Koronavirus kriza smanjila prodaju automobila u Kini skoro 80%
„Voleo bih majko mila, da se ovo samo sneva…“ refren iz filma koji ćemo verovatno često vrteti po mislima narednih meseci.
Dokaz da će oporavak nakon koronavirusa biti bolan stiže iz Kine.
Kako prenosi CNN prošle godine je u Kini za prva tri meseca isporučeno 6 miliona vozila, dok je u prva tri meseca ove godine ta brojka 3,7 miliona.
Januarska prodaja bila na uobičajenom nivou. Od februara tržište je krenulo na dole sa svega 310.000 vozila odnosno padom od 79% u odnosu na februar 2019.
Mart je doneo mali oporavak od ovog šoka sa 1,43 miliona prodatih vozila, što je svega 43% manje nego marta 2019.
Jedan od razloga oživljavanja tržišta su i nove mere kineske vlade koja je produžila subvencije za električna i hibridna vozila još dve godine uprkos tendenciji njihovog smanjivanja pre krize.
Ipak, recimo za Teslu se ne može reći da je ova mera bila blagorodna jer je u martu prodaoto „svega“ 50.000 automobila ovog proizvođača što je pad za 53%.
U automobilskoj industriji Kine zaposleno je oko 40 miliona ljudi koji donose oko 10% kineskog BDP
Kako bi podstakli tržište automobila od koje zavisi bar 100 miliona Kineza, reaguje se i lokalno. Desetak gradova i provincija u Kini svojim internim merama podstiče kupovinu novih vozila subvencijama koje idu i do 1.400 dolara po automobilu.
Nakon ovih podataka, nije teško pretpostaviti kojim će putem krenuti i prodaja automobila u Srbiji i kakve nas nedaće očekuju.
Biće ovo teška godina!