AktuelnoVesti

Mercedes-Benz GLB na testu „severnog jelena“

Poledilo?

2.89KPregleda

Kompanija iz Štutgarta nije miljenik švedskih ispitivača bezbednosti

 

Test „severnog jelena“ je bio i ostao jedan od najtežih iskušenja za stabilnost svih automobila danas. Kako se u svemu snašao Mercedes-Benz GLB? 

 

Mercedes-Benz GLB + Mercedes-AMG GLB 35

Manevar izbegavanja

Prvi prolaz je napravljen pri brzini od 76 km/h, a ne pri 77 km/h zbog greške u kalkulaciji. Ipak, intervencija elektronskih pomagala je bila osetna, i to na vrlo nametljiv način, dok je podupravljanje bilo veoma izraženo. Međutim, iz pozicije vozača nije bilo čudnih pokreta karoserije, tako da je osećaj kontrole nad situacijom u svakom momentu bio na visini.

 

Maksimalna brzina kojom je ovaj Mercedes prošao test „severnog jelena“ bez rušenja čunjeva je 75 km/h, što je u okviru proseka.

 

Mercedes-Benz GLB + Mercedes-AMG GLB 35

 

Reakcije prilikom ovog prolaza su bile vrlo slične onima iz prethodnog pokušaja, uz vrlo primetno proklizavanje prednjih točkova nakon drugog oštrog pokreta na volanu i aktiviranje elektronske asistencije, koja znatno usporava automobil. Iz ova dva razloga, kretanje između čunjeva nije bilo tečno što se može potvrditi i na sledećem video prilogu :

 

 

Prilikom više pokušaja prolaza pri većim brzinama, reakcija automobila jedva da se promenila, a podupravljanje je najupečatljivija reakcija.

 

 

Slalom

U slalomu, GLB nesmetano prolazi čunjeve sve dok se vrše lagani pokreti na volanu i dok je brzina manje-više stabilna.

 

 

Ako su, s druge strane, pokreti nagliji ili vozač pokuša malo da ubrza, elektronska kontrola stabilnosti se primetno uključuje u igru i sprečava agilno napredovanje.  Naginjanje karoserije je umereno a osećaj na volanu bez prirodnog odziva.

 

 

Kao sto znate, švedski magazin Teknikensvärld (Svet tehnike) već duži niz godina sprovodi test „severnog jelena“, koji analizira stabilnost i upravljivost automobila. Cilj je na izvesnoj stazi provozati auto izmedju čunjeva i naći maksimalnu brzinu koja omogućuje odražvanje auta na putu, tj. u svojoj kolovoznoj traci po odradjenom manevru izbegavanja prepreke. Po zakonima fizike, najbolje treba da prolaze auta koja su najlakša i/ili imaju najnižu težišnu tačku i balansiran raspored masa.

 

 

Nije tajna da na testovima godinama najbolje prolaze švedski Volvo i pojedini azijski brendovi, dok su ispitavanja uglavnom nemilosrdna prema nemačkoj premijum trojci Audi – BMW – Mercedes. Nije s toga ni čudo što je jedan od najgorih rezultata ove godine pokazao Mercedes CLA.

 

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery