Za one kojima je Mazda CX-3 previše mali, a CX-5 preveliki automobil, japanski proizvođač automobila je kreirao nov model. On je u gami kompanije pozicioniran između ova dva modela, a nosi oznaku CX-30.
Prodaja modela CX-30, koji je premijerno predstavljen danas u Ženevi, počeće sredinom godine na Starom kontinentu. Nakon toga će se ovaj model prodavati i na ostalim tržištima. Što se dizajna modela CX-30 tiče, on je u skladu sa novi Mazdinim dizajnerskim pravcem „Kodo“. Rezultat toga je i te kako dinamičan spoljašnji dizajn.
Akira Marumoto, predsednik i izvršni direktor kompanije Mazda, naveo je sledeće: „Dizajnirali smo CX-30 tako da bude parter u svakodnevnim aktivnostima“.
Enterijer je urađen u „skladnom i opuštenom maniru“, prijateljski je nastrojen prema vozaču i ima dovoljno mesta za četiri odrasle osobe. Sa druge strane, povećani klirens znači veća preglednost puta i lakši pristup kabini. Uostalom, to je slučaj i sa svim drugim krosover modelima. Što se „plutajućeg“ ekrana infotejnment sistema tiče, njemu se može pristupiti preko točkića“ na centralnoj konzoli.
Mazda CX-30 ispod haube krije najnoviju generaciju Skyactive agregata, među kojima je i novi Skyactiv-X. Iako to još nije zvanično potvrđeno, pretpostavlja se da će ovaj model imati iste agregate kao i nova Mazda3. To znači da bi ovaj model trebalo da se prodaje sa benzinskim agregatima zapremine 1,5, 2,0 i 2,5 litara. Tu je i 1,8 litarski dizel agregat. Pogon na svim točkovima bi takođe trebalo da bude dostupan, ali samo kao dodatna opcija.
U poređenju sa Mazda3 modelom, CX-30 ima dodatnih 25 mm rastojanja od tla. Tu je i prtljažnik kapaciteta 430 litara, dok je kod modela Mazda3 kapacitet prtljažniga 295 litara.
Iako još uvek nema zvaničnih detalja o ceni, predviđamo da će Mazda CX-30 biti malo jeftinija od modela CX-5.