Toyota je priredila svetsku premijeru nove GR Supre GT4 Concept na Salonu automobila u Ženevi koji traje do 17. marta.
Reč je o konstruktorskoj i proizvodnoj studiji koja istražuje kako se tek predstavljena peta generacija legendarnog sportskog automobila Supra može razviti kao konkurentan automobil za međunarodne trke GT4. Ovaj model bi bio dostupan i pristupačan za privatne takmičare i male timove. Upravo to je u skladu s Toyotinom globalnom podrškom temeljima auto sporta.
Drumska Toyota GR Supra ima osnovne odlike koje je čine veoma ozbiljnim kandidatom za trke GT4.
To zahvaljujući savršeno uravnoteženom podvozju, kabini za dvoje, lakoj karoseriji velike krutosti, zadnjem pogonu i vrlo niskom težištu. Kombinacija kratkog međuosovinskog rastojanja i velikog razmaka između točkova daje joj idealan „zlatni odnos“ od 1,55 kojim se postiže vrhunska stabilnost i okretnost. Upravo to je od presudnog značaja na trkama u kojima se putem propisa „balansiraju“ performanse (usklađivanjem težine prema snazi motora) i na taj način osigurava ravnopravno takmičenje.
U konceptnom modelu, koji je razvila TOYOTA GAZOO Racing, odmah je moguće prepoznati Supru. To zahvaljujući niskom, mišićavom obliku automobila, ali povećane dužine i smanjene visine.
Na GR Supru GT4 Concept su dodati posebno oblikovani prednji difuzor i zadnji spojler. Oni su tu radi poboljšanja strujanja vazduha oko automobila, smanjenja otpora vazduhu i dostizanja optimalne sile uzgona. Oba dodatka su konstruisana primenom kompozitnih materijala. Izrađeni su od prirodnih vlakana kao što su konoplja i lan, umesto tradicionalno korišćenih ugljeničnih vlakana čime je smanjen negativan uticaj na okolinu. Umesto originalnih felni od lake legure na automobil su postavljene trkačke felne OZ 11 x 18 inča s pet rupa.
Prednje oslanjanje tipa MacPherson i multilink nazad preuzeti su s baznog modela, ali uz dodatak takmičarskih opruga, amortizera i stabilizatora. Veliku snagu kočenja koju zahtevaju trke osiguravaju kočnice Brembo visokih performansi.
Ispod poklopca motora GR Supra GT4 Concept krije se 3,0-litarski redni šestocilindrični benzinski motor s turbo punjačem. On je povezan sa automatskim menjačom. Performanse su dodatno poboljšane pomoću specijalnog menadžmenta motora namenjenog auto sportu, te posebnog ožičenja. Tu su i poluosovine izrađene prema trkačkim specifikacijama i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
U ogoljenu kabinu postavljen je sigurnosni kavez velike čvrstoće, te protivpožarni aparat prema FIA standardu, kao i trkačko sedište OMP. Ovaj konceptni automobil je opremljen i posebnim, trkačkim rezervoarom za gorivo, kao i sistemom za brzo dolivanje goriva.
GT4 je jedna od najbrže rastućih kategorija u auto sportu na svetu, s nacionalnim i regionalnim takmičenjima u Evropi, severnoj Americi, Aziji i Okeaniji. Ova serija, ustanovljena 2006. i priznata od FIA, osmišljena je da pruži odličan odnos vrednosti za novac profesionalcima i amaterima te da bude moguća odskočna daska prema kategoriji GT3.
TOYOTA GAZOO Racing će oceniti interes koji potencijalni kupci pokažu za Supru GT4 Concept, pre donošenja odluke o budućem razvoju ovog vozila.
PR Saopštenje: Toyota