Jedan sasvim drugačiji novi a stari Land Cruiser
Međunarodna promocija dugo očekivanog kulnog modela Toyota Land Cruiser održana je danas u Maroku na bespućima Atlasa.
Kako kažu u Toyoti, novi Land Cruiser je u svemu potpuno novi model koji vraća ovaj terenac svojim korenima.
U doba kada tržištem caruju mali benzinci, hibridi i elektrika, Toyota je kroz novi Land Cruiser sve to poslala dođavola i odlučila da u ovom pogledu ne eksperimentiše.
Taj očaravajući zvuk 2,8 litarskog turbo dizela zaista vraća sinapse čoveka automobilskim korenima i već zbog ovog surovog manevra protiv EU jalove administracije zaslužili su da Land Cruisera proglasimo pobednikom.
Naravno, ovo svakako nije sve što nudi ovaj model koji se u kontinuitetu proizvodi već 73 godine uz proizvedenih blizu 11 miliona komada.
Ipak nova vremena motivisala su Toyotu da prilično i ponovi novi Land Cruiser. Ne računajući potpuno novu lakšu šasiju (+50% veća otpornost na uvijanje) u ovaj automobil su ugrađene čak 84 nove komponente. Impozantan broj da slobodno možemo zaključiti, da ovo je dobro nam poznati a ipak novi Land Cruiser.
Što se dizajna tiče, u odnosu na prethodnika deluje nežnije i urbanije od napred i nažalost potpuno već prežvakanog izgleda od nazad.
Unutrašnjost je takođe potpuno drugačija od izgleda komandne table i prednje konzole do sedišta koja su konačno šira i sa mogućnošću produženja!!! Zadnja klupa, korektno udobna, uz osrćaj laganih bočnih amplituda na lošijem putu.
Izolacija kabine, odlična pa čak i podvozja, tako da u principu grubi dizel zvuk ne dolazi do putnika kao i što su izolovana sva dešavanja ispod automobila odličnom izolacijom podvozja.
Motor sa oznakom 2,8 D-4D sa svojih 205 KS i moćnih 500 Nm obrtnog momenta je značajno izdašniji i moćniji od onog u prethodnom modelu.
Automatski osmostepeni menjač je savršeno uklopljen sa pogonskim elemenatima na otvorenom putu ali i u terenskoj vožnji.
Pogon je permanentni na sve točkove sa mogućnošću mehaničkog zaključavanja centralnog Torsten diferencijala kao i mehaničkog zaključavanja zadnjeg diferencijala dok je prednji elektronski regulusan.
U praksi novi Land Cruiser nudi vrlo zanimljivu kombinacija čiste mehanike i odmerene elektronike koja prati još niz funkcija poput kontrole vožnje nizbrdo koja se sada može podešavati na brzinu od 5-30 kmh.
Novi Land Cruiser prikazuje izuzetnu ubedljivost u vožnji na terenu i vrlo prijatnu dinamiku na otvorenom putu.
Vozeći se lokalnim putevima i terenskim stazama na planini Atlas u Maroku, zaključujem bez dileme: Land Cruiser je po voznim svojstvima na asfaltu stao uz rame Land Rover Defendera sa nešto skromnijim performansama (maks. brzina 170 kmh) dok ga je u terenskoj vožnji na tvrdom terenu dobrano prevazišao i to sa serijskim pneumaticima od 20“.
Suštinski, Toyota je uspela ono što je najteže, napravila je ubedljiv ekstremni terenac i vrlo udoban automobil za duga putovanja.
Svetla budućnost novog Land Cruisera je izvesna za one koji traže moderno i urbano, uz povratak korenima neustrašive terenske mašine za one kojima nije teško da ugaze na vrhovima Atlasa u ovčije brabonjke.
Bonus Land Cruiser: uživanje u dizel moćnoj slobodi, u inat uglancanim metro seksualcima iz Briselske jalove administracije koja je odgovorna za ovaj haos u auto industriji i hiljade izgubljenih radnih mesta. Očigledno pokušaj da nas sateraju u tor nije uspeo. Živeo slobodni LC!
Cena od 75.000-95.000 evra.
Više o svemu u sledećoj epizodi Vrele Gume TV.
Ekskluzivno iz Maroka: Miodrag Piroški