Ukoliko pogledamo automobilske trendove u Evropi, primetićemo da popularnost krosovera ne jenjava, naprotiv
S tim u vezi, ako pažnju obratimo na Dacijinu gamu i razmislimo šta nedostaje u toj slici, većina nas će dati sledeći odgovor – SUV/krosover sedmosed baziran na Dusteru, naravno na Renaultovoj platformi.
Na modele s povišenim klirensom se odnosilo 38,3 odsto prodaje na Starom kontinentu tokom 2019. godine, što je novi rekord koji je ostvarila ova kategorija vozila. Volkswagen Tiguan, Renault Captur i Dacia Duster su modeli koji su zauzeli tri mesta na podijumu, što sugeriše da je zamena za multifunkcionalni Lodgy preko potrebna.
Fransoa Mariot, šef Renaulta u Ukrajini, bio je komercijalni direktor rumunske marke do pre tri godine. U to vreme, on je negirao glasine o lansiranju sedmoseda, tvrdeći da takav model nije u planu. Međutim, tokom ovog relativno kratkog vremenskog okvira, potražnja za SUV/krosoverima je značajno porasla, a raste i dalje, i to do te mere da Dacia ne može sebi da priušti da stoji pasivno po strani.
Po L’Argusu, „interni projekat RJI će doći u formi SUV sedmoseda, koji će se proizvoditi u fabrici u Piteštiju u Rumuniji, počev od oktobra 2021.“ Francuska publikacija citira neimenovane izvore povodom ovih informacija, što nam govori da ipak sve treba da uzmemo s izvesnom dozom rezerve.
Uglavnom, L’Argus kaže da je reč o 4,5 metara dugačkom vozilu, naziva Grand Duster (ili nekog drugog), razvijenom na CMF-B platformi na kojoj počiva novi Sandero. Francuski medij takođe insistira da je u igri i 12-voltni blagi hibridni sistem u formi 1.3 TCe. Dalje, u planu je i potpuni hibrid s istim pogonom čije usluge koristi Clio E-Tech. Kao mali podsetnik, reći ćemo da Renault kombinuje 1,6-litarski benzinac s dva elektromotora u ovom slučaju.
Uzimajući u obzir da nova generacija Dustera verovatno odbaciti pogon na sve točkove, i Grand Duster bi mogao da koristi isključivo usluge prednjeg pogona. Ekološka regulativa je sve oštrija, što predstavlja sve veći problem za proizvođače automobila u Evropi, a Dacia sigurno ne može sebi da priušti da plati milione evra u vidu penala zbog prekomerne emisije CO2.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Meli lično ne treba 4×4, ali Duster se prevashodno kupuje kao 4×4 platforma i često kao utility rješenje, tako da je 4×4 neophodan Duster-u.
Možda ovaj grand Duater bude dobra opcija…