Toyota menja logo uz jednu veliku promenu
Jedanaest godina je prošlo otkada je Toyota poslednji put redizajnirala svoj logo, i mada to nije bilo tako davno, verovatno se ne sećate starog vizuelnog identita ove japanske marke. Razlog je taj što se retko kada primenjuju radikalne izmene, jer češća je praksa prilagođavanje logoa aktuelnim vizuelnim standardima.
Toyotin novi logo, koji će se za sada koristiti samo u Evropi, neće činiti izuzetak po tom pitanju, mada ovogodišnje osveženje donosi jednu bitnu novinu.
Možda ćete gledati u logo i čuditi se u stilu „pa, dobro, a šta je tu novo?“. To je u potpunosti razumljivo s obzirom da je opšta forma identična. Zapravo, recept je sličan Volkswagenovom, koji je odbacio 3D verziju u korist jednostavnije varijante.
Ono što je ovde najinteresantnije nije ono što možete da vidite, već ono što ne možete. Reč je o odvažnom potezu, na koji se nije odlučio veliki broj kompanija.
Možda su najbolji primeri „Nike“ i „Apple“, a radi se o izostavljanju pisanog naziva robne marke.
To znači da će stilizovano „T“, sačinjeno od tri preklapajuće elipse, biti jedini znak identiteta japanskog proizvođača automobila.
Predmet je diskusije da li bi svaka velika automobilska kompanija na svetu mogla to da uradi i ne pretrpi posledice, ali pomislite na bilo koji brend; prvo što će vam se pojaviti u glavi je – logo, bilo da se radi o Audiju, BMW-u, Renaultu, Fordu (malo varanje, jer je u plavom ovalu ujedno i pisani naziv), Mercedes-Benzu, Mazdi ili Volkswagenu, pa čak i Tesli. Svi oni bi mogli uskoro da krenu Toyotinim putem.
Novi 2D stil je u skladu s vladajućim trendovima, koji imaju za cilj da logoe učine prihvatljivijim za vaskoliku upotrebu u digitalnom univerzumu.
Ovi simboli više nisu ograničeni na haube automobila i brošure iz prodajnih salona, tako da je simplifikacija obavezna. Volkswagen je to uradio, BMW je to uradio, Nissan takođe, a mnogi drugi će uslediti.
Interesantno pitanje je „koji je sledeći korak?
U ovom trenutku, s našom svesti koja se nalazi u 2020. godini, mi ne vidimo kako bi Toyotin logo mogao da bude dodatno pojednostavljen. To znači da bilo kakve eventualne promene u budućnosti mogu da zauzmu drugi kurs. Trenutno, nemamo pojma koji bi to put mogao da bude, ali da smo radoznali – jesmo.