Stigao je Porsche Taycan u Turbo i Turbo S varijanti!
Razvija do 750 KS i 1.050 Nm obrtnog momenta
Evropski odgovor na Tesla Model S je konačno stigao. Reč je naravno i modelu Porsche Taycan, sportskom automobilu koji razvija 750 konjskih snaga i 1.050 Nm obrtnog momenta!
Na tržištu će u početku biti dostupni Taycan Turbo i Turbo S modeli, a nešto kasnije će se gami pridružiti i slabije varijante. U međuvremenu se očekuje i Taycan Cross Turismo, koji bi trebalo da stigne pre kraja ove godine.
Pravi Porsche
Već na letimičan pogled svi će znati da je Taycan jedan od automobila kompanije Porsche. Odlikuje ga širok prednji deo, sportska linija krova, prepoznatljivi C stubovi i naravno, logo kompanije Porsche.
Govoreći o dizajnu moramo da napomenemo da Taycan ima koeficijent otpora vazduha od svega 0,22. To i te kako utiče na malu potrošnju energije, a samim tim i na veću autonomiju (domet sa jednim punjenjem).
Tu je u adaptivno vešanje sa PASM (Porsche Active Suspension Management) tehnologijom. Treba spomenuti i elektronsku kontrolu amortizera…
Vozačima će na raspolaganju biti nekoliko režima vožnje. To su Normal, Sport, Sport Plus i Range. Tu je i Individual režim.
Kakve su mu performanse?
Ono što sigurno sve zanima jeste koliko je zapavo brz Porsche Taycan i koliko kilometara može da pređe sa jednim punjenjem. Naime, i Turbo i Turbo S varijanta razvijaju 616 konjskih snaga, it u sličnosti prestaju.
Naime, model Taycan Turbo može da razvija do 671 KS i 850 Nm obrtnog momenta sa Overboost funkcijom. Sa druge strane, Taycan Turbo S može da razvija i do 750 KS i 1.050 Nm obrtnog momenta. Rezultat svega ovoga jeste da Taycan Turbo S iz mesta do 96 km/h ubrzava za samo 2,6 sekundi, dok Taycan Turbo to čini za tri sekundi. Od 0 do 200 km/h Taycan Turbo ubrzava za 10,6 sekundi, a Turbo S za 9,8 sekundi. Što se maksimalne brzine tiče, ona je kod oba modela ograničena na 260 km/h.
Snaga se na točkove šalje preko inovativne transmisije sa dve brzine koja je smeštena na zadnjoj osovini. Prvi stepen prenosa je usmeren na ubrzanje, a drugi je tu da osigura visoku efikasnost i očuvanje energije.
Naime, Taycan poseduje litijum-jonsku bateriju od 93,4 kWh koja se do 80% može napuniti za samo 22 i po minuta. Domet od 100 kilometara se može dobiti za svega 5 minuta, pod uslovom da je na raspolaganju punjač od 270 kW.
Preko DC brzog punjača od 150 kW, baterija se do 80% može napuniti za 36 minuta, dok se preko obične utičnice to može postići za 11 sati.
Šta sve to znači za autonomiju (domet). Ovako, Porsche Taycan Turbo sa jednim punjenjem može da pređe maksimalno do 450 kilometara puta po WLTP ciklusu testiranja. Sa druge strane, Taycan Turbo S može da pređe 412 kilometara.
A sad nešto i o ceni. Taycan Turbo će koštati 153.310 dolara, dok će Turbo S koštati 187.610 dolara!
Tehnologija
Enterijer modela Porsche Taycan je u potpunosti orijentisan ka vozaču. Ističe se ekran infotejnment sistema dijagonale 10,9 inča, a kao opcija je dostupan još jedan ekran, ispred subozača.
Šta još treba znati?
Verovatgno činjenicu da je Taycan dugačak 4.963 mm, širok 1.966 mm (2.144 sa retrovizorima) i da ima međuosovinsko rastojanje od 2.900 mm. Poređenja radi, Tesla Model S je dugačak 4.980 mm, širok 1.964 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.960 mm. Prema tome, ova dva modela imaju gotovo identične dimenzije.
[…] 4S sedana), a za njim slede Turbo i Turbo S, gde sva tri modela pružaju iste nivo po pitanju snage kao njihovi limuzinski ekvivalentni. U najsnažnijoj verziji, električni karavan iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 2,9 […]
[…] Više o modelu Porsche Taycan u Turbo i Turbo S varijanti možete pročitati ovde. […]
koji turbo? zar nije električni auto
Jeste električni automobil, ali je oznaka Turbo deo nomenklature kompanije Porsche. Tako su Turbo i Turbo S varijanta modela Taycan nešto skuplje i bolje od standardne varijante, koja tek treba da bude predstavljena. Tako na primer ima i Porsche Panarmera Turbo S E-Hybrid i slično… 🙂