Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 24.9.2017.

1.22KPregleda

Škoda je Škoda

Nissanovih 150 miliona, Škodička za policiju, FCA udavača, XC40 razočarenje

„Sedmica posle“! To je ona dobro već poznata nakon najvećeg svetskog sajma automobila. Period hlađenja usijanih cevi onih koji su izlagali u Frankfurtu je upravo u toku. Međutim, budući da je bilo i onih koji na sajmu nisu učestvovali, njihove aktivnosti čine da se automobilska suša nije toliko osetila.

Kako su obećali još pre dve godine, Volvo se i drži rečenog. Umesto rasipanja para na sajmske troškove, pre nekoliko dana su upriličili promociju novog XC40. Odmah valja reći, tehnički promocija je uspela, međutim ipak tu nedostaje onog starog-dobrog sajamskog šmeka i uzbuđenja. Mlak prvi nastup Volvoa XC40 jesamo najava rekao bih potpunog pucnja u prazno što se dizajna tiče.Realno XC40 sada više liči na modifikovani kineski usisivač nego autombil koji treba da oduševi. Gomila već viđenih rešenja i neinventivnog dizajna nikako nisu dobra osnova za uspeh na tržištu. OK, možda su i pogodili jer su se kao i svi uglavnom okrenuli Kini i kineskom kupcu, pa za takvoga i kineski usisivač na četiri točka ima prođu u bar milion primeraka.

Nakon ovog otužnog nastupa XC40, dobro smo se nasmejali izjavi izvesnog TESLA investitora. Čovek, BMW živog sahranio. Ne samo što to nije kulturno već deluje pomalo suludo.

Verujem da u Minhenu i takav ludak-investitor-vizionar ima najmanje jednog istomišljenika. To je baš onaj što je zapalio svoj X6 ispred uprave BMW nezadovoljan servisom i kvalitetom automobila. BMW rekao bih nije time posebno zabrint, a kako će se gospodin provesti u lavirintu zakonskih sankcija zbog ove piromanske akcije bolje ni da ne pomišljamo.

Kada već pretresamo BMW, eto i još jednog koji bi mogao da se pridruži ovoj dvojici. Bivši BMW šef dizajna verbalno se „ispovraćao“ po novoj liniji BMW koncept modela. Za razliku od ova dva prethodna, tvrdim da ovaj treći ima dosta osnova za svoju tvrdnju. Biće tu „salto mortale“ jer odjek javnosti u Frankfurtu na taj novi BMW kurs nije ništa bio manje dramatičan.

Nekako istovremeno, Nissan je objavio novi rekord. Prodao je za svoga veka 150 miliona automobila, što je taman prevagnulo da ovaj brend u saradnji sa Renaultom i Mitsubishijem bude u prvih 8 meseci ove godine najveći svetski proizvođač automobila, ispred i VW i Toyote. Bravo!

A već dve sedmice nismo udavali FCA ni za koga. To stvarno nema smisla, pa se eto sada javio i Hyundai da oženi ćopavu mladu. Nema ništa od toga, jer kako sada izgleda FCA je jedinu prođu imao u Šumadiji, jer sirotinja nije mogla da bira.

Kao što je recimo izabrao Rimac, jedini hrvatski proizvođač automobila. Njega su prepoznali veliki investitori iz Kine i time gurnuli Hrvatsku u novo automobilsko doba sa realnom investicijom u novcima. Rekao bih da u toj električnoj priči ima budućnosti i za nas samo je treba prepoznati.

Kod nas već uobičajeno. Najviše vremena smo proveli u saobraćajnom haosu Novog Sada i Beograda. Istina je, približili smo se Evropi jer u nju avionom stižemo za sat vremena, ali nam se zato Višnjica udaljila od Novog Beograda i to na skoro dva sata.

A glavna lokalna tema je bila nabavka automobila za našu policiju. Ako im se ne smejemo zbog raspalog voznog parka, onda ih „patriotski“ grdimo zašto su se opredelili za Škodu. Ja Fiat 500L ne doživljavam ni po jednom osnovu kao nacionalno vozilo, pa ne vidim ni razlog zašto bi on na bilo koji način bio protekcionistički favorizovan koda ovako ozbiljnih stvari. Jer ipak valja biti stručan i realan, Škoda je Škoda a Fiat je samo Fiat.

Miodrag Piroški

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery