Škoda Slavia, kad san postane java
Studenti su u pravu! Hoćemo Škoda Slavia u serijskoj proizvodnji!
Koncept Škoda Slavia pokazuje kako se školska ideja pretvara u konkretan i zanimljiv produkt
Škoda Akademija
Ko kaže da dualno obrazovanje mora biti dosadno ? U prilog tome da ne mora govori i koncept model Škoda Slavia.
Naime, češki poizvođač automobila je 2013. godine u Mladoj Boleslavi osnovao „Škoda Akademiju“, sa idejom da zanimljivim programom privuče studente visokih strukovnih škola. Tako se kroz atraktivne teme koje obrađuje zanimljivi nastavno-praktični program, razvijaju kadrovi koji će jednog dana zauzeti menadžerske, inženjerske i dizajnerske pozicije u okviru kompanije Škoda.
U Škodinoj akademiji velika pažnja poklanja se dakle i praktičnom radu. Tako je već godinu nakon osnivanja studentima prve generacije data prilika kreiraju, razviju i izrade potpuno novi koncept automobil. To je preraslo u tradiciju, a ovogodišnji projekat nosi naziv Škoda Slavia.
Ideja studenata bila je da ovim projektom obeleže 125 godina postojanja matične firme. Naime, te 1895. osnivači Škode Vaclav Laurin i Vaclav Klement, prodali su svoj prvi bicikl pod nazivom „Slavia“.
Koncept Skoda Slavia je možda do sada najatraktivnija ideja i najvidljiviji deo obrazovnog procesa koji podrazumeva stipendije, radionice alate i materijal, a Škoda je u svoje buduće zaposlene prethodnih godina investirala 11 miliona evra.
Slavia iz Mlade Boleslav
Pošto je reč o „spajder“ verziji modela Scala, ideja kreiranja sportskog automobila uklapa se u ime Slavia koje u Češkoj Republici imaju mnogi sportski klubovi. Pored toga taj naziv nosi i čuveni retro art kafe u Pragu, pa i grupa asterioda koje je ’72 otkrio češki astronom Antonin Mrkoš.
„Šegrti“ Škode uspeli su dakle da osmisle mnogo uzbudljiviji model od Scala hatchback -a sa petora vrata, koji je uveliko predstavljen i u distribucijama širom Evrope. Skoda Slavia je za sada samo konceptni automobil, što znači da je nećete moći kupiti, bar još neko vreme.
Uzimajući inspiraciju iz otvorenog trkačkog automobila dvoseda Skoda 1100 OHC, iz 1957. godine, Slavia predstavlja svojevrstan most između prošlosti i sadašnjosti. Dizajnirana je dakle od strane 31 studenta koji pohađaju strukovnu školu češkog proizvođača automobila, kao sedmi po redu konceptni „studentski“ automobil Škode.
Transformacija Scale u sportski kupe auto sa dva sedišta zahtevala je mnogo modifikacija, uključujući ojačavanje podvozja, spajanje zadnjih vrata sa ostatkom karoserije, redizajniranje podnog dela da bi se prilagodio modifikovanom izduvnom sistemu, kao i razvoj ili nabavka novih delova. 20-inčne felne, na primer, preuzimaju se iz modela Škoda Kodiaq RS, dok kočioni sistem i volan potiču iz Octavia RS modela.
Izložbeni automobil obojen je u kristalno belu boju čiji su kontrast crni detalji na prečagama i bočnim pragovima, sa naglašenim neonskim plavim akcentima. Koristeći programabilne LED diode postavljene ispod bočnih pragova i iza legura, Slavia reprodukuje dinamično spoljašnje osvetljenje u bojama češke zastave: plave, crvene i bele.
Za pogon proizvodnog modela najpre je predložen 1,5-litarski TSI motor od 150 kS i sedmostepeni DSG menjač, te sve 4 vuče. Ideja je da Slavia podrazumeva integrisano modernizovano elektronsko upravljanje, kompletnu dostupnu Škoda elektroniku, uključujući sve dostupne pomoćne sisteme za lakšu i bezbedniju vožnju. Studenti koji su imali priliku da provozaju svojih ruku delo, jednoglasni su u oceni da Slavia sa spuštenim krovom pruža nevervatno intenzivan vozački doživljaj.
Unutra, digitalna instrument tabla i infotejment sistem Virtual Cockpit ostaju nepromenjeni u odnosu na bolje opremljenu Scalu. Kada je u pitanju enterijer, i on poseduje sportske odlike kao što su Sparco trkačka sedišta, prerađena koža, crna karbonska koža i belo kontrastno šivanje.
Takođe su prisutne i brojne crno-bele površine kokpita. Upečatljiv detalj je crna kožna polica na kojoj se nalaze dva vezena lava, simbola Češke, u kojima se nalaze dvaumetnuta bas zvučnika, za vrhunski audio doživljaj. Subvoofer ima izlaz od 2.250 V, a preostali zvučnici dodaju još 320 V.
U delu za prtljažnika koncepta Slavia nalazi se prostor za dva Škoda električna skutera.
Sve ovo izgleda zaista vrhunski osmišljeno, samo je pitanje koliko je izvodljivo iskombinovati sa troškovima proizvodnje i pristupačnosti modela u eventualnoj serijskoj proizvodnji. U svakom slučaju, češki studenti su opet, kao i ’68, pobedili!