Za jednu automobilsku bateriju potroši se 1000 litara dizela i iskopa 250 tona zemlje
Caterpillar 994K, od 1.764 KS u 12 sati potroši 1000 litara dizela za jednu litijum-jonsku automobilsku bateriju
Da elektrifikacija automobila sa čistom zelenom energijom nema baš mnogo veze govori i činjenica utroška dizel goriva radne mašine koja kopa zemlju da bi se dospelo do potrebnih ruda za izradu litijum-jonskih baterija.
Radni list jednog monstruoznog Caterpillara 994 od 1.764 KS je u ovom tekstu najbolji nemi svedok opšteg ludila koje nas zahvata.
Kako bi iskopao i u kamione utovario 250 tona zemlje potrebne za proizvodnju JEDNE litijum-jonske baterije za električni automobil ovaj Caterpillar potroši čak 1.000 litara dizel goriva za 12 sati rada.
Za to vreme od preko sebe prebaci oko 12 tona rude za litijum,15 tona rude za kobalt, 3 tone rude za nikl, 12 tona rude za bakar, sa jalovinom, ukupno 250 tona zemljine kore.
Tih 250 tona potrebnih za proizvodnju JEDNE litijum-jonske automobilske baterije, na kraju sadrži oko 12 kg litijuma, 30 kg nikla, 22 kg mangana, 15 kg kobalta, 100 kg bakra, 200 kg aluminijuma, čelika i plastike.
„Sakupljači“ sekundarnih sirovina, uveliko trljaju ruke, katalizatori i zatezači električne mreže na prugama su samo ružna, slabo isplativa prošlost!
Sad ću ja da ispadnem advokat elektro auta, a to mi nije namjera.ali jeste namjera da ukažem na netačne navode. Pomenuta mašina ne prebacuje čitav dan tih 250 t već to uradi u pet poteza kašike, i za to ne potroši 1000 l dizela već par litara. I naravno da ova mašina ne kopa već samo utovara, treba angažovati i bager i dampere i još štošta… Ali svi oni zajedno ne potroše ni blizu 1000 litara za jednu bateriju.
I ne, ludilo nije počelo juče, počelo je prije 150 godina. Ne rade rudnici samo za električna vozila, već za sve potrebe savremenog čovjeka koji ne zna razliku između potrošnje za čitav dan i potrošnje z apet poteza kašikom…