Poljska izabrana za fabriku Toyota 1,5 litarskih benzinskih motora
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP), u gradu Jelcz-Laskowice, započela je proizvodnju najnovije generacije 1,5-litarskog benzinskog motora koji je konstruiran u okviru Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA).
Ovaj savremeni 1,5-litarski, 3-cilindrični motor, pod imenom „Dynamic Force Engine“, mlađi je brat 2,0-litarskog agregata koji se već proizvodi u istoj fabrici od septembra prošle godine.
Novi motor namenjen je novoj generaciji Toyote Yaris (čija proizvodnja uskoro kreće u Toyota Motor Manufacturing France, u Valenciennesu), kao i nedavno predstavljenom Yarisu Cross, potpuno novom kompaktnom Toyota SUV-u u B segmentu .
Konstruirane su potpuno nove proizvodne linije za TNGA s ciljem automatizacije nekih procesa, povećanja efikasnosti i proizvodnih kapaciteta, kao i poboljšanja ergonomije.
Briga o životnoj sredini
Novi 1,5-litarski motor odličan je primer napredne konstrukcije.
Trocilindrični benzinac sa zaokretom bregastog vratila (Variable Camshaft Timing), radi prema Atkinsonovom ciklusu ostvarujući do 40% toplotne efikasnosti, omogućavajući tako smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 za 20% u poređenju s prethodnom generacijom Yarisa, uz istovremeno povećanje performansi za 15%.
Taj motor je moguće ugraditi u konvencionalna, kao i hibridna električna vozila. S obzirom na to da su potpuno hibridna vozila predstavljala 52% prodaje Toyote u Evropi tokom 2019. godine, postoji jasan porast potražnje za hibridnom električnom tehnologijom po pristupačnim cenama i uz nisku štetnu emisiju.
Sigurnost je najvažnija
Priprema ovog novog projekta odvijala se prema planiranom rasporedu, uprkos tome što je proizvodnja u obe TMMP fabrike, u Jelczu i Walbrzychu, zaustavljena između sredine marta i 4. maja, usled izbijanja COVID-19 pandemije.
Radi očuvanja zdravlja i sigurnosti svih radnika i partnera koji su nastavili da rade na izvođenju nužnih izmena na TNGA linijama, uveden je čitav niz preventivnih, zdravstvenih mera. Kako je sigurnost zaposlenih Toyotina najveća briga, nastavljeno je s praćenjem ispravnog i potpunog usklađivanja higijenskih mera i socijalne distance, s ciljem da se munjevito reaguje ukoliko se ukaže bilo kakva potreba.
Motor TNGA
Toyotina nova globalna arhitektura primenjuje se na svim novim Toyotinim modelima. Unutar te platforme, svi pojedinačni tipovi šasije, karoserije i pogonskih sklopova povezani su zajedničkim konstrukcionim pravilima. Karakteristike su niže težište i kruća karoserija, što rezultira višim nivoom pasivne sigurnosti i udobnosti tokom vožnje.
Na proizvodnoj strani, TNGA znači efikasnije, automatizovane proizvodne linije, s modularnom konstrukcijom koja omogućava proizvodnju različitih verzija pojedinih vozila, bolju ergonomiju i manji negativan uticaj na okolinu.
Centar naprednih hibridnih tehnologija u Poljskoj
Zadržavajući fokus na budućnost elektrifikovane mobilnosti, TME nastavlja da ulaže u evropsku proizvodnju elektrifikovanih pogonskih sklopova u svojim fabrikama u Poljskoj. Pored 2,0-litarskog motora za TNGA koji je ranije spomenut, sestrinska poljska fabrika u Walbrzychu već je najavila početak proizvodnje novog e-CVT menjača za 2021. godinu. Time je ukupno ulaganje u oba TMMP pogona premašilo milijardu evra, pri čemu je stvoreno gotovo 3.000 radnih mesta u Poljskoj.
Eh, da nam je jedan takav pogon u Srbiji…
1 Komentar
Comments are closed.
[…] vizija za evropsku lokalizaciju dodatno je proširena, jer je Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) započela proizvodnju hibridnih električnih menjača i elektromotora, obezbeđujući 1,5-litarski benzinski motor i potpuno hibridni pogonski sklop za modele Toyota […]