Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 03.11.2013.

169Pregleda

Vetel, auto škole, Nissan, lažiranje kilometraže, reli na Jahorini, Connect Tourneo

Protekla sedmica, bar kada je u pitanju automobilizam nije započela ponedeljkom kako je to uobičajeno, već jednom pomalo dosadnom nedeljom.

Pre tačno sedam dana, završetkom Velike nagrade Indije, poznat je šampion sezone 2013 Formule 1. Sebastian Vettel, vozač Red Bull Racing tima tri trke pre kraja ubedljivo je I potpuno zasluženo osvajio četvrtu uzastopnu titulu, čime je završetak šampionata učinio krajnje nezanimljijvim. Doduše, ostaje samo da se potvrdi i konstruktorska titula, mada je i to samo pitanje vremena jer Red Bull tim više nego dominantno vodi u poretku u odnosu na Mercedes i Ferrari.

Veliki cirkus ide dalje, uz otvoreno pitanje i nadu većine zaljubljenika u ovaj sport, da li će završetkom sezone, sa trona “abdicirati” vremešni Eclestone, čiji bi odlazak u penziju učinio F1 mnogo interesantnijim I objektivnijim takmičenjem, što je nekada bila njegova suština I zašto smo voleli ovaj sport.

A ponedeljak je uzburkao strasti na domaćoj auto sceni! Tema dana je bila masovno zatvaranje auto škola, nakon stupanja na snagu novog zakona koji reguliše stanje u ovoj oblasti. Medijska prašina se podigla do neba, u pokušaju da se odloži primena zakona zbog uslova kojima se propisuje njihovo funkcionisanje. Očigledno, haos, korupcija i bezakonje su u ovoj delatnosti osnovna poluga biznisa Auto “škola”. Onim najglasnijim protivnicima zakona, sugerišemo da razmisle koliko su novih vozača uz par stotina evra mita pustili na puteve bez pravog znanja, čime su zbog svog interesa ugrozili ne samo njihove živote.

Nema druge, zakon se poštovati mora i neizbežno ulagati u posao i edukaciju polaznika kroz poligone, nove automobile i opremu. Ko to ne može da prati ili ne želi neka menja profesiju. Sa druge strane čujemo zamerke dušebrožnika na cenu obuke “po zakonu”! Da podsetimo, volan nije socijalna kategorija a cena obuke je onoliko koliko realno vredi. Ko to ne bude mogao da plati na žalost neće moći ni da se nađe u saobraćaju za upravljačem. Bolje je imati stotinu više uvređenih nego toliko više mrtvih iz neznanja i bahatosti za volanom!

A onda senzacija! Nissan je najavio Qashqai druge generacije! Naravno ovo i ne bi bila neka posebna vest u najezdi novih modela sa svih strana, da iz Nissana ne tvrde da će ovo biti najznačajniji automobil moderne istorije. Slatko smo se samo nasmejali, ni manje ni više nego najznačajniji jer će bar prema rečima njegovih konstruktora redefinisati crossover segment i još jednom postaviti nove standarde onima koji su ga kopirali.

Živi bili pa videli!

Vazduh se još nije ohladio od eksplozije zvane Nissan, kada nam je stiglo najnovije istraživanje nemačkog auto moto kluba ADAC, koje je ubrzo i postala vest godine na sajtu. Proizvođači automobila, svesno šuruju sa auto mafijom, dozvoljavajući neometan piratski prilaz “štelovanju” pređene kilometraže. U ADAC-u tvrde da se ovim mahinacijama godišnje ušićari oko 6 milijardi evra samo u Nemačkoj.

Zvuči neverovatno, ali ipak ima smisla. Jednim udarcem ubijaju se dve muve. Polovni automobil sa manjom kilometražom se brže proda što strvara uslove za kupovinu novog! ADAC savetuje oprez pri kupovini polovnog vozila da i Vi ne postanete deo velike prevare.

Pred sam kraj sedmice stigla je jedna lepa i pomalo nostalgična vest. Organizacijom relija, ovog vikenda, Auto moto sport se vraća na ulice i okolne puteve Sarajeva. Nakon 28 godina sve je spremno za 7. Rally Jahorina. Posjednji put ovaj reli se održao davne 1985. godine, a stariji se sećaju kako je Sarajevo nekada ugostilo velike vozačke asove kao što su Bugalski, Wittmann, Droogmans, Kuzmič i brojni drugi.

Da sedmicu ipak ne završimo bez opipanog i provozanog novog modela pobrinuo se Ford pozivom na promociju praktičnog Connect Tourneo.

Prvi, ali često presudni utisci stiskaju se u par rečenica: Robusna izrada, dopadljiv dizajn, luksuzan enterijer i obilje prostora svrstavaju ga u veoma koristan porodični, poslovni ili čak taxi model. Šteta je što naše tržište nema ni dovoljno para a još manje kulturnih navika za ovako racionalna vozila od kojeg Ford mnogo očekuje u Evropi.

Sve u svemu proteklo je uzbudljivih sedam dana, ne toliko zbog fascinantnih noviteta kao prethodne sedmice, koliko zbog okolnih dešavanja koja život znače!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar