Toyota s novim poslovnim entitetom širi prisustvo tehnologije gorivnih ćelija u Evropi
Toyota Motor Europe (TME), formirala je novu European Fuel Cell Business grupu s ciljem da podrži i stimuliše rast u vodoničnom sektoru, zajedno s partnerima koji slično razmišljaju.
Sa sedištem u Briselu, ova grupa će ojačati poslovni projekat vezan za vodonik uz pružanje podrške njegovom uvođenju u drumski saobraćaj i druge oblasti, čineći ga dostupnim novim poslovnim partnerima.
Govoreći na Toyotinom Kenšiki forumu prošle nedelje, Tibo Pake, direktor Fuel Cell Bussines grupe je izjavio: „Prednosti vodonika su jasne. Iz tog razloga očekujemo da se globalna prodaja sistema baziranih na gorivne ćelije poveća za faktor 10 u kratkoročnom smislu, i zbog toga smo dramatično povećali naše proizvodne kapacitete.“
Toyota je na samom čelu kada je reč o inovacijama u oblasti tehnologija baziranih na vodoniku. Japanska kompanija je upravo lansirala drugu generaciju Miraija, prvu svetsku komercijalizovanu električnu limuzinu s pogonom na gorivne ćelije, čija je prva iteracija svetlost dana ugledala 2014.
Od tada, razvoj Toyotinih sistema gorivnih ćelija se nastavio, tako da danas raspolažemo kompaktnijim i lakšim rešenjima, ali u isto vreme s višom energetskom gustinom.
U 2021., sveobuhvatno unapređeni sistem će debitovati s novom generacijom Miraija. Toyotina tehnologija poseduje fleksibilnost na taj način da može da bude upotrebljena ne samo u automobilima s nultom emisijom, već i u mnoge druge svrhe.
Ona već sada pogoni kamione, flote gradskih autobusa, viljuškare i generatore. U toku su testiranja za korišćenje ovih sistema za potrebe plovila i vozova.
Da bi ubrzala prihvatanje vodonika na opštem planu, Toyota će se fokusirati na vodonične „klastere“, odnosno ekosistemom u evropskim centrima, gde lokalna infrastruktura podržava transportne flote i usluge prevoza.
Kompanija smatra da će aktivnosti poput ovih kreirati momentum kada je potražnja za vodonikom u pitanju, sniziti troškove i ojačati održivost snabdevačke infrastrukture, što će zauzvrat privući veći broj kupaca.
Kroz novu Fuel Cell Business grupu, Toyota će usko sarađivati s industrijskim partnerima, nacionalnim i regionalnim vladama i organizacijama, da bi stimulisala razvoj vodoničnih ekosistema na većem broju lokacija i napredovala ka ostvarivanju cilja koji podrazumeva kreiranje društva baziranog na vodoniku za dobrobit svih.
Izvor: Dekarbonizacima motora No. 1
1 Komentar
Comments are closed.
Opet oni vodonik pa vodonik!!! Odakle ce da dodje taj vodonik. Kakav bre fokus na razvoj „klastera“!!! Pa nije to osnovni problem nego kako jeftino dobiti vodonik iz obnovljivih izvora energije i kako to napraviti da bude jeftinije od BEV koncepta. To sto jedan menadzer kompanije moze da ispusti iz svojih usta to je neverovatno.