Svaki sedmi korišćeni EV može imati lažnu kilometražu
Kupovina polovnih automobila bi trebalo da bude uzbudljiva, ali nedostatak transparentnosti na tržištu polovnih vozila je frustrirajuć. Ovo se nije promenilo sa sve većom zastupljenošću električnih vozila. Dok se mnogi ljudi prebacuju na električne automobile kako bi smanjili emisiju štetnih gasova, troškove rada i održavanja, istraživanje carVertical-a pokazuje da su električna vozila i dalje sklona raznim prevarama, uključujući prevaru sa brojačem kilometara.
Električni automobili mogu imati lažnu kilometražu kao i svaki drugi automobil
Električni automobili su budućnost, jer ljudi počinju da radije biraju tihu i CO2 neutralnu vožnju umesto fosilnih goriva i bučnih motora. Iako vlade postepeno oduzimaju pogodnosti posedovanja EV, električni automobili su mnogo lakši za održavanje i, u isto vreme, tehnološki napredniji od dizel i benzinskih vozila.
Nažalost, kilometraža svakog EV-a se može izmeniti – oni koriste iste digitalne kilometraže kao i svako drugo vozilo. U stvari, digitalne brojače kilometara je mnogo lakše manipulisati u poređenju sa mehaničkim koji se nalaze u starijim vozilima.
Prema kompaniji za istoriju automobila carVertical, 15,6% svih vozila u Evropi ima vraćenu kilometražu. Udeo električnih vozila sa ovim problemom je sličan – 13,4% svih električnih automobila imalo je promenjene kilometraže.
Ovo sugeriše da se kupci polovnih električnih vozila i vozila na fosilna goriva suočavaju sa gotovo istim rizikom od prevare u kilometraži.
Četiri od 10 električnih vozila je bilo havarisano dok je svaki drugi polovni automobil u Evropi doživeo nesreću
Ukupno čak 43,6% korišćenih električnih vozila takođe je bilo u nesreći, zbog čega su štete na električnim automobilima skoro jednako uobičajene. Štaviše, EV uglavnom služe kao gradski automobili, tako da će se broj nesreća verovatno povećati kako flota električnih vozila stari.
Saobraćajne nezgode mogu biti manje ili teške, što rezultira deformacijama okvira i pogonskog sklopa, preranom korozijom i oštećenjem EV baterija. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju biti zamenjene kako bi se izbegao kratak spoj ili opasnost od požara. Novi paketi baterija su skupi, a neki vozači će pokušati da prodaju svoje vozilo kao da je „bez nezgoda“.
Vraćanje brojača kilometara sakriva stvarno stanje baterije
Očitavanja kilometraže su odlična za procenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje garanciju od najmanje 100.000 km za baterije. Međutim, oni obično mogu da traju više od 320.000 km.
Kilometraža vozila može pomoći da se utvrdi koliko je „života“ ostalo u bateriji. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitavanje kilometraže jer može biti lažno i da se računar može resetovati. Prevaranti ga mogu prilagoditi u roku od nekoliko minuta, što znači da morate preduzeti dodatne mere predostrožnosti kako biste bili sigurni da je automobil vredan tražene cene.
„U zavisnosti od kapaciteta, zamena baterije može koštati desetine hiljada evra ili čak polovinu vrednosti automobila. Ovo je najskuplji deo u električnim automobilima, iako su, generalno, EV vozila jeftinija za održavanje u poređenju sa vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem“, kaže Matas Buzelis, šef komunikacija u kompaniji carVertical.
Prodavci polovnih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile menjajući kilometražu, tako da prevara sa brojačem kilometara neće nestati uskoro.
Najkraće rečeno, oprez i pamet u glavu ako kupujete polovnjak, posebno električni, jer revaranti se prilagođavaju novoj tehnologiji u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da elektrificiranje voznih parkova neće rešiti ni ovaj problem.
Izvor: carvertcal / plaćena promocija