvolitarski benzinac sa 300 KS.
Ni Mercedes nije mirovao. Svetskom promocijom E kabroleta, lukavo je „ukrao“ medijski „show“ bavarcima. Vrhunska promocija jednog sjajnog modela, koji takođe i najviše koketira opet sa emocijama.
Kada smo već kod Mercedesa, oni kod nas sa novom menadžerskom strukturom pomeraju granice tržišta. U prvoj polovini ove godine više se prodalo novih Mercedesa u Srbiji od recimo Citroena. Čak su i Škodu pobedili na ozbiljnim tenderima. Novi dokaz stare tvrdnje da posao osim brenda čine i ljudi.
U popis sedmičnih zanimljivosti svakako ulazi „neokolonijalizam“ Peugeota koji je za afričko tržište ponudio jedan interesantan pick up. Realno, šta bi falilo ovom kamiončiću i da dođe kod nas sa nekom stvarno povoljnom cenom.
Još jedna hedonistička priča je zaokupila pažnju ovih dana. Naravno, to je Porsche koji je gle čuda javno i transparentno objavio koliko prosečno zarađuje po proizvedenom automobilu. To je jedno deset puta više od proseka auto industrije. Eh, da nam je jedna Porsche fabrika, koliko zbog nas toliko i zbog transparentnosti u doba za javnost „prekrečenih“ automobilskih ugovora.
Na sve ove lepe automobilske vibracije, poklopac na lonac je stigao iz Kragujevca. Generalni štrajk radnika u FCA Srbija upozorava da sa ovom pričom nešto debelo ne štima. Sve je obavijeno velom tajne počev upravo od onog famoznog ugovora pa do aktuelnog štrajka koji rukovodstvo fabrike ni ne primećuje. Nova Vlada Srbije je nasledila vrlo vruć „žuti“ krompir. Problem sa FCA i njegovom „investicijom“ valja mudro rešavati. Ali ni ne popuštati po svaku cenu, pa već sada planirati kako za budućnost iskoristiti postojeću priču i infrastrukturu u Kragujevcu.
Vojna industrija može biti naša budućnost
Očigledno nas auto industrija ovog šrafciger tipa neće usrećiti, pa se valja okrenuti use i u svoje kljuse. Podatak da vojna industrija zapošljava pet puta više radnika u Srbiji od FCA dovoljno govori sam za za sebe gde nam je budućnost. Automobil će biti sve teže prodati i na njemu zaraditi. Ratova će uvek biti kao i advokata. A nekome rat nekome brat, pa eto šanse da se sopstvenom namenskom industrijom izvučemo iz zone jadnika.
Elem, kada kažem jadnika ne mislim tu samo na radnike FCA u njima slične slabo plaćene humane robote, već i na one mnogo gore, medijske jadnike koji ignorišu ovu temu proseći marketinške mrvice sa FCA stola. Jadnici nad jadnicima se čak promotivnim testovima i objavama nebuloznih PR sopštenja utrkuju ko će dublje u FCA anus. Zato nam i jeste ovako!