Svi bi da budu influenseri
Sakupljači lajkova u megabrojkama na društvenim mrežama sigurno bi ovu reportažu započeli rečima „Kada sam dobio poziv od Rolls-Royce–a da prisustvujem prezentaciji modela Cullinan, bio sam veoma uzbuđen, jer bla, bla, bla… sam jako divan, pametan, bla, bla, bla… što su naravno primetili i ovi iz PR odeljenja u Goodwoodu, bla, bla, bla…“ Ok, lagao bih ako bih rekao da uzbuđenje i gotovo egzaltiranost nisu bile i moje emocije kao jednog od pozvanih članova redakcije „Vrele Gume“. A ekipa iz BMW filijale u Engleskoj dobro zna da je vožnja njihovih „motorcars“ čast za svakog novinara.
Kako god bilo, nećemo vas smarati VLOGom kako smo mi sad eto otišli u Budimpeštu na Rolls-Royce prezentaciju. Časna Titova pionirska reč , a zna se i da je Maršal voleo automobile ove marke.
Bez napora bilo gde
(The) Cullinan, Rolls-Royce među SUV-ovima, a može i obrnuto. Njegova lična karta sadrži podatke:
6.75 litarski Twin turbo V12 motor koji razvija 571 ks i 870 Nm obrtnog momenta. Do sto kilometra na čas stiže za 5,2 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Arhitektura Cullinan-a je potpuno nova. Na budućim Rolsovim modelima prediviđena je da podržava različite vrste pogona uključujući i električni. Novost je i sistem upravljanja na sva 4 točka.
Na neki način redovi iznad i oni u daljem tekstu uleteće u malu kontradiktornost. Cullinan je drugi model klasične britanske marke postavljen na tzv. “aluminijumsku arhitekturu luksuza”. To je zapravo fantastičan komercijalno-marketinški naziv za aluminijumski ram, i zbog toga je jedinstven jer ne deli platformu sa drugim proizvođačima ili modelima. Najjednostavnije rečeno, Cullinan nije ultra luksuzna verzija još uvek nepostojećeg BMW-a X9!
Rolls-Royce se nikad neće proizvoditi van Velike Britanije, poručuju nam na prezentaciji, čak i uprkos logističkim komplikacijama koje donosi usporeni Brexit.
Prateći fabrički slogan je “Bez napora na svakom terenu”. Cullinan poseduje sofisticirano podesivo vazdušno ogibljenje „Magic Carpet Ride“, koje obezbeđuje vrhunsku udobnost u svim scenarijma vožnje.
Rollsov SUV zamišljen je kao hatchback, ali Cullinan ovu ideju podvodi pod pravila neoprostivog luksuza. Zapravo, u ovom segmentu Rollsov model je prvi koji istinski deli vozilo u tri celine. Putnici su posebnom, skoro hermetičkom, barijerom odvojeni od prtljaga. Prtljažnik i luksuzna kabina razdvojeni su akustično, ali i klasno.
Prakičnost i funkcionalnost pokrivaju sve krajnosti. Sa jedne strane ona je definisana mini frižiderom u kome su šampanjac i i dve čaše spremne za sipanje. Na drugoj, grubljolj, strani eksploatacije sedišta se obaraju i formiraju ravnu površinu, ne da prevezete vaš novi zamrzivač – sandučar, već nešto mnogo vrednije. „Komad klasičnog nameštaja iz antikvarnice ili Rembranta / Benksija velkog formata, koga ste upravo kupili na aukciji“, namenu sugeriše jedan od dizajnera ovog modela Giles Taylor, odnedavno „preletač“ u kineski luksuzni brend „FAW Hongqi”.
Detalj koji zapada za oko, i kao deo dodatne opreme vidno podiže početnu cenu od 269.000 evra, nosi naziv “Viewing Suite”.
Personalizcija ovog SUV-a u ne maloj meri oslanja se na “Rekreativni modul”, Reč je o motoriziranoj fioci koja se pritiskom na dugme izvlači iz prtljažnika. U njoj je Rolls-Royce predvideo smeštaj predmeta koji oslikavju životni stil vlasnika poput pribora za jedrenje, jahanje, lov i slično. “Viewing Suite” je ultimativna verzija rekreativnog modula. Ovaj put pritiskom na dugme iz prtljažnika izlazi platforma sa dva sedišta presvučena kožom i stočićem na izvlačenje. U Rollsu to opisiju kao “Najbolje sedište u kući”. Idealno da kada sa Cullinanom dođete na odabranu destinaciju, ostanete sa vozilom i iz njega posmatrate trku konja, aristokratiju u lovu, izvođenje Šekspira u parku, ili možda defile podmornica.
Ako u maniru starijih prezentera pokušavamo naći manu ovom kompletu za sedenje, onda zapažamo da morate imati veoma duge i veoma savitljive ruke, eventulano sa viškom zglobova, kako bi sa platforme dohvatili šampanjac iz frižidera na zadnjoj klupi.
Zavirimo još jednom u specifikaciju enterijera. Primarnu boju kože na sedištima čini mornarsko plava, a sekundarnu Charles plava. Za venire je upotrebljena kraljevska tikovina otvorenih pora. Ne ona iz šuma oko Kraljeva, nego znate već…
“Rolls-Royce je jedina kompanija koja ne pribegava dizajnu enterijera kako bi podigla adrenalin vozača, već da ih smiri ”, ističe naš domaćin Frank Tiemann, direktor sektora za medijske komunikacije. Očigledno, za uzbuđenje je zaduženo ono što stavljaju ispod poklopca haube.
Objašnjenje je da su klijenti Rollsa ljudi kojima je stres vođenja više kompanija istovremeno sasvim dovoljan, te da automobil treba da bude oaza gde se rezultati u vožnji postižu opušteno i bez ikakvog napora. Toj filozofiji pridružuje se i gotovo savršena zvučna izolacija kabine.
Tokom vožnje glavnim gradom nešeg severnog suseda primetno je da gotovo ne čujemo svoj motor, a još manja motore drugih automobila na bulevarima, koji disciplinovano beže u susedne trake kada u retrovizoru vide Cullinana. Bilo kako bilo, morali smo da ga izvezemo prilično daleko iz Budimpešte ne bi li našli planinske off-road terene i ispitali njegove SUV karakteristike.
Zapanjuje takođe brzina kojom se mogu forsirati najgrublje off-road neravnine , useci i mini krateri. Osećaj u vožnji? Za početak, pomenuti dizanjerki relaksirajući enterijer ne može da umanji pozitivno uzbuđenje da auto putem vozite najbržu i najmasivniju auto mašinu verovatno u krugu od 500 do hiljadu kilometara. Voleli bismo naravno da ovaj auto imamo na raspolaganju mnogo duže od jednog popodneva.
Zaista je pitanje koliko vremena čovek mora provesti za volanom Cullinana pa da nestane potreba za stalnim udovoljavanjem trinaestogodišnjaku koji živi u vama, i kao skoro sva deca voli brzu vožnju. A prostranost i način sedenja? Nema tu pametovanaja, namestite sedišta po PS-u sa sve onom pesnicom između glave plafona, a osećaj za prostor doći će instinktivno. U suprotnom, napredan sistem senzora i kamera pomoći će u slučaju bilo kakvih dielma.
Bespoke završnica
“Bespoke” je jedna od najtežih reči za prevesti na naš jezik sa kojom sam se ikad suočio. Ako kažemo da je u pitanju nešto što je skrojeno po meri, to je veoma neodređena definicija. Preciznije određenje moglo bi da glasi da je na delu fino usaglašavanje ideja između naručioca, klijenta, Rollsa i ekipe zanatljia i umetnika fabrike u Goodwoodu.
Za Cullinan koji vozimo i Black Badge modele koji nas očekuju drugog dana prezentacije kao član autorske ekipe enterijera javlja se naš domaćin Frank. Zaista svakog ko se našao na prezentaciji pobeđuje činjenica da od ovog vrhunskog luksuza uvek može više i ličnije.
Minimalizam elegancije spolja definiše šturi opis u specifikaciji “Coach line je izvedena u mornarsko plavoj boji”. Reč je o liniji koja se ručno izvlači na boku vozila.
Njeno iscrtavanje zapravo je opis radnog mesta trudbenika u Goodwoodu po imenu Mark Court. Neretko, služba ga vodi na turneje gde na Rolls Royce eventima naknadno izvlači liniju na već prodatim modelima (ne tu liniju na koju vi sad mislite). Za jedno vozilo potrebno je tri sata da bi se iscrtao “Cochline”. Čovek radi slobodnom rukom bez pomoći lenjira i traka. Markovo jedino oruđe je kist od veveričje dlake. Frank u šali zna da kaže da, pre rada, Mark stabilizuje ruke zdravom dozom najkvalitenijeg škotskog viskija…
Nastaviće se…
Iz Budimpešte za Vrele Gume: Lara Piroški i Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume, Rolls Royce
2 Komentara
Comments are closed.
[…] avgustu prošle godine u Budimpešti deo naše redakcije imao je prilike da prisustvuje promociji prvog Rolls Royce SUV modela Cullinan. Pravo zadovoljstvo je bilo provozati ovaj […]
[…] Nakon druženja sa modelom Cullinan, Rolsom među SUV-ovima, drugog dana boravka u Budimpešti ispred hotela „Ritz Carlton“ dočekuju nas modeli Ghost, Dawn i Wraith, sva tri u izdanju Black Badge. Zaista je privilegija biti novinar na prezentacijama ovog klasičnog britanskog kraljevskog brenda! […]