Ako postoji mogćnost da do 2050. na putevima budu isključivo električni automobili, onda je moguće značajno smanjiti emisiju CO2 i u okviru vadušnog i pomorskog transporta. To i nije tako lako ostvariti, ali nove tehnologije niču kao pečurke posle kiše i polako ali sigurno menjaju budućnost.
Jedan od ciljeva je razvoj nove generacije letelica koje ne samo što će značajno popraviti gorivnu efikasnost, već će moći da isporuče istu brzinu i iskustvo u putovanju kao i kod aktuelnih aviona u kategoriji uskog trupa. Da bi to postigla, dva važna igrača u avio-industriji, GE Aviation i Safran, lansirali su tehnološki razvojni program u okviru kojeg će biti konstruisan takav avion.
Produžavajući svoje CFM International (50:50) partnerstvo do 2050., ove dve kompanije imaju za cilj da aktuelnu emisiju CO2 smanje za 50 odsto u narednih 30 godina. Ova kooperacija je pokrenuta sedamdesetih godina, kao način da se unapredi međunarodna saradnja u avionskom sektoru. CFM zajednički poduhvat je isporučio više od 35.000 motora širom sveta do sada, i spreman je da razvije novu generaciju pogonskih sklopova.
Jedan od ključnih elemenata u kreiranju ovog naprednog avionskog motora je razvoj arhitekture otvorene mlazne elise, za propulzivnu efikasnost visokog nivoa, koja će budući avion učiniti podjednako moćnim kao i standardni, umanjujući u isto vreme štetnu emisiju. Drugi važan element je korišćenje hibridnih električnih atributa za povećanje efikasnosti motora, istovremeno elektrifikujući mnoge sisteme ovog mlaznjaka.
Nedavno lansirani CFM RISE (Revolutionary Innovation for Sustainable Engines) program će razviti demonstracionu mašinu i izvršiti testne letove s partnerskim GE/Safran inženjerskim timom. Kompozitna sečiva mlazne elise, keramički matrični kompoziti (CMC), metalne legure otporne na visoku temperaturu i sposobnost hibridno-električnog pogona, samo su neki od elemenata koji će biti prisutni u finalnoj letelici.
Demonstraciona CFM mašina, koja će smanjiti potrošnju goriva za 20 odsto u poređenju s najefikasnijim jedinicama tog tipa, započeće s testiranjem u GE Aviationovim i Safranovim objektima oko 2050.
Vrele Gume