Predstavljamo vam novi, dugo očekivani i željno iščekivani, Porshe 911. Nova generacija ovog popularnog sportskog modela premijerno je prikazana na Sajmu automobila u Los Anđelesu
Tokom 55 godina koliko traje serijska proizvodnja modela Porsche 911, rodilo se čak sedam generacija. Ipak, uprkos tome, predstavljanje nove generacije je jedna veoma specijalna prilika, gotovo čast za svakog novinara koji se avi temom automobilizma. Sa novom, osmom generacijom ovog modela (992), Porshe je želeo da unapredi, po mišljenju mnogih, jedan od najboljih sportskih automobila na svetu u svakom pogledu, kako bi zasenio sve njegove rivale i pripremio ga za elektrifikaciju.
Dimenzije i dizajn
Dizajn nove generacije modela Porsche 911 je upravo onakav kakvog smo i očekivali, nije drastično izmenjen od svog prethodnika. Iako se isto može reći za skoro sve generacije ovog modela, ova osma generacija je čini nam se prošla kroz najskromnije promene od svih njih. Naravno, to nikako nije loša stvar, jer ovaj model izgleda impresivno takav kakav jeste.
Sa prednje strane, novi Porsche 911 se razlikuje samo po novim farovima, redizajniranim usisnicima za vazduh i novim LED dnevnim svetlima. Naravno, tu su i druge suptilnije promene među kojima je i nešto drugačija hauba.
U svakom slučaju, najuočljivije promene se nalaze na zadnjem delu automobila gde se ističu „oštro“ dizajnirane svetlosne jedinice povezane jednom horizontalnom svetlosnom linijom koja podseća na onu koju je Porshe prvi put predstavio na svom koncept modelu po imenu Mission E. Dizajneri nemačkog proizvođača automobila su kreirali i novi branik, koji je savršeno uklopljen u dizajn automobila.
Ostatak vozila je što se spoljašnjosti tiče, manje-više isti. To znači da se na njemu ističu naglašeni lukovi iznad točkova, sportske felne, zaobljeni krov. Novina je to što su ručice za otvaranje vrata sada integrisane u karoseriju, i iskaču iz svog ležišta da dodir.
Uvodni Carrera modeli imaju aluminijumske točkove veličine 19 inča na prednjoj i 20 inča na zadnjoj osovini, dok Carrera S varijante počivaju na felnama veličine 20 i 21 inča.
Jedan od detalja koji nije toliko uočljiv jeste to što su prepusti ispred prednjih točkova na novog generaciji ovog modela produženi kako bi se ispunili standardi o zaštiti pešaka prilikom mogućeg sudara sa istim.
Enterijer i tehnologija
Kada je reč o enterijeru, tu su već uočljive veće promene.
Porsche je u novu generaciju svog najpoznatijeg modela ubacio novu digitalnu instrument tablu, novi menjač i veći ekran infotejnment sistema koji sada ima dijagonalu od 10,9 inča
Predstavnici kompanije navode i da je nešto oštriji dizajn komandne table inspirisan modelom 911 iz sedamdesetih godina. Za 45 mm je duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na prethodnu generaciju, što već samo po sebi obećava i više prostora u kabini.
Mehanizacija i agregati
Iako novi Porshe 911 ne izgleda drastično drugačije od svog prethodnika, najveće promene su se desile ispod karoserije, a zahvaljujući njima će ovaj model biti najbolji i najbrži Porsche 911 do sada.
Nova generacija Porschea 911 je dostupna sa boljim i unapređenim twin-turbo šestocilindarskim agregatima radne zapremine tri litara. Porsche je ovaj agregat prvi put predstavio na generaciji 911 modela 911, a za novu generaciju je opet prevazišao sam sebe.
Izlazna snaga uvodnog Porshe 911 Carrera je skočila sa 370 na 385 „konja“, dok Carrera S model sada razvija 444 umesto 414 konjskih snaga
Carrera S iz mesta do 100 km/h ubrzava za 3,7 sekundi, a u 4S AWD paketu za 3,6 sekundi, čime je za četiri desetinke brži od prethodne generacije. U opcionalnom Sport Chrono paketu opreme ovaj model je brži za još dve desetinke. Maksimalna brzina koju postiže Carrera S sada iznosi 308 km/h.
Potrošnja goriva kod ovakvih automobila je jedna od najmanje bitinih stvari, ali iz kompanije navode da Carrera S model troši 8,9 litara na 100 pređenih kilometara puta, dok Carrera 4S AWD prosečno troši 9 litara na 100 km.
Oni koji se odluče za kupovinu Carrera i Carrera S modela će moći da se opredele za sedmostepeni manuelni menja bez dodatnih troškova, ako to žele, ili za osmostepeni automatski menjač. Nova generacija modela Porsche 911 poseduje ZF transmisiju, a ne sedmostepeni PDK kojeg svi volimo.
Naravno, novi Porshe ima i drugih novih sistema i funkcija, među kojima je, po prvi put i „Wet“ mod vožnje što znači da pomoću senzora ispod karoserije automobil detektuje količnu vode na putu i prilagođava podešavanja shodno tome i upozorava vozače na lošu trakciju.
Zaključak
Porsche 911 Carrera S košta od 120.125 evra, a Carrera 4S od 127.979 evra, sa sve porezima
U svakom slučaju, i nova, osma generacija ovog popularnog sportskog automobila zahvaljujući kojem je Porsche stekao slavu je sasvim ispunila očekivanja. Izuzetno nam je drago da se Porsche ovoga puta odlučio da ne menja drastično ionako već odličan dizajn, već da je svu pažnju usmerio ka promenama ispod karoserije I pripremi ovog automobila za budućnost koja uskoro dolazi.
Autor: Saša Stanković
1 Komentar
Comments are closed.
„Wet mod vožnje što znači da pomoću senzora ispod karoserije automobil detektuje količnu vode na putu i prilagođava podešavanja shodno tome i upozorava vozače na lošu trakciju.“
Ovo ima smisla jedino ako očitava cestu ispred auta. Ako očitava ispod, onda i nema šta da podešava, već sam (skoro) prešao preko vode (bare).