Troškovi održavanja i popravki EV dvostruko manji u odnosu na konvencionalna vozila
Podaci su „majka“, a kada je reč o informacijama u vezi s frekvencijom popravki na automobilima, Consumer Reports raspolaže s više podataka nego bilo ko drugi
U svom novom izveštaju, čuvena publikacija je „zaronila“ dublje u informacije iz svojih studija pouzdanosti iz 2019. i 2020., vezanih kako za konvencionalne, tako i električne automobile. Nakon „bistrenja“ svih brojki, Consumer Reports kaže da „vozači elektromobila u proseku štede 50 odsto na održavanje i popravke tokom životnog veka vozila u odnosu na vlasnike benzinski pogonjenih automobila“.
Kris Harto, viši saobraćajni analitičar CR-a kaže: „Vlasnicima električnih automobila nije potreban vaučer da bi od svog servisera dobili upola niže troškove održavanja i popravki, jer je to kod njih standardno. Ove uštede imaju dug put ka eliminisanju razlike u početnim troškovima.“
„Električnim automobilima jednostavno nije potrebno tako obimno održavanje kao vozilima pogonjenim SUS motorima, i mada popravke ne moraju nužno biti manje skupe, one su ređe potrebne“, objašnjava Gejb Šenar, saradnik direktora CR-ovog Auto Test centra, specijalizovanog za ispitivanje električnih vozila. „Pored toga što su lakši i jeftiniji za održavanje, mnogi električni automobili pružaju bolje ubrzanje u poređenju s tradicionalnim pandanima, a uz to ne emituju polutante u atmosferu.“
U svrhu svog istraživanja, Consumer Reports koristi referencu od 200.000 milja (320.000 kilometara), da bi predstavio normalan servisni život jednog automobila. Na toj osnovi, podaci prikazuju prosečne troškove po pređenom kilometru/milji, vezane za popravke električnih, „plug-in“ hibridnih i benzinski pogonjenih vozila.
Treba istaći da su troškovi „plug-in“ hibrida u suštini isti kao baterijski pogonjenih automobila, što pruža podršku ideji vožnje PHEV-a, ukoliko još uvek niste spremni da sednete za volan nekog elektromobila. Baš kao što marihuana može biti kapija za ulazak na teritoriju nekog težeg narkotika, tako i „plug-in“ hibrid može biti uvod u vožnju uz pomoć „elektrona“, koji su u službi uklanjanja straha ljudi od elektromobila. Naravno, u prvonavedenom slučaju se radi o krajnje negativnoj, a u slučaju automobila pozitivnoj pojavi. Naredna tabela prikazuje procenjene ukupne troškove popravki tokom eksploatacije vozila.
U odvojenoj studiji, Consumer Reports saopštava da električni automobili u poroseku doprinose emisiji ugljen-dioksida 60 odsto manjoj u odnosu na konvencionalna vozila. „Pored redukovanja emisije gasova staklene bašte, elektromobili mogu doprineti i smanjenju negativnog uticaja na kvalitet vazduha jer nema polutanata kao što su azotni oksidi, ozon i čađ, koji stvaraju smog i mogu da izazovu respiratorne oblasti.“
Konvencionalni automobili uglavnom koštaju manje od svojih električnih pandana, ali s druge strane, koliko košta vaše zdravlje? Da li je sve to vredno života naše dece? Ne radi se samo o tome što su troškovi održavanja elektromobila upola manji u odnosu na one sa SUS motorima, već je i cena električne energije upola manja od cene benzina, koje su trenutno apsurdno niske (u SAD). Niski troškovi održavanja, niski operativni troškovi, dobrobit na ekološkom planu, relevantni su argumenti u korist električnih automobila.
Vrele Gume